recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
zithion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Juni-2024
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zithion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 18:07
er rj45 port på en pc yt ?

overvej nu en anden udbyder, der er andre en Norlys og bedre
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg har ikke kunnet teste direkte på fibernoden, idet vor nyeste pc og Tablet ikke længere har tilslutning til internettet. Dette er forældet og yt.

Hvad i alverden for en omgang fordrukkent sludder - ja undskyld mig.
Ethernet er hverken forældet eller yt!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af zithion zithion skrev:

Du er med på at han har opgivet sin fiberforbindelse og her nu internet via en mobilrouter?

Klaus
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 19:08
Jeg har netop skrevet følgende til Norlys:

Til Norlys kundesmbassadør.

Mange tak for svaret, der naturligvis og kronologisk modtages alt for sent. Desværre. 

Jeg har også skrevet på appen.

22 dage uden eller med meget begrænset internet har vi helt uhørt oplevet. Dette er så langt fra den indgåede køberetslige aftale og forventningen til aftalen. Må

Vor router blev af fra Norlys's 

side - se historik og hør optagelser af de mange samtaler. Historik skrives langt fra altid har jeg erfaret ifølge samtaler med efterfølgende supportere.

Abonnementsrouteren blev fra Norlys's side erkendt/indrømmet .til IKKE at skulle ombyttes men værende defekt af 4 ansatte i Norlys support, hvorfor en helt ny ville blive tilsendt. Hvilket aldrig skete.

De 4 forskellige supportere ville endog hver især sørge for at en ny router straks blev tilsendt til os indenfor een dag. 

Trods nye rykkere skete det ikke. Muligvis og fortalt af en supporter, fordi afsendelsen sker et andet sted end supporteren selv kontrollerer. 

Vi modtog aldrig en ny router. 

Systemsvigt. Ja. Indrømmet af optaget samtale med en supporter.

Efter masser af spildte timers  tid på samtaler og uden hjælp på nogen måde fra Norlys's side indser jeg at en opsigelse er nødvendig for atter at kunne modtage internet/data, der både kan bruges til streaming og som data.

Jeg møder fra Norlys's side dog kun en mur med anden opsigelse end Norlys aftalen og dansk et og lovgivning definerer. 

…..

Jeg gør derfor juridisk gældende, at vi abonnementsmæssigt via Eliane Kareckis, min kone, at vi har hele juli måneds abonnement tilgode samt at Norlys naturligvis ikke med dette alvorlige og tidslange svigt er berettiget til at kræve en måned ekstrai gebyr  på grund af min opsigelse. 

Jeg afventer svar inden 8. august. Herefter vil vi kontakt medier om problematikken i et Norlys internet abonnement.

Jeg ønsker ikke længere en diskussion, men kun en accept eller ikke på mit forlangende, så jeg eventuelt kan foretage mig yderligere.

Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 1085
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 19:26

er rj45 port på en pc yt ?

Moderne bærbare er for tynde.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 1085
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">Jeg har ikke kunnet teste direkte på fibernoden, idet vor nyeste pc og Tablet ikke længere har tilslutning til internettet. Dette er forældet og yt.

Hvad i alverden for en omgang fordrukkent sludder - ja undskyld mig.
Ethernet er hverken forældet eller yt!

Klaus

Så må de opfinde et meget tynderer stik, for bærbare er blevet for tynde til stikket
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
zithion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Juni-2024
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zithion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 22:24

Du er med på at han har opgivet sin fiberforbindelse og her nu internet via en mobilrouter?

Klaus

Ja, Det er ment som hvis man senere vil vende tilbage til fiber så vælger man en anden udbyder på linien.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Så må de opfinde et meget tynderer stik, for bærbare er blevet for tynde til stikket

Har tidligere haft laptop med “skub ud stik”, hvor rammen der kørte ud var 3 mm tyk og stikket skulle sættes i lodret fra oven.
Forrige bærbare havde “fold ud stik”, sidste nye har helt normalt stik.

Men okay, vil man have supertynd så hedder den en USB-C til Ethernet converter, når man skal teste netværk, med sin bærbare.

Men, tyde bærbare gør ikke at Ethernet er forældet……

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 22:50

Systemsvigt. Ja. Indrømmet af optaget samtale med en supporter.

Optog du samtalen?

Klaus
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2024 kl. 10:00

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Har tidligere haft laptop med “skub ud stik”, hvor rammen der kørte ud var 3 mm tyk og stikket skulle sættes i lodret fra oven.
Forrige bærbare havde “fold ud stik”, sidste nye har helt normalt stik.

Men okay, vil man have supertynd så hedder den en USB-C til Ethernet converter, når man skal teste netværk, med sin bærbare.

Men, tyde bærbare gør ikke at Ethernet er forældet……

Klaus
Forældet og forældet. Nej der bruges bare wifi til alle mobile enheder i hjemmet, så derfor spares stikket væk på dem.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu