recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvert svar bringer nye spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvert svar bringer nye spørgsmål

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 21:03
Hej

Det er svært at finde det endegyldige svar på din søgning...... Ser at derer flere tråde igang, som alle omhandler en eller anden form for Smart Tv, Netflix, streaming, ripping, bedste og smarteste løsning for et "smart hjem".
Problemet i at rådgive er, alle næsten alles præferencer, evner i IT, økonomi og ønsker er forskellige, så det bliver svært at finde den hellige gral......

For mig ville svaret være nemt, enddog meget nemt - hvis altså den pokkers ATV3 kunne jailbreakes!! Angry

Jeg havde og har stadig en ATV2, samt en ATV3 indkøbt så snart den udkom i håb om en hurtig jailbreaket.... not happening yet!
Min ATV2 streamede DVD fra min NAS super fint med xbmc, men desværre så knækkede den halsen, så snart jeg introducerede den for fuld HD blu-ray..... ATV2 er ikke bygget til 1080P med den bitrate, så det bleve en frygtelig hakkende oplevelse. 
ATV3 er jo beregnet til fuld HD, så hvis den bliver JB engang i fremtiden, så bliver den et must i hvert et hjem Wink

Indtil da, så bliver det kompromiser, da du umiddelbart ikke får alt i et - som Otto også nævnte.

ATV2 kan som jeg ser det "næsten" alt..... Leje film fra Itunes (US & DK), Airplay fra Iphone/Ipad/Mac (virker faktisk mega godt.... så Forbrydelsen, streamet fra DR igennem min macbook, Streame film fra Netflix (US & DK), stream podcasts, kan igennem Itunes (på enten Win eller Mac) vise dine billeder, spille din musik og ikke mindst vise alle de film, som man har rippet og importeret til sin itunes filmliste.
Den kan jailbreakes.... men da den ikke kan vise fuld HD blu-rays uden at hakke, så er man reduceret til DVD og da min seneste almindelige DVD, er så gammel at den kan streames fra netflix, så er det for mig spild af krudt!
Der hvor ATV2 har sine begrænsninger er i understøttelse af formater hvis ikke JB, og ikke mindst lydsiden, hvor du ikke får DD&DTS i HD formaterne.

ATV3 kan det samme som ATV2... bare i HD - men kan så desværre ikke jailbreakes (endnu.... hvis nogen sinde?). Kan heller ikke streame i andre formater end itunes benytter og har heller ikke lyden fra HD formaterne.....

Du må først finde ud af hvad du ønsker, hvordan det skal være tilgængeligt, pengene du ønsker at spytte i projektet, og ikke mindst den kvalitet du ønsker af produktet........
Nogle mennesker vil hellere dø, end at komprimere/konvertere en blu-ray til noget andet end bedste kvalitet.... selvsamme mennesker lytter sikkert lystigt til spotify uden et problem Wink
Nogle mennesker køber hifi udstyr for 10-20-30-50K uden at bruge en krone på akustikken Wink
Nogle mennekser køber dyr projektor og billigt (læs dårligt) lærred eller får ikke projektor kalibreret Wink 

Og fred være med med det.... nogen vil have godt billede, nogen vil have god lyd, nogen vil have den bedste brugeroplevelse......jeg skal ikke være dommer over hvad folk gør og ikke gør, og ser intet problem i at man ripper og importerer en blu-ray til Itunes, hvis formålet er at se den på et alm stue TV..... Ja da, har man brugt penge på stort TV eller projektor og ønsker det bedste i en given situation, så skal man selvfølgelig ikke acceptere at fodre det med mindre end det bedste.... men selv det bedste udstyr kan spille en film igennem Itunes, netflix, viaplay eller hvad det måtte være.... i den givne situation... engang imellem! 

Som mit setup er nu...og som for min del fungerer:

I min "hjemmebio" er der en Dune HD max, der bruges som Blu-ray afspiller og til at streame film fra min NAS (film er lagret i MKV format og rippes med MakeMKV). 
Der er også en ATV 3, som bruges til indkøb igennem Itunes store, til at streame Netflix, streame podcasts med samt se familie billeder med.

I soveværelset har jeg en ATV3 til Itunes store og Netflix.

I børneværelset er der en ATV2 (Jailbreaked) til film fra Itunes store, Netflix og igennem xbmc streame børnefilm fra min NAS.

Så i rummet hvor jeg ikke går på kompromis, der er der en streamer til fuld kvalitet, men også en ATV til brugervenligheden og fleksibiliteten, når det passer situationen bedst.
I de andre rum er det ikke kvaliteten, men mere brugervenligheden som kommer først, og der er det ikke så vigtigt om det er fuld HD eller hvilket lydspor der afspilles....
I alle rum kan jeg - igen for brugervenligheden og fleksibiliteten, bruge Airplay - så alt som min macbook ser.... det kan også ses de andre skærme.
Musik styrer Sonos, så det kører helt seperat!

Er faktisk tæt på målet (indtil ATV3 kan JB).... har en Yousee boks, så den kan optage det jeg måtte ønske...... kunne evt godt finde på at investere i en Slingboks, som du har.... hmmm?

Langt indlæg - fyldt med ord og sikkert ingen mening.... andet end for mig, og det er jo det vigtigste for dig.... altså at finde et setup som gør dig tilfreds Smile

Mvh
LBA75

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu