|
Hvem betaler fragt ved brug af returret? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-April-2012 kl. 17:07 |
||
Er ret sikker på, at det skal du betale, dog er der nogle butikker som sender en retur label man kan benytte ved returneringen.
|
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvis andet ikke er aftalt, er det køber der betaler for returforsendelse, ved brug af de 14 dages returret.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Hvis du benytter dig af fortrydelsesretten, så er det dig selv der skal betale fragten retur (men du har krav på at få penge retur for evt. fragt ud til dig). Hvis du vil behandle den som en reklamationssag, er det butikken der skal sørge for fragten, men så kan du ikke nødvendigvis forlange pengene retur.
|
|||
![]() |
|||
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
||
Ved returnering indenfor de 2 ugers returret ved postordrehandel (fordi du fortryder handlen), betaler du selv fragten tilbage til forhandleren.
Hvis det er en reklamationsreturnering p.g.a. en defekt/reparation, så betaler forhandleren fragten frem og tilbage. Køber skal ikke have udgifter p.g.a. en reparation.
|
|||
![]() |
|||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
||
Tag kontakt med butikken. De vil sikkert hjælpe dig på god vis. Ellers hører vi det gerne. Hvis du klager din nød og hviler argumentationen på den dårlige kvalitet, så kan jeg ikke tro, at de ikke vil tage TV'et retur og dække fragten. Held og lykke.
|
|||
![]() |
|||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
||
Det er jo også helt efter bogen, så lyder jo ok.....
|
|||
![]() |
|||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
||
Hmm, de er åbenbart ikke interesseret i glade kunder som ønsker at handle der igen. Jeg kunne forstå hvis du havde købt et 40" og fortrød til et 46", så kan de ikke holdes "ansvarlige". |
|||
![]() |
|||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
||
Hvis butikken betalte både fragt og returfragt, så ville de hurtigt tabe penge. Det ville jo betyde, at du i ro og mag kunne afprøve hele deres sortiment uden at skulle tænke på andet end at du skulle have nok penge til det dyreste køb.
|
|||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||
![]() |
|||
||
Det gør det også bare for nemt for internetbutikker, at sælge produkter som ser gode ud på papiret, men ikke giver en god brugeroplevelse. Det er ikke alle produkter, som kan købes på nettet, som kan ses i butikker. Og firmaer som vælger, at sælge over nettet, må jo også være afklaret med, at der vil være folk som ikke er tilfredse med en vares kvalitet. Jeg siger ikke at firmaet ikke er i sin fulde ret til, at undlade at betale returfragten, men de kunne ha' lavet en aftale med trådstarter om evt. ombytning til andet produkt. Nu står firmaet måske over for, at trådstarter sender dyret retur, og så har de ikke tjent en dadel. Jeg har købt et løbeur hos et firma. Efter lidt under 1½år kunne det ikke holde strøm. Det var jeg ikke tilfreds med, og ønskede derfor at opgradere til større model. Her tilbød de at tage det nye gamle ur retur (altså det som kom tilbage fra rep), og modregne det til den pris de solgte den model til. Det var da kanon service, og det gør at jeg handler der igen. De var på ingen måde forpligtet til at gøre dette for mig. Kun sørge for rep af uret. Med god kunderservice kommer et firma altså langt. Redigeret af fhansen - 26-April-2012 kl. 13:20 |
|||
![]() |
|||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
||
Og personer der handler på nettet, må være afklaret med de begrænsninger dette sætter for deres mulighed for at prøve produktet på forhånd!! Men ok, du lyder som en af de personer der både vil blæse og have mel i munden. Så kan jeg jo godt forstå at du er utilfreds (selvom jeg er meget uenig med dig). Du forventer at du har den fysiske butik, med mulighed for at kigge/pille/stille spørgsmål etc. (og hvis du ikke kan se produktet i en fysisk butik er det netbutikkens problem?) Men samtidig vil du kun betale det som det koster i en netbutik, som sjældent har udgifter til butik/butikspersonale etc. Åbenbart forventer du at kunne gå ud og checke det hele ud i butikkerne og så gå hjem og handle på nettet for at spare pengene (til den vejledning som du fik, og nu har du jo fået de goder som du ikke vil betale for). Beklager hvis jeg lyder en smule skarp, men bliver en smule irriteret, når man hører indlæg, hvor personer finder det helt ok at "nasse" på den "gratis" vejledning etc. (som er en del af prisen ved at købe i en fysisk butik) og derefter går hjem og handler på nettet. Ps. Personligt handler jeg både på nettet og i butikker. Men når jeg handler på nettet henter jeg også mine informationer på nettet!! Så må jeg leve med et evt. fejlskud og evt. selv betale returfragt!!! Redigeret af thor-thor - 26-April-2012 kl. 10:38 |
|||
![]() |
|||
||
Hvordan faen konkluderer du alt det lort ud fra min udtalelse. Jeg har købt og køber stadig flere produkter i butik. Så drop det snot. Jeg konkluderer bare at det ikke er sikkert at trådstarter ønsker at handle i netbutikken igen, hvis han vælger at sende tilbage. Butikken kunne jo have valgt at prøve at skabe en vellykket handel istedet for bare at træde hælene i jorden. |
|||
![]() |
|||
||
Det var da vældigt fine gloser du finder frem..... Grunden til at jeg "konkluderer" som du kalder det, er at du fremstiller det som om det kun er netbutikken ansvar at handlen bliver god. "Og firmaer som vælger, at sælge over nettet, må jo også være afklaret med, at der vil være folk som ikke er tilfredse med en vares kvalitet." Men har køber ikke et ansvar for at være afklaret med hvad fjernhandel medfører? Ligesom du åbenbart mener at det er naturligt at man kan se produkterne på forhånd, "Det er ikke alle produkter, som kan købes på nettet, som kan ses i butikker." Hvilket jo hænger sammen med fjernhandel!! Og hvorfor er det i øvrigt at du mener at firmaet har sat hælene i? Trådstarter har så vidt jeg kan se ikke foreslået at bytte til et andet produkt (måske har han, men vi ved det ikke)...
Redigeret af thor-thor - 26-April-2012 kl. 12:58 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |