recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Fortyfive Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-September-2021
Sted: Nyborg
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortyfive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 18:00
Ja OK, det lyder meget mystisk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 18:02
Det er rigtigt, men jeg har det seneste års tid haft en ny Nokiarouter Beacon G6, der medførte samme  problemer.

Redigeret af bentpetersson - 01-August-2024 kl. 18:18
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 21:33
Kan ikke se hvorfor mobilt internet skulle virke bedre, det løber jo også i fiber hen til masten.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2024 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Kan ikke se hvorfor mobilt internet skulle virke bedre, det løber jo også i fiber hen til masten.
Sikkert, men den fiberforbindelse har de nok _lidt_ bedre styr på, end til slutbrugere... Wink
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2024 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Kan ikke se hvorfor mobilt internet skulle virke bedre, det løber jo også i fiber hen til masten.
Sikkert, men den fiberforbindelse har de nok _lidt_ bedre styr på, end til slutbrugere... Wink

Jeg forstår desværre ikke helt, hvad du mener. Prøv venligst igen. 

Som slutbruger er det meget svært at konstatere om det er datasignalet der sendes gennem fibernettet der svigter, eller om det er routeren.
I mit tilfælde har jeg skønnet, at det var en kombination. 

Lige nu nyder vi at alt igen er blevet normalt samt kører 100 .% godt.

Selv min mobil nyder det. I flere år har jeg måtte genstarte mobilen hver gang, at jeg startede streaming. Fordi mobilen låste sig selv. 
Nu er der ingen problemer. Det var et forståeligt problem, men nu en lettelse over at mobilen og internetforbindelsen igen virker normalt.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
zithion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juni-2024
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zithion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2024 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Kan ikke se hvorfor mobilt internet skulle virke bedre, det løber jo også i fiber hen til masten.
Sikkert, men den fiberforbindelse har de nok _lidt_ bedre styr på, end til slutbrugere... Wink

Jeg forstår desværre ikke helt, hvad du mener. Prøv venligst igen. 

Som slutbruger er det meget svært at konstatere om det er datasignalet der sendes gennem fibernettet der svigter, eller om det er routeren.
I mit tilfælde har jeg skønnet, at det var en kombination. 

Lige nu nyder vi at alt igen er blevet normalt samt kører 100 .% godt.

Selv min mobil nyder det. I flere år har jeg måtte genstarte mobilen hver gang, at jeg startede streaming. Fordi mobilen låste sig selv. 
Nu er der ingen problemer. Det var et forståeligt problem, men nu en lettelse over at mobilen og internetforbindelsen igen virker normalt.

der er stor forskel på privat  / erhvervs forbindelser både i stabiliteten og upper tid hvis linien er nede, ved erhverv linien skal der stå en teknikker inden for x antal timer uanset hvad klokken er på døgnet. men prisen er også derefter om mdr for sådan en fiber til firmaer.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Kan ikke se hvorfor mobilt internet skulle virke bedre, det løber jo også i fiber hen til masten.
Sikkert, men den fiberforbindelse har de nok _lidt_ bedre styr på, end til slutbrugere... Wink

Jeg forstår desværre ikke helt, hvad du mener. Prøv venligst igen.

Som en anden skriver, er der langt bedre overvågning og fejlrettelse på en fiber til en mobilmast, end til en enkelt privatperson. Derfor kan de ikke sammenlignes.

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Som slutbruger er det meget svært at konstatere om det er datasignalet der sendes gennem fibernettet der svigter, eller om det er routeren.
I mit tilfælde har jeg skønnet, at det var en kombination.

Det burde ret let kunne konstateres ved at skifte routeren, men det forsøgte du vist?
En anden model, ville måske løse problemet.

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Lige nu nyder vi at alt igen er blevet normalt samt kører 100 .% godt.

Selv min mobil nyder det. I flere år har jeg måtte genstarte mobilen hver gang, at jeg startede streaming. Fordi mobilen låste sig selv. 
Nu er der ingen problemer. Det var et forståeligt problem, men nu en lettelse over at mobilen og internetforbindelsen igen virker normalt.
Og det er jo egentlig det vigtigste - at du har fået en forbindelse som bare virker Big smile
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hvem af jer bruger trådløst internet i stedet for fibernet.

Vi har mange problemer med fibernet, der er blevet totalt ustabil samtidig med at en router er defekt. 
Signalet har den seneste måned varieret fra ingen Mbps til 866 Mbps. Vi må resette dagen lang men det hjælper heller ikke altid. 
Jeg forestiller mig et stabilt trådløst signal til fx streaming samt anden udnyttelse af internettet. Det skal være fri data og ingen begrænsning.


Med fare for at andre allerede har foreslået det.

Har du prøvet med din egen router om det fungerer? ( ved ikke om din udbyder giver mulighed for at benytte egen router)

Mobilt internet er kun godt for de få desværre.


Til top
zithion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juni-2024
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zithion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 13:39
Det vil altid være muligt og benytte egen router, man oplyser blot til udbyder linien skal sættes i bridge mode så virker den med egen router direkte på noden .

ingen problemer med 

Norlys
Ewii
Altibox
Telenor
Jetnet




Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 16:09
Hele 4 Norlys supportere måtte efter mine forsøg med en anden af mine routere giver mig ret i at Nokiarouteren var problemet. Jeg satte den anden router til. Den fungerede i perioder optimalt, men flere gange om dagen svigtede denne router også helt. 
Jeg blev nødt til at resette dels fiberboksen og routeren og var jeg heldig så fik jeg data igennem.
Tilsidst svigtede fiberforbindelsen også denne router. Norlys ville ikke kigge på fiberforbindelsen fiberforbindelsen før jeg prøvede en ny router. 

Problemet var at Norlys aldrig fik den tilsendt, på trods af 4 supportere der nærmest skaffe er på og tjekke, at jeg fik den ny router tilsendt. 

Jeg skrev derefter direkte til deres kunde ambassadør. Men heller ikke han svarede før i går, men efter en ny skriftlig rykker og intet svar, lavede jeg nyt mobilabonnement hos 3, og jeg modtog nyt router mm allerede dagen efter. Så fungerede det. 

Nu kræver jer juli abonnementet og den ekstra måneds betaling for opsigelse tilbage.


Redigeret af bentpetersson - 04-August-2024 kl. 16:12
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
zithion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juni-2024
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zithion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hele 4 Norlys supportere måtte efter mine forsøg med en anden af mine routere giver mig ret i at Nokiarouteren var problemet. Jeg satte den anden router til. Den fungerede i perioder optimalt, men flere gange om dagen svigtede denne router også helt. 
Jeg blev nødt til at resette dels fiberboksen og routeren og var jeg heldig så fik jeg data igennem.
Tilsidst svigtede fiberforbindelsen også denne router. Norlys ville ikke kigge på fiberforbindelsen fiberforbindelsen før jeg prøvede en ny router. 

Problemet var at Norlys aldrig fik den tilsendt, på trods af 4 supportere der nærmest skaffe er på og tjekke, at jeg fik den ny router tilsendt. 

Jeg skrev derefter direkte til deres kunde ambassadør. Men heller ikke han svarede før i går, men efter en ny skriftlig rykker og intet svar, lavede jeg nyt mobilabonnement hos 3, og jeg modtog nyt router mm allerede dagen efter. Så fungerede det. 

Nu kræver jer juli abonnementet og den ekstra måneds betaling for opsigelse tilbage.

Har du prøvet og sætte pc direkte på fiber noden med kabel.

Er fiber noden blevet målt og testet af en teknikker, måske den skal udskiftet, der kan også være støj/ fejl på kablet ind 

på den fiber du har kan man jo få andet end norlys

Ewii / Telenor / Altibox / Bolignet / Fastspeed / Hiper / Jetnet / "norlys" / waoo / yousee 

De 3 første har jeg testet i hver 6 mdr uden nogen problemer hvis du vender tilbage en dag på fiberen
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 16:28
Jeg har ikke kunnet teste direkte på fibernoden, idet vor nyeste pc og Tablet ikke længere har tilslutning til internettet. Dette er forældet og yt.
Norlys erkender at dette er deres problem. Men de ville vente resultatet af den nye router som de aldrig fik sendt. 😅
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu