recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
zithion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Juni-2024
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zithion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2024 kl. 17:56
Da vi havde Norlys var der også kun problemer, ustabil hele tiden, den router de kører med icotera 4850 er utrolig ustabil.

Men så skiftede vi på fiberen til flg firmaer: Telenor 500/500 / altibox 500/500 / Ewii 1gb /1gb  haft dem i hver 6 mdr uden nogen nedbrug eller andre fejl hastigheden har ligget på det den skal 

Så kan anbefale de nævnte udbydere 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2024 kl. 18:20
Hej.

Her er et kun 5 ugers gammelt link til Mobilabonnement med fri data.

Hilsen Carsten.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2024 kl. 21:56
Efter at hele 4  Norlys supportere har lovet, at der blev os tilsendt  en ny router som erstatning for den defekte, men uden at vi har modtaget en ny router har jeg her til morgen mundtligt opsagt internet-fibernetabonnementet.
Igår opsagde jeg det pr. Mail samt i aftes vis Norlys appen.
abonnementet blev opdagt med baggrund af den manglende modtagelse og svigt på hjælp. Vi har i næsten fire uger ingen internet haft fra Norlys.

Alligevel straffer Norlys opsigelsen med at det er en måneds ekstra betaling samt ingen Internet i denne perioden, idet det lånte udstyr skal tilbagesendes.

Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2024 kl. 22:47
En rettidig opsigelse kan vel ikke forlanges på et produkt der ikke virker. Lad være med at betale en md mere.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2024 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Alligevel straffer Norlys opsigelsen med at det er en måneds ekstra betaling samt ingen Internet i denne perioden, idet det lånte udstyr skal tilbagesendes.

Det lånte udstyr skal vel først returneres når abonnementet udløber?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
zithion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zithion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2024 kl. 08:06
normalt er opsigelse løbende måned 30 dage, så opsiger man idag den 31 kommer man til og betale for august med.

udstyr skal normalt retur indenfor 14 dage alt efter hvem man har forbindelsen hos 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 07:13
Tak for alle jeres gode råd.

Vi har som foreslået skiftet fra fiber til et mobiltinternet hos 3.
Routeren blev modtaget allerede dagen efter bestillingen. 
Den tog kun få minutter at installere. 
Alt fungerer nemt og hurtigt. 

Sikke en lettelse 😃🌿

Redigeret af bentpetersson - 01-August-2024 kl. 07:14
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Fortyfive Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2021
Sted: Nyborg
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortyfive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 16:59
Hmm...jeg ville helt sikkert have beholdt fiberen og købt mit eget accesspoint, problemet er helt sikkert i dit Wi-Fi, jeg har selv Norlys fiber og min egen router og accesspoint, jeg har aldrig...som i ALDRIG problemer.

Mobilnet er i min verden kun en nødløsning, du vil sandsynligvis erfarer at båndbredden svinger en del, den er OK når du er på arbejde, men når du og alle andre kommer hjem og bruger det, så falder båndbredden....derudover er det bare sløvt i forhold til fiberen.

Bare mine 2 cents :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 17:07
Jeg giver du ret. Vi har tidligere haft to mdr med ustabilt fibernet. Denne gang i mere end tre uger uden hjælp.
Så...
Jeg kan kun sige: gid det var så let et valgt for mig.
Tak for dit indlæg.

Redigeret af bentpetersson - 01-August-2024 kl. 17:12
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Fortyfive Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2021
Sted: Nyborg
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortyfive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 17:12
Jo men problemet ligger ikke i forbindelsen, men i routerens wi-fi, den står sikkert ikke optimalt, derudover er det ikke noget wi-fi der er værd at skrive hjem om. Køb dit eget accesspoint, gerne et loftmonteret eller mesh hvor du har flere enheder, det virker...mobilnet er bare en dårlig løsning som "fast" installation, IMO
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 17:56
en anden helt ny router lavede de samme dataudfald og varierende forbindelse. Så teknisk betragtet vurderer jeg at det var fejl både i den oprindelige router samt i forbindelsen. Jeg har desuden forespurgt i det nærliggende geografiske område fejlene var de samme.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
zithion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zithion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 17:58
med norlys routeren icotera 4850 er den ligså ustabil med fast kabel så det er ikke wifi der er problemet alene.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu