|
Hvad sker der helt præcist med told? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Shopusa klarer told og moms for dig.
Du skal ikke betale 2 gange. Normalt bruges shopusa til de web butikker som ikke sender til dk. |
||
![]() |
||
zeryus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: StorKBH Status: Offline Point: 555 |
|
Hvis du bliver taget i told så skal du betale bøde oveni, men jeg ved ikke om shopusa ekstra shipping cost er dyrere eller billigere end bødet. Men man har lov til at håbe at være heldigt ;)
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
Bemærk at der florerer rigtigt mange kopier af specielt det dyre golfudstyr - bl.a. golfkøller - vær varsom med hvad du køber og hvorfra.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Underligt at denne tråd ikke er stoppet af administrator.
Trådstarter spørger om golfudstyr........ Mig bekendt er der ikke meget elektronik i golfudstyr. Desuden synes jeg ikke man skal spekulere i at snyde i told og moms. Måske skulle man starte en tråd om hvordan man snyder politiets fotovogne. Redigeret af Mufti - 09-Oktober-2015 kl. 00:08 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
|
Det er da for nemt at "snyde" fotovogne. Det har jeg gjort i over 10 år nu, jeg følger bare hastighedsbegrænsningerne. Så kan de sætte alle de "blitzebiler" op der har lyst til - de får ikke en krone af mig!
Klaus Redigeret af KlausDM - 09-Oktober-2015 kl. 06:05 |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
|
Er du nu også helt sikker på det?? Jeg har købt ting i det store udland udenfor EU og har fået dem fortoldet uden at der kom bøder på. Det er ikke ulovligt at handle udenfor EU og importere ting, så det kommer der ikke bøde på. Hvis du bevidst fusker og beder om at få din nye mobiltelefon tilsendt som en pakke hæfteplastre eller hvis du tager "intet at deklarere" udgangen i lufthavnen med kufferten fuld af sprut, så kan det ikke udelukkes at der kommer en bøde oveni.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Ha ha Klaus. Så må svaret til trådstarter være. Lad være med at købe golfudstyr uden for EU. Hvis du gør det, skal du sørge for at betale moms og told. På den måde undgår du bøder. |
||
![]() |
||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
|
ShopUSA er for så vidt OK, men primært for små forsendelser hvor PostDKs håndteringsgebyr udgør en væsentlig del af "afgiften".
Der er IKKE bøder for at blive taget i tolden, du kan faktisk ikke engang få lov at anmelde det på forhånd og derved betale for at undgå en langsommelig toldproces (har været der).
|
||
![]() |
||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|
Hvis det jeg har fundet fra USA er sendt igennem det de kalder for GSP (Global Shipping Programme) står der at jeg skal betale $20 for fragt og $54.49 for "Import Charges".
Når "Import Charges" er betalt, så kan tingene sendes direkte til mig uden der opstår problemer med det danske toldvæsen. You will be charged for the price of the item at checkout, including postage and import charges. Import charges include applicable customs duties, taxes, brokerage and other fees. Exclusions apply. Since you pay the import charges when you purchase the item, there are no additional charges at delivery. Import charges must be paid upfront and can't be paid later for items purchased through the Global Shipping Programme. Er det korrekt forstået? For hvis det er tilfældet er det stadig en del billigere end priserne i Danmark og England.
|
||
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Shopusa.com er rigtig smart hvis du handler med nogen der ikke sender til Danmark - og det tager Shopusa.com sig så lidt betalt for... Jeg synes det er smart, og har brugt dem et par gange....
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|
Nogen der kan bekræfte mit sidste indlæg ang. Global Shipping Programme?
|
||
|
||
![]() |
||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
|
JA, ShopUSA sørger for at afregne told og moms, og det er så den pris du betaler dem på forkant. Den pris du får fra ShopUSA er den pris du skal betale - ikke mere.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |