|
Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel? |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |||||
Fortyfive ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-September-2021 Sted: Nyborg Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Ja OK, det lyder meget mystisk
|
|||||
![]() |
|||||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
||||
Det er rigtigt, men jeg har det seneste års tid haft en ny Nokiarouter Beacon G6, der medførte samme problemer.
Redigeret af bentpetersson - 01-August-2024 kl. 18:18 |
|||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||||
![]() |
|||||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
||||
Kan ikke se hvorfor mobilt internet skulle virke bedre, det løber jo også i fiber hen til masten.
|
|||||
![]() |
|||||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
||||
![]() |
|||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||||
![]() |
|||||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
||||
Jeg forstår desværre ikke helt, hvad du mener. Prøv venligst igen. Som slutbruger er det meget svært at konstatere om det er datasignalet der sendes gennem fibernettet der svigter, eller om det er routeren. I mit tilfælde har jeg skønnet, at det var en kombination. Lige nu nyder vi at alt igen er blevet normalt samt kører 100 .% godt. Selv min mobil nyder det. I flere år har jeg måtte genstarte mobilen hver gang, at jeg startede streaming. Fordi mobilen låste sig selv. Nu er der ingen problemer. Det var et forståeligt problem, men nu en lettelse over at mobilen og internetforbindelsen igen virker normalt.
|
|||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||||
![]() |
|||||
zithion ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2024 Status: Offline Point: 14 |
||||
der er stor forskel på privat / erhvervs forbindelser både i stabiliteten og upper tid hvis linien er nede, ved erhverv linien skal der stå en teknikker inden for x antal timer uanset hvad klokken er på døgnet. men prisen er også derefter om mdr for sådan en fiber til firmaer.
|
|||||
![]() |
|||||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
||||
Som en anden skriver, er der langt bedre overvågning og fejlrettelse på en fiber til en mobilmast, end til en enkelt privatperson. Derfor kan de ikke sammenlignes.
Det burde ret let kunne konstateres ved at skifte routeren, men det forsøgte du vist? En anden model, ville måske løse problemet.
![]() |
|||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||||
![]() |
|||||
Hajsa ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
||||
Med fare for at andre allerede har foreslået det. Har du prøvet med din egen router om det fungerer? ( ved ikke om din udbyder giver mulighed for at benytte egen router) Mobilt internet er kun godt for de få desværre.
|
|||||
![]() |
|||||
zithion ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2024 Status: Offline Point: 14 |
||||
Det vil altid være muligt og benytte egen router, man oplyser blot til udbyder linien skal sættes i bridge mode så virker den med egen router direkte på noden .
ingen problemer med Norlys Ewii Altibox Telenor Jetnet |
|||||
![]() |
|||||
||||
Hele 4 Norlys supportere måtte efter mine forsøg med en anden af mine routere giver mig ret i at Nokiarouteren var problemet. Jeg satte den anden router til. Den fungerede i perioder optimalt, men flere gange om dagen svigtede denne router også helt.
Jeg blev nødt til at resette dels fiberboksen og routeren og var jeg heldig så fik jeg data igennem. Tilsidst svigtede fiberforbindelsen også denne router. Norlys ville ikke kigge på fiberforbindelsen fiberforbindelsen før jeg prøvede en ny router. Problemet var at Norlys aldrig fik den tilsendt, på trods af 4 supportere der nærmest skaffe er på og tjekke, at jeg fik den ny router tilsendt. Jeg skrev derefter direkte til deres kunde ambassadør. Men heller ikke han svarede før i går, men efter en ny skriftlig rykker og intet svar, lavede jeg nyt mobilabonnement hos 3, og jeg modtog nyt router mm allerede dagen efter. Så fungerede det. Nu kræver jer juli abonnementet og den ekstra måneds betaling for opsigelse tilbage.
Redigeret af bentpetersson - 04-August-2024 kl. 16:12 |
|||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||||
![]() |
|||||
||||
Har du prøvet og sætte pc direkte på fiber noden med kabel. Er fiber noden blevet målt og testet af en teknikker, måske den skal udskiftet, der kan også være støj/ fejl på kablet ind på den fiber du har kan man jo få andet end norlys Ewii / Telenor / Altibox / Bolignet / Fastspeed / Hiper / Jetnet / "norlys" / waoo / yousee De 3 første har jeg testet i hver 6 mdr uden nogen problemer hvis du vender tilbage en dag på fiberen
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Jeg har ikke kunnet teste direkte på fibernoden, idet vor nyeste pc og Tablet ikke længere har tilslutning til internettet. Dette er forældet og yt.
Norlys erkender at dette er deres problem. Men de ville vente resultatet af den nye router som de aldrig fik sendt. 😅
|
|||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |