|
Hvad sker der helt præcist med told? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Moms-grænsen (og dermed fortoldningsgebyr) er 80,- INKL PORTO.
Told-grænsen er afhængig af, hvad det er, men ligger så vidt jeg ved (for de fleste normale varer) i omgenen af 1000,- |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Hold da op. 80 kr. Så skal der shoppes
![]() |
|
|
|
![]() |
|
eag1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2009 Status: Offline Point: 64 |
Du kan også gå ind på shopusa.dk de kan beregne og sende til dig. Særligt nyttigt hvis dem du vil handle hos ikke sender udenfor usa
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Nu skal man jo altså betale told og moms, også selvom det ikke fanges ved kontrol. Men det er da rigtigt at man kan slippe for Post Danmarks fortoldningsgebyr, hvis det ikke bliver kontrolleret af dem.
Told og moms er ikke anderledes end at betale skat, det gør man også som en selvfølge.
Redigeret af Kasper_J - 08-Oktober-2015 kl. 12:49 |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Hvor er det dog en underlig holdning - Told er ikke en straf, men noget som man nu engang betaler ved import fra visse lande. Og ja, alle pakker kan i princippet blive åbnet.
|
|
![]() |
|
Steffen32 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Underligt svar til en der spørger om, hvad der præcist sker...
|
|
![]() |
|
zeryus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: StorKBH Status: Offline Point: 555 |
Hvis du bruger shopusa.com så vil totalprisen være ca. 2370 DKK for at købe noget goldudstyr til ca. 215 USD.
EDIT: Ved godt mit indslag har ikke noget med hvad der sker med told, men vil bare indikere prisniveauet hvis man bliver taget i told.
Redigeret af zeryus - 08-Oktober-2015 kl. 16:05 |
|
![]() |
|
mortenstryhn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 141 |
Hvis det er tydeligt hvad portoen er på forsendelsen, så er det altså EKSKL. PORTO jvf skat.dk
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Det er EKSKLUSIV porto. Hvis varen koster 80,- eller over, så regnes portoen også med i den pris momsen udregnes fra. |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Det er jo faktisk rimelig vildt at de skal have mere end hvad det ville koste at blive taget i tolden.
|
|
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Hvorfor er det vildt, de skal vel have noget for service ?
De betaler vel også told på de varer som indføres i dk |
|
![]() |
|
Det giver jo ingen mening at jeg kan bestille fra denne butik som skal have $20 for fragten, og bliver det taget i tolden, så skal jeg alligevel af med mindre end hvad shopusa skal have i alt. Det er da en fantastisk service, det kan jeg godt se ![]() Edit. Jeg ved da i hvert fald godt hvilken metode jeg vil anvende, nu hvor virksomheden gerne vil sende til DK.
Redigeret af ladiesman217 - 08-Oktober-2015 kl. 17:37 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |