|
Hvad vinder man ved en processor |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er nu også meget tilfreds med min receiver+effekblokke løsning. Når man kommer op i 12-20000kr receivere gør de også mere ud af og adskille processor og effektdelen optimalt. På billigere receivere I 5-10000kr klassen har jeg oplevet lettere former for støj i baggrunden.
|
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Det er da også meget smart, men dine effektforstærkere har da også et tomgangsforbrug, der skal lægges oven i processorens? For reference kan jeg sige at min RX-a2040 receiver trækker ca. 100w i normal mode og ca. 60w i økomode. Tror da det bliver vanskeligt at finde en processor/effekt kombo der kan komme derned. Angående støj, så har jeg prøvet at lave en fil i audacity med absolut stilhed og afspille den ved 0db. Kunne ikke høre om forstærkeren var tændt eller slukket med mindre jeg lyttede med øret meget tæt ved diskanten. IMO er problemstillingen omkring støj i receivere til at overse, selvom der da nok skal findes receivere der der ikke er lavet ordentligt. Redigeret af Trumle - 22-September-2015 kl. 12:51 |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
det er Sådan en Yamaha jeg har :-) |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Tillykke!
![]() ![]() |
||
![]() |
||
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
|
Min bio var ikke specielt "grøn" De 4 Rotel effekttrin jeg benyttede havde hver 2 x 1200 W strømforsyning, altså 10 kWh tilsammen, der var 3faset forsyning i elektronikskabet, en fase til processor og anden elektronik + 2 faser til effekttrinne. tomgangsforbruget ved bio var 1kW. Hvis du skæver til hifi verdenen og alt andet elektronik, er den primære grund til fysisk adskillelse af kredsløb og strømforsyninger støj, som sidegevinst giver det flere kombinationsmuligheder med mulighed for yderligere forbedringer.
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
Syntes at man for rigtig meget for pengene. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |