recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvert svar bringer nye spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvert svar bringer nye spørgsmål

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Begyndher Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Oktober-2012
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Begyndher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvert svar bringer nye spørgsmål
    Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 22:49
Hey alle brugere

Vi lever i en fantastisk tid, der sker noget nyt hele tiden og alle de tekniske muligheder bliver flere og flere :)
Jeg ville dog ønske at det hele var lidt nemmere, for jeg synes at det er ufattelig svært at navigerer rundt i muligheder og tilbud.

Anyway hvad er det jeg vil og er der nogen der har gode råd.

Jeg vil gerne anskaffe nyt smart tv for at få mere glæde af streaming og gå på nettet på en større skærm fra sofaen. Desværre er min indtil nu erfaringer at smart tv bare ikke er klar endnu.
Dårlig betjening via fjernbetjening, laaangsom opdatering af sider osv.

Så pt. bliver det oftest min laptop med med HDMI til tvét
Men jeg vil gerne være helt trådløs og sikkert også have en iPad mini
Iøvrigt har jeg også en en Slingbox HD Pro som jeg bruger med glæde både inde og ude af huset.

Er der nogle fede kombinationer mellem tv, Slingbox, iPad/iPhone og måske WD TV og Roku box
Håber nogle har et par ideer. Jeg har iøvrigt 30/30 fiber

Allan

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 23:02
Hvad vil du bruge smarttv til ?

En boks med AirPlay synes jeg er fed,, hvis man har en iPad. Så kan du altid let overføre iPad skærm til tv'et.

Har selv smarttv fra Samsung, synes ikke det er specielt brugbart.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Begyndher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 23:58
Enig, fedt nok at overføre skærmbilledet fra Airplay.
Jeg formoder bare at den ikke gider lege med PCér, jeg vil måske gerne have mulighed for begge dele. Så måske en Roku eller anden "ting"?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Begyndher Begyndher skrev:

Jeg formoder bare at den ikke gider lege med PCér, jeg vil måske gerne have mulighed for begge dele. Så måske en Roku eller anden "ting"?

Jeg tvivler på at du finder alt du gerne vil have i én ting. Apple TV er genialt når man har Apple produkter. Jeg vil gå så langt som at sige at den (betjeningsmæssigt!) bedste og lækreste løsning er at gå 100% Apple, og lagre sine filer i formater som Apple kan læse. Hvis du vælger en anden løsning, så giver du afkald på Airplay funktionaliteten (da tredjeparts producenter mig bekendt ikke kan køre Airplay med billede), så hvis du ønsker funktionalitet som Apple ikke kan opfylde, så bør du reelt have flere forskellige afspillere.

Hvis du f.eks. vil have fuld blu-ray kvalitet fra en streamer, så kommer du ikke uden om produkter som ikke samtidig har Airplay.

Under alle omstændigheder, så drop for alt i verden enhver idé om at have det hele indbygget i TV'et. Netflix har på fornem vis udstillet hvorfor dét er en umådeligt dårlig idé.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 17:26
Boxee box har vist AirPlay, men ingen Netflex.

ATV 2 med jb er også en mulighed, det er en bedre løsning end atv3. Atv3 er for låst.

Med du bør nok lige gøre op med dig selv hvad du egentligt virkeligt har brug for og hvad du prioriterer.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Begyndher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 21:09
Jeg formoder dine koder "ATV3 JB" er Apple TV Jail Breaket? :)
Men hvad kan Apple TV når den er jailbreaket?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 21:13
Snakke med en NAS.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 21:36
Korrekt og afspille en masse formater så alt ikke skal være i korverteres til apple format.
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg tvivler på at du finder alt du gerne vil have i én ting. Apple TV er genialt når man har Apple produkter. Jeg vil gå så langt som at sige at den (betjeningsmæssigt!) bedste og lækreste løsning er at gå 100% Apple, og lagre sine filer i formater som Apple kan læse. Hvis du vælger en anden løsning, så giver du afkald på Airplay funktionaliteten (da tredjeparts producenter mig bekendt ikke kan køre Airplay med billede), så hvis du ønsker funktionalitet som Apple ikke kan opfylde, så bør du reelt have flere forskellige afspillere.

Hvis du f.eks. vil have fuld blu-ray kvalitet fra en streamer, så kommer du ikke uden om produkter som ikke samtidig har Airplay.

Under alle omstændigheder, så drop for alt i verden enhver idé om at have det hele indbygget i TV'et. Netflix har på fornem vis udstillet hvorfor dét er en umådeligt dårlig idé.

Sorry.... men dette var jeg ikke klar over.... hvis man ripper sin lovligt indkøbte blu-ray og ønsker fuld kvalitet på både billede og lyd - kan man så ikke bruge itunes??

Mvh
LBA75
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Begyndher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 23:49
Nå tid til en opdatering efter et par dages gennemgang af jeres svar og mine søgninger på nettet
Jeg har været rigtig tæt på at købe en Boxee, men ender nu ud i at det bliver en Apple TV 3, som så skal jailbreakes. 
Er der kommentarer til valget?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 23:58
Ja et meget dårligt valg, atv3 kan ikke jail breakes.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Sorry.... men dette var jeg ikke klar over.... hvis man ripper sin lovligt indkøbte blu-ray og ønsker fuld kvalitet på både billede og lyd - kan man så ikke bruge itunes??

Mvh
LBA75

Nej, ikke hvis du vil undgå at komprimere filmene. iTunes læser kun film i et bestemt format, og dine Blu-Rays er lagret i M2TS-containeren, som ikke kan bruges i iTunes. Derudover kan ingen Apple-enhed læse et M2TS-format.

Hvis man vil have fuld kvalitet, så hedder det en dedikeret mediestreamer fra et af de mere seriøse firmaer, såsom Syabas (Popcorn Hour), Wester Digital (WDTV Live), HDI (Dune), Dlink (Boxee - den er dog stoppet i produktion nu) osv.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu