Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Super bruger
Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 18:12 |
2ben skrev:
LCC problemet med WD green diske er løst. Der findes et program WDIDLE3.exe man blot skal køre. Jeg har ingen problemer med mine WD green 2TB. LCC tallet ligger meget lavt.
|
Jeg mener netop ikke at problemet er løst..
Jo.. det er løst for dem som undersøger tingene grundigt inden køb..
det er ikke løst for de 60% andre som går ud og køber en NAS, og nogle harddiske, og regner med at det hele spiller..
Så foretrækker jeg hellere at købe nogle diske, som ikke døjer med de problemer, og som er plug and play..
og ja.. naturligvis findes der både gode og dårlige erfaringer med mange diske.. Jeg har kørt WD i mange år, og sidst jeg købte, valgte jeg green serien, og den var jeg ikke tilfreds med, 3 diske på kort tid som går i stykker i en NAS server er ikke iorden.
så nu er jeg gået tilbage til samsung (som jeg heller ikke har voldsomt gode erfaringer med, men de skulle få lov at prøve igen)
|
BaaaaaH
|
 |
2ben
Guld medlem
Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 20:01 |
Nej det kan du have ret i - WD burde gøre noget for de 60% som ikke undersøger sagen.
Jeg har før haft SAMSUNG diske og de spillede max og ingen bøvl. Så købte jeg nogle større SAMSUNG. Men disse havde fejl inden for kort tid. Så derfor WD diske :-) Men uden WDIDLE3¨havde jeg også haft problemer med dem.
Det med valg af diske er svært syntes jeg.
Mvh. Torben
|
 |
Kratz
Super bruger
Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 23:15 |
Jeg takker for de mange svar!
Helt enig i, at valg af diske er svært. Synes man kan finde gode og dårlige erfaringer med næsten alle diske.
Jeg er også andetsteds blevet anbefalet at køre med Samsung diske, men når jeg så går ind på Synology's hjemmeside var disse heller ikke plug and play, men krævede også en opdatering for at fungere ordentligt.
Jeg tror derfor jeg holder mig til WD som jeg selv og flere andre jeg kender har haft rigtigt gode erfaringer med.
Og så lyder de fleste til at være rigtigt glade for Synology, så den bliver det. Så kan jeg også trække på brormands erfaringer hvis der skulle være problemer/spørgsmål 
|
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
|
 |
spmo
Bruger
Oprettet: 28-Januar-2005
Point: 84
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 10:38 |
Hej
Undskyld jeg lige bryder ind i tråden, men jeg havde lige et spørgsmål til HANZOY omkring
hans oplevelser omkring ts-410.
Citat.
Nu har jeg selv lige i Januar i år, købt en DS410 og 3 stk Seagate Barracuda XT ST32000641AS 2 TB diske i et RAID 5 setup. Jeg er meget tilfreds med den. Upload ligger mellem 45 og 50 mb/s og download omkring 90-100 mb/s via SMB.
Som det fremgår af min tråd..
Opnår jeg ikke en hastighed over 10-11MB/sec. Og hvis jeg bruger esata portene, er hastigheden kun 5-6MB/sec.
HANZOY - Gider du forklarer en novice hvordan du gør 
Hvad er SMB ?
P.s. Til min NAS Købte jeg 4 stk Seagate 2TB netop på grund af de forsdkellige indlæg omkring WD.
Om de så er bedre må tiden vise.
Mange hilsner
Søren
|
 |
MaxPower
Junior bruger
Oprettet: 21-Juli-2008
Point: 35
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 12:31 |
spmo -> 10-11MB/sec passer fint med den max hastighed der er på 100mbit netværk. Understøtter både den PC du henter med og din router gigabit-net?
|
 |
Hanzoy
Super bruger
Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 16:10 |
spmo -> Ligsom MaxPower vil jeg også skyde på at du kører 100 mbit i stedet for gigabit på dit netværk, ellers giver det ingen mening at din overførsels hastighed er så lav.
|
 |
spmo
Bruger
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 17:47 |
Hej Maxpower & Hanzoy
Jeps. Jeg anvender en 100Mbit router (zyxel P334). Men det der går over min forstand er, at jeg ikke "bare" kan bruge min eSATA ext. harddisk til at kopierer med over på NAS'en.
Men tilbage til mit oprindelige spørgsmål.
Skal jeg så investerer i en Gigabit router, eller hvad gør i ?
Der er iøvrigt en anden ting jeg er kommet i tanke om, nemlig at jeg måske kan bruge den anden gigabit port i NAS'en, og så gå direkte fra denne og til den anden port i min Win 7 maskine (gigabit). Men hvordan man så sætter dette op, aner jeg så ikke.
Mange hilsner
Søren
|
 |
jeps
Bruger
Oprettet: 12-Juli-2004
Point: 234
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 19:22 |
Det billigste er at investere i en Gigabit switch, og så slutte NAS og PC til den.
Hvis du i forvejen er utilfreds med din routeren, så er der selvfølgelig nu en lejlighed til at få en bedre. Men det billigste er en switch.
|
 |
Hanzoy
Super bruger
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 19:52 |
spmo skrev:
Hej Maxpower & Hanzoy
Jeps. Jeg anvender en 100Mbit router (zyxel P334). Men det der går over min forstand er, at jeg ikke "bare" kan bruge min eSATA ext. harddisk til at kopierer med over på NAS'en.
Men tilbage til mit oprindelige spørgsmål.
Skal jeg så investerer i en Gigabit router, eller hvad gør i ?
Der er iøvrigt en anden ting jeg er kommet i tanke om, nemlig at jeg måske kan bruge den anden gigabit port i NAS'en, og så gå direkte fra denne og til den anden port i min Win 7 maskine (gigabit). Men hvordan man så sætter dette op, aner jeg så ikke.
Mange hilsner
Søren
|
Ja så er det derfor det ikke går så hurtigt :) , men ja Gigabit switch, klart den nemmeste løsning. Jeg skal dog ikke kunne sige om du kan bruge den anden LAN port og tilslutte direkte til din pc med krydskabel, normalt er det beregnet som failover, så hvis det den ene LAN port ryger tager den anden over eller også at opnå højere hastighed ved at tilslutte to kabler samtidigt.
|
 |
9-ck
Bruger
Oprettet: 20-April-2008
Point: 130
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 23:34 |
2ben skrev:
LCC problemet med WD green diske er løst. Der findes et program WDIDLE3.exe man blot skal køre. Jeg har ingen problemer med mine WD green 2TB. LCC tallet ligger meget lavt.
Efter at der er kommet en løsning fra WD er disse diske bare super :-) Men igen der er nok en fejl ved alle diske og man kan altid finde dårlige anmeldelser på nettet.
Mvh. Torben |
Hej Torben m.fl.!
Jeg kører et set up med en DS211+ med to WD green 2TB i RAID1 (WD20EARS-00MVWB0). Jeg har ikke kørt programmet du nævner og oplever problemer med overførelseshastigheder en gang i mellem. Der kan konstateres mindre udfald (½-1 sek) når jeg afspiller FLAC på iPod vha. DS-audio og afspilning af film på mac-mini kører ikke samtidigt med ripping af musik / film. Jeg har en gigabit router (dir655) og kablet forbindelse til mini'en så det burde være i orden.
Vedr. den pågældende HD skriver Synology følgende under "Compatible hard drives"
Western Digital |
WD20EARS-00MVWB0 |
2TB |
Desktop |
- To use this hard drive, we suggest that you reinstall the system with DSM 2.2-0965 or onward first, then reformat the HDD to adopt the WD Advanced Format Technology.
- Before installing this hard drive on DS107, DS107e, DS108j, and DS109j, upgrade DSM to 2.2-0942 version and onward with 1TB or smaller capacity hard drive.
|
Western Digital |
WD20EARS-00MVWB0 |
2TB |
Desktop |
- To use this hard drive, we suggest that you reinstall the system with DSM 2.2-0965 or onward first, then reformat the HDD to adopt the WD Advanced Format Technology.
- Before installing this hard drive on DS107, DS107e, DS108j, and DS109j, upgrade DSM to 2.2-0942 version and onward with 1TB or smaller capacity hard drive.
|
Min DS kom med DSM3,0 - og jeg har ikke geninstaleret det inden HD er blevet sat i formateret og sat op i RAID1.
Synology henviser ikke til det link der vedrører WDIDLE3.exe for den pågældende HD.
Hvordan kan jeg afklare hvorvidt mit LCC-tal er for højt / hvor ser jeg det?
På forhånd tak!
Redigeret af 9-ck - 29-Marts-2011 kl. 23:36
|
 |
spmo
Bruger
|
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 01:21 |
Hej Hanzoy
Jeg fik lavet lidt finurligheder igår aftes.
Jeg installerede FileZilla (FTP-Client), og koblet den anden port direkte til min maskine. Og hvor utroligt det en måtte lyde, fik jeg det til at virke 
Nu kan jeg overføre ca. 20MB/sec. ved hjælp af FTP-clienten. Der er vej endnu, derfor har jeg netop købt en gigabit router. Når den ankommer, må vi se hvad det bidrager med.
Pudsig nok, da jeg idag lige ville overflytte lidt filer og ikke gad at starte FTP'en op, og kun brugte kopy/paste, opnåede jeg en hastighed på 23-26MB/sec.
Så på en eller anden måde hjælper de to kabler hinanden.
Nå, men jeg vender frygtelig tilbage når jeg får installeret den nye router.
|
 |
Hanzoy
Super bruger
|
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 01:47 |
Godt du fik det til at virke spmo, eller at du fik lidt højere hastighed i hvert fald. Hmm normalt er det sådan, at det er en funktion selve switchen skal understøtte for at du kan bruge det trick med at tilslutte to netværkskabler til samme switch og for væsentlig forbedret ydelse ud af det, så vidt jeg husker i hvert fald :) men altid noget det blev en anelse hurtigere. Ja du må lige skrive, skulle gerne lykkes ;)
|
 |