recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvide pletter/pixelering ved langt hdmi kabel træk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvide pletter/pixelering ved langt hdmi kabel træk

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Loberg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2012
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Loberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvide pletter/pixelering ved langt hdmi kabel træk
    Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 01:20
Hey

Jeg har købet mig et billigt 15m HDMI kabel til at trække fra min forstærker over til min projektor en Benq w1100.

Når jeg bruger det, kommer der sådan nogle små hvide pletter over hele billedet, nærmest sådan noget sne. Billedet er stadigvæk skarpt osv, men de mange tusind små pletter der bliner irreterer mig.

Prøvede så for sjov med et 10m kabel af samme billige mærke, og så forsvandt de. Men kan jo ikke bare have et 10m kabel liggende over gulvet.

Men tror folk så at jeg her ved at købe et dyrere/bedre kabel ville kunne undgå denne pixelering.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 05:12
Ja. Billige kabler er billige.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 7101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 06:46
Man kan være heldig med billige kabler.

Du har oplevet hvad der kan ske.    
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2009
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 06:50
Er billedekilden en PS3?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 08:29
Jeg havde samme problem for 4-6 år siden med et 15 m kabel til 600 kr.

Da jeg købte et dyrere/bedre kabel forsvandt problem og jeg har ikke haft problemer med kablet siden. Receiver og projektor er imellem tiden skiftet ud.
Til top
Loberg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Loberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 08:57
Kilden er ikke PS3 men PS4, men den kører igennem en forstærker først. Så reelt er kilden vel reciever.

Okay, der er bare mange der siger at et digitalt signal ikke bliver dårligt enten virker det eller også virker det ikke. Et digitalt signal burde ikke komme med sne og sådan læser jeg mange steder. Men folks egne erfaringer er jeg glade for, for det viser jo tydeligt at det godt kan ske.

men folk er så enige om at jeg burde prøve et kabel af bedre kvalitet
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2009
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 09:17
Jeg havde samme problem med min PS3 indtil jeg fandt en indstilling i den som straks fjernede det, så jeg tror bestemt det er din receiver det har problemet, jeg bruger selv et Harald Skrald kabel på 15 m.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 09:20
Når du kommer over 8-10 meters længde, så begynder et HDMI-kabels afskærmning at være problematisk. Er afskærmningen ikke god nok, så oplever man det du oplever. Jeg har også set grøn "sne" - og det var endda på et DYRT HDMI-kabel! Så det er ikke som sådan prisen der er afgørende, men derimod hvor godt afskærmningen er udført.

Mit råd vil være at købe et Supra, da de efter min erfaring har niget af den bedste afskærmning. Og de er ikke de allerdyreste.

M.v.h.
Til top
Loberg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Loberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 10:06
HVad for en indstilling var det du slog til/fra for at få det til og virke kan du huske det :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Loberg Loberg skrev:

HVad for en indstilling var det du slog til/fra for at få det til og virke kan du huske det :)

Glem dwt! Du kan ikke redde det med en indstilling.

M.v.h.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Loberg Loberg skrev:

Hey

Jeg har købet mig et billigt 15m HDMI kabel til at trække fra min forstærker over til min projektor en Benq w1100.

Når jeg bruger det, kommer der sådan nogle små hvide pletter over hele billedet, nærmest sådan noget sne. Billedet er stadigvæk skarpt osv, men de mange tusind små pletter der bliner irreterer mig.

Prøvede så for sjov med et 10m kabel af samme billige mærke, og så forsvandt de. Men kan jo ikke bare have et 10m kabel liggende over gulvet.

Men tror folk så at jeg her ved at købe et dyrere/bedre kabel ville kunne undgå denne pixelering.

Du har jo selv svaret på det. Du har efterfølgende prøvet med et 10m kabel og der forsvandt problemet
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 12:03
det kaldes "signaltab" når afskærmningen ikke er god nok. HDMI kabler kan ikke være over 20m. Normalt skal man se på kablet om det er certificeret til en given opløsning (typisk FHD ved 60hz) ved en given længde. Især i gamle dage var det et ganske stort problem at der blev tabt så meget signal hen over længden af kablet at de kun lige kunne køre 720p opløsninger.

som Henrik B siger. bedre afskærmning og tjek certificeringerne. (det bliver især et problem med 4K opløsninger igen)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu