|
Hvad synes I om 4K LED TV ?? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Februar-2014 kl. 20:33 |
|
Jeg kan jo ikke helt lade være med at kigge på 4K TV. Jeg kigger vel egentlig fordi jeg spørger mig selv, om det er et format jeg skal satse på - på et tidspunkt.
Jeg er jo i bund og grund plasma-mand til fingrespidserne velvidende, at plasma snart er en saga blot. Jeg har set på Samsung 4K, som jeg egentlig ikke synes var særligt imponerende. Jeg ved jo godt at indstillingerne spiller væsentligt ind på selve billedoplevelsen - men alligevel. I dag var jeg forbi Fona på Strøget i København. Her så jeg noget der var lidt mere overbevisende, nemlig Sony´s 4K. Jeg var egentlig lidt imponeret over detaljerne, roen i billedet og såmænd også billedforløbet også ved hurtige bevægelser. Men alt andet lige, og det gælder for både Samsung og Sony, så virker billedet stadig ikke naturligt på mig og her måske specielt på farvesiden. Jeg synes at blledet virker noget "Komprimeret" og det uanset hvad jeg så - også ved en af mine egne BD´er. For pokker billedet er jo mere klart og tydeligt, end hvis jeg så det samme motiv in real life. Er det mig som er gammeldags (jo jo - jeg har jo alderen), eller er det bare sådan et TV skal se ud i fremtiden - altså noget jeg skal vænne mig til? Hvad synes I, det kunne være sjovt at høre jeres mening
![]() Redigeret af Hother - 27-Februar-2014 kl. 20:48 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 892 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er også der hvor jeg tænker skal skal ikke. Det der nok mest trækker i mig er nok mest tanken om at købe nyt da nyt altid er godt :-)
Men jeg ved ikke om jeg ville kunne vende mig til det. Da jeg var på IFA i september blev jeg meget træt i hovedet af alle de 4K oled tv jeg så på. Det var selvfølgelig også en tur med voldsomt mange indtryk. Men når jeg så står i Fona og kigger så føler jeg alligevel at jeg skal koncentrere mig meget mere end normalt fordi der er så mange detaljer der skal 'registreres' og spørgsmålet er om det er noget man vender sig til? Jeg synes nemlig ikke at jeg oplevede det samme ved skiftet fra sd til hd. |
||
.
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Det med at koncentrere og registrere - rigtigt godt forklaret
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7196 |
|
Har stadig tilgode at se en film på et 4K panel.
Har kun set de over boost demo som de viser og ja de er totalt unaturlige. Om få år kan man sikkert kun købe 4K paneler, men billedkvaliteten skal jo også være plads er det er ikke nok med et 4K panel, Der skal mere til. |
||
![]() |
||
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 892 |
|
Tak. Jeg håber dog at det er noget man kan vende sig til / træne hjernen til og det ikke bare er et tegn på at man er ved at være en gammel ...... ![]() < ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
|
||
.
|
||
![]() |
||
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 457 |
|
Tjah, jeg skal have et 4K, når det er til at få film i 4K, så der går mindst et år endnu.
Streaming i 4K kræver en hurtigere netforbindelse end min nuværende, så det passer fint med vectoring, der også skulle komme om et års tid. Som jeg har forstået det, vil ikke engang PlayStation 4 kunne understøtte spil i 4K. Men faktisk ville jeg i første omgang hellere have et Full HD OLED end et 4K LCD, for det vil kunne anvendes med det materiale, der findes til overflod nu. På den anden side, hvor god er OLED-teknologien? Hvor mange skavanker har den til fælles med plasma, eks. retention og burn-in? Så alt i alt, bliver jeg foreløbigt ved 2K (Full HD) LED, for der er et kæmpe udbud af spil og film, og jeg kender teknologien og dens skavanker. Redigeret af Thomas Jensen - 28-Februar-2014 kl. 08:09 |
||
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
Sony's UHD har Triluminos (Quantum Dots) baggrundsbelysning og visse butikker er tilbøjelige til at sætte billedet til "vivid" som booster farverne på almindeligt materiale langt ud over det naturlige, men det tager kun nogle få tryk på fjernbetjeningen at skifte til noget, der ser mere naturligt ud. |
||
![]() |
||
|
Det er jeg såmænd helt bevist om, og jeg fik da også lov til at ændre på indstillingerne. Alt andet lige gik jeg dog fra mit Fona besøg med indtrykket af, at naturligt er billedet ikke - altså i forhold til hvad jeg er vant til at se på
![]() |
||
|
||
![]() |
||
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2012 Status: Offline Point: 163 |
|
Jeg har ikke set det endnu, men tror også jeg vil have svært ved at vænne mig til det (har heller ikke haft det nemt med skiftet fra CRT til fladskærm og udsatte det længst muligt). At det ser mere skarpt og "virkeligt" ud end virkeligheden. Jeg vil gerne have et blødt billede og skruer helt ned for skarpheden.
|
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6331 |
|
Elgiganten har lige nu oprydningssalg
58" 4K Toshiba til 14K |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
En af min rigtig gode kammerater har Samsung 4K modellen. Flot er det også de film vi har set på blu-ray, men det er ikke sådan, at jeg personligt syntes det er vildt flottere end topmodellerne uden 4K.
Så ville nok vente lidt tror jeg. Selvom fingrene altid klør efter nyt.
![]() |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
|
Det klør jo altid.
![]() |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |