recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad sker der for TV2 tour de'france
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad sker der for TV2 tour de'france

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad sker der for TV2 tour de'france
    Sendt: 04-Juli-2010 kl. 10:20
Ja jeg undrer mig over hvad er det lige der sker for TV2 sport HD.

De har en desideret sports kanal i HD. Men så sender de alt muligt lort, traktor pulling og hvad ved jeg, i stedet for, at sende Tour'en i HD.

Det er sgu da helt ude i skoven efter min mening.

De kan godt finde ud af. at sende Wimbeldon i HD, det klager jeg bestemt ikke over. Men ud fra et marketings synspunkt er der nok Ca. 10 gange flere potentielle kunder der er intereseret i at se Tour'en i HD.

Så er der vel kun tilbage, at vælge mellem at se det på Eurosport HD og gå glip af Jørgen leth, og rolf Sørensens kommentarer, eller vælge, at se det i SD på TV2 Ouch
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 16:31
Måske har TV2 Sport HD ingen rettigheder til at vise den lille cykeltur i den franske natur at de cyklister er ude på.
Den slags koster også penge at få og det har længe været kendt at TV2 skal spare rigtig mange penge og her faldt valget så måske at spare på det område.


Redigeret af Aspagilus - 04-Juli-2010 kl. 16:32
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 21:03
Nu skal vi slå en ting fast.

TV2 Sport inkl TV2 Sport HD ikke at forveksle med TV2 Sporten, er ejet af Viasat med 51% og TV2 med 49%.

Det er TV2 Sporten, som har købt rettighederne til Touren, for at TV2 Sport skal kunne sende Touren, vil det kræve at TV2 Sport køber rettighederne af TV2 Sporten. Dette er en betingelse fra konkurrence myndighederne, ellers havde de ikke godkendt den selskabskonstruktion.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 08:12
Jaja det er da klart, at de ikke bare kan sende hvad de har lyst til uden at de har retighederne.

Det ændrer dog ikke ved, at det er totalt ude i hampen, med en sports Kanal i HD der sender traktor pulling og en masse andet ævl, når der er Tour.
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 10:11
Et andet emne kan måske også være dalende interesse fra seerne og andre indgåede aftaler med transmittering af sport der har højere prioritet end cykling seer missigt.
Ser man på deres program oversigt, så dækker den reelt sportsgrene der har langt flere interesserede end Tour de France, der med garanti atter et år skal rammes af den ene skandale efter den anden.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 10:13
Sorry men kan ikke lige se at det er det helt store drama at man ikke kan se touren i hd. Det er jo nogle mænd på en cykel, og der er jo ikke ligesom brug for den store detaljerigdom her.
Bevars jeg ser det da også selv når de rammer alperne og det bliver sjovt, men synes nu ikke det er et must at se cykelsport i hd, slet ikke når det er på en kanal jeg ikke kan se Smile


Redigeret af Aim - 05-Juli-2010 kl. 10:13
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 10:15
Surt hvis du er motorsport interesseret, for de viser NASCAR i HD den kommende week-end Wink
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Jaja det er da klart, at de ikke bare kan sende hvad de har lyst til uden at de har retighederne.

Det ændrer dog ikke ved, at det er totalt ude i hampen, med en sports Kanal i HD der sender traktor pulling og en masse andet ævl, når der er Tour.


Amen da, hvordan vil du have at TV2 Sporten skulle kunne sende Touren i HD, når nu ikke TV2 har en HD kanal?
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Sorry men kan ikke lige se at det er det helt store drama at man ikke kan se touren i hd. Det er jo nogle mænd på en cykel, og der er jo ikke ligesom brug for den store detaljerigdom her.
Bevars jeg ser det da også selv når de rammer alperne og det bliver sjovt, men synes nu ikke det er et must at se cykelsport i hd, slet ikke når det er på en kanal jeg ikke kan se Smile


Tour De France er da netop noget af det der ville få rigtig meget ud af HD! En del af Tour de France er jo også de mange flotte naturområder de kører igennem, det er jo i høj grad også en visuel oplevelse.


Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Sorry men kan ikke lige se at det er det helt store drama at man ikke kan se touren i hd. Det er jo nogle mænd på en cykel, og der er jo ikke ligesom brug for den store detaljerigdom her.
Bevars jeg ser det da også selv når de rammer alperne og det bliver sjovt, men synes nu ikke det er et must at se cykelsport i hd, slet ikke når det er på en kanal jeg ikke kan se Smile


Tour De France er da netop noget af det der ville få rigtig meget ud af HD! En del af Tour de France er jo også de mange flotte naturområder de kører igennem, det er jo i høj grad også en visuel oplevelse.


 
Helt enig, TDF i HD Thumbs Up.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Sorry men kan ikke lige se at det er det helt store drama at man ikke kan se touren i hd. Det er jo nogle mænd på en cykel, og der er jo ikke ligesom brug for den store detaljerigdom her.
Bevars jeg ser det da også selv når de rammer alperne og det bliver sjovt, men synes nu ikke det er et must at se cykelsport i hd, slet ikke når det er på en kanal jeg ikke kan se Smile


Tour De France er da netop noget af det der ville få rigtig meget ud af HD! En del af Tour de France er jo også de mange flotte naturområder de kører igennem, det er jo i høj grad også en visuel oplevelse.


Point taken Jørgen Leth, dog køber jeg den ikke helt, det er jo ikke ligefrem ´The blue planet`billeder Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Sorry men kan ikke lige se at det er det helt store drama at man ikke kan se touren i hd. Det er jo nogle mænd på en cykel, og der er jo ikke ligesom brug for den store detaljerigdom her.
Bevars jeg ser det da også selv når de rammer alperne og det bliver sjovt, men synes nu ikke det er et must at se cykelsport i hd, slet ikke når det er på en kanal jeg ikke kan se Smile


Tour De France er da netop noget af det der ville få rigtig meget ud af HD! En del af Tour de France er jo også de mange flotte naturområder de kører igennem, det er jo i høj grad også en visuel oplevelse.


Så absolut den eneste og bedste grund til at se TDF Tongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu