recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad sker der helt præcist med told?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad sker der helt præcist med told?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 17:44
Shopusa klarer told og moms for dig.
Du skal ikke betale 2 gange.

Normalt bruges shopusa til de web butikker som ikke sender til dk.
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 18:03
Hvis du bliver taget i told så skal du betale bøde oveni, men jeg ved ikke om shopusa ekstra shipping cost er dyrere eller billigere end bødet. Men man har lov til at håbe at være heldigt ;)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 21:53
Bemærk at der florerer rigtigt mange kopier af specielt det dyre golfudstyr - bl.a. golfkøller - vær varsom med hvad du køber og hvorfra.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 00:01
Underligt at denne tråd ikke er stoppet af administrator.

Trådstarter spørger om golfudstyr........ Mig bekendt er der ikke meget elektronik i golfudstyr.

Desuden synes jeg ikke man skal spekulere i at snyde i told og moms.

Måske skulle man starte en tråd om hvordan man snyder politiets fotovogne.

Redigeret af Mufti - 09-Oktober-2015 kl. 00:08
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 06:04
Det er da for nemt at "snyde" fotovogne. Det har jeg gjort i over 10 år nu, jeg følger bare hastighedsbegrænsningerne. Så kan de sætte alle de "blitzebiler" op der har lyst til - de får ikke en krone af mig!

Klaus

Redigeret af KlausDM - 09-Oktober-2015 kl. 06:05
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 06:21
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Hvis du bliver taget i told så skal du betale bøde oveni, men jeg ved ikke om shopusa ekstra shipping cost er dyrere eller billigere end bødet. Men man har lov til at håbe at være heldigt ;)
Er du nu også helt sikker på det??

Jeg har købt ting i det store udland udenfor EU og har fået dem fortoldet uden at der kom bøder på.

Det er ikke ulovligt at handle udenfor EU og importere ting, så det kommer der ikke bøde på. 

Hvis du bevidst fusker og beder om at få din nye mobiltelefon tilsendt som en pakke hæfteplastre eller hvis du tager "intet at deklarere" udgangen i lufthavnen med kufferten fuld af sprut, så kan det ikke udelukkes at der kommer en bøde oveni. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er da for nemt at "snyde" fotovogne. Det har jeg gjort i over 10 år nu, jeg følger bare hastighedsbegrænsningerne. Så kan de sætte alle de "blitzebiler" op der har lyst til - de får ikke en krone af mig!

Klaus

Ha ha Klaus.

Så må svaret til trådstarter være.

Lad være med at købe golfudstyr uden for EU. Hvis du gør det, skal du sørge for at betale moms og told.

På den måde undgår du bøder.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 08:06
ShopUSA er for så vidt OK, men primært for små forsendelser hvor PostDKs håndteringsgebyr udgør en væsentlig del af "afgiften".

Der er IKKE bøder for at blive taget i tolden, du kan faktisk ikke engang få lov at anmelde det på forhånd og derved betale for at undgå en langsommelig toldproces (har været der).
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 22:27
Hvis det jeg har fundet fra USA er sendt igennem det de kalder for GSP (Global Shipping Programme) står der at jeg skal betale $20 for fragt og $54.49 for "Import Charges".

Når "Import Charges" er betalt, så kan tingene sendes direkte til mig uden der opstår problemer med det danske toldvæsen. You will be charged for the price of the item at checkout, including postage and import charges. Import charges include applicable customs duties, taxes, brokerage and other fees. Exclusions apply. Since you pay the import charges when you purchase the item, there are no additional charges at delivery. Import charges must be paid upfront and can't be paid later for items purchased through the Global Shipping Programme.

Er det korrekt forstået? For hvis det er tilfældet er det stadig en del billigere end priserne i Danmark og England.
          
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Hvis du bruger shopusa.com så vil totalprisen være ca. 2370 DKK for at købe noget goldudstyr til ca. 215 USD.

EDIT: Ved godt mit indslag har ikke noget med hvad der sker med told, men vil bare indikere prisniveauet hvis man bliver taget i told.

Det er jo faktisk rimelig vildt at de skal have mere end hvad det ville koste at blive taget i tolden.

Shopusa.com er rigtig smart hvis du handler med nogen der ikke sender til Danmark - og det tager Shopusa.com sig så lidt betalt for...

Jeg synes det er smart, og har brugt dem et par gange....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 22:42
Nogen der kan bekræfte mit sidste indlæg ang. Global Shipping Programme?
          
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 16:26
JA, ShopUSA sørger for at afregne told og moms, og det er så den pris du betaler dem på forkant. Den pris du får fra ShopUSA er den pris du skal betale - ikke mere.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu