recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2024 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det er mobilt internet som jeg mener som alternativ. 

Hej.

Hvis du spiller meget og går op i lave ping tider, er mobilet internet måske ikke løsningen.

Men hvis du går ind på https://www.mastedatabasen.dk/
og indtaster din addresse, samt
Tjenestetyper: Mobiltelefoni
Teknologier: LTE
eller : 5G-NR
Samt sætter et 'HACK' i Eksisterende positioner

Får du vist afstand og type af de nærmeste Mobil master
For henholdsvis TDC, Hi3G og Telia - Telenor.

Hilsen Carsten. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2024 kl. 10:20

Munch. Hvem kan du anbefale hvor signalet er stabilt.
De forskellige udbydere er kun sælgere, der kun bruger  det samme fibernet, som i vort tilfælde åbenbart også har problemet ud over routeren. Så det hjælper næppe. 
Så brug et andet alternativ, nemlig coax eller kobber. Trådløst internet er nok det mest ustabile du kan bruge. Men det kan også være router problemer, en ordentlig udbyder ville sende en anden router med det samme.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Pilgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Februar-2008
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pilgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2024 kl. 12:04
Jeg bruger mobilt internet fra 3 i kolonihaven, og det spiller bare max! Vi har ingen problemer med at streame film og tv-serier i 4K/HDR på to tv på samme tid, og stadig være på på de mobile enheder (iPads, telefoner og Nintendo Switch. Med tre børn kan der godt være gang i de mobile enheder mens man ser tv🙄)

Vi har haft det siden foråret, og vi har ikke oplevet problemer af nogen som helst art - heller ikke problemer med hastigheden (som typisk ligger mellem 200 - 350 mbps download og typisk lige under det halve i upload). Vores placering er i Københavnsområdet. Vi har ingen “fair usage” = ingen øvre grænse for hvor meget vi kan bruge vores internet 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2024 kl. 12:41
Pilgaard. Tak. Interessant.
Vi har fx også overvågningskamera0, der er tilsluttet router med kabel.
Hvad gør du i dette tilfælde? Findes der også en router til mobilt internet eller hvad?

Kører dit uden max begrænsning på GB?
Og prisen pr måned?

Og hvor
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Pilgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Februar-2008
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pilgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2024 kl. 13:40
REDIGERET!!! FORKERT LINK RETTET!!!

Man låner en OPPO router via 3, og i routeren er der én LAN-udgang; jeg tænker man kan tilslutte en LAN-switch til den - men det har jeg ikke prøvet, vi kører kun wifi i kolonihaven. 

Vi har ikke nogen begrænsning på data (fair usage) så vi bliver ikke begrænset af en øvre grænse. 

Routeren man låner, er sådan én her:

Redigeret af Pilgaard - 29-Juli-2024 kl. 13:46
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2024 kl. 14:04
Nu bestiller vi mobilt internet via 3.
Tak for jeres tilbagemeldinger.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2024 kl. 14:24
Men - hvis det er wifi der er problemet, gør det ingen forskel....

Har YouSee gennem en Norlys fiber, det har aldrig fejlet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2024 kl. 15:52
Hvis du har en 5g telefon kan du bruge den til at teste hastighed på din adresse.

Tænd for hotspot på telefonen og forbind til laptop til det hotspot. - Test hastighed og brug det i et par dage så du kan fornemme om det er stabilt.

Min mor har brugt sit telefon abb. + telefon hotspot som sin eneste internetadgang i årevis uden problemer. Det er meget billigere end fiber + telefon abb og med lidt held virker det også på din adresse.

Jeg kunn gøre det samme på min adresse, hvis ikke lige det var for mit meget store dataforbrug. Jeg har heldigvis fiber via foreningen til billige penge.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2097
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2024 kl. 17:47
slettet - misforstået

Redigeret af mnielsen - 29-Juli-2024 kl. 18:02
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2024 kl. 09:28

Flemming.
Har du da også en router?
Jeg vil gerne have et godt og hurtigt signal så jeg kan streame høj billedkvalitet. Er det også godt hos dig? 
Hvem kan du anbefale?

Først undskyld det sene svar. Jeg har Telmore med et ekstra SIM-kort tilknyttet mit alm mobilabonnement. Det koster kun 39/md. Routeren er en 4G fra Huawei. Bopæl Aalborg med rigtig godt signal. Har haft det ca 1 et halvt år. Ingen udfald eller problemer overhovedet.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Juli-2017
Point: 1094
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2024 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming.
Jeg vil gerne have et godt og hurtigt signal så jeg kan streame høj billedkvalitet. Er det også godt hos dig? 
Hvem kan du anbefale?

Først undskyld det sene svar. Jeg har Telmore med et ekstra SIM-kort tilknyttet mit alm mobilabonnement. Det koster kun 39/md. Routeren er en 4G fra Huawei. Bopæl Aalborg med rigtig godt signal. Har haft det ca 1 et halvt år. Ingen udfald eller problemer overhovedet.

Flemming 
Flemming kan den opsætning bruges ved streaming af film?

Frank 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10386
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2024 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming.
Hvem kan du anbefale?

Flemming 
Flemming kan den opsætning bruges ved streaming af film?

Frank 

Ja, hos mig - det er primært det jeg bruger den til.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu