Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kratz
Super bruger
Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
|
Sendt: 12-April-2011 kl. 16:38 |
Lightyear skrev:
Brænder du filen som en ISO fil, eller brænder du bare en datadisk med filen på? Hvis det er det sidste, så kan du f.eks. bruge CDBurnerXP som er et gratis program til at brænde iso'er. Det bruger jeg selv her på arbejdet.
|
Det overvejede jeg slet ikke! Da jeg klikkede på linket promptede det kort og godt en besked om at komme en CD i brænderen, og så var det blot at trykke 'brænd CD'. Men det kommer nok an på hvilke programmer man bruger eller har til rådighed. Tror sådan set bare det var Windows DVD maker jeg brugte.
|
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
|
 |
9-ck
Bruger
Oprettet: 20-April-2008
Point: 130
|
Sendt: 12-April-2011 kl. 18:12 |
@Hanzoy, Kratz og ikke mindst Lightyear (Lightyear-Ahead ikke  )!
 Tusind tak for hjælp og udveksling af erfaringer i denne lille kamp (som det rent faktisk har været for mig). Fik brændt en CD med filen som en iso-fil og herefter var det en "walk in the park". Valgte wdidle3 /D (for disable) til mine diske og fik bekræftigelse for ændringerne. De vil lige blive holdt under opsyn her de næste par dage men jeg har en rigtig god mave fornemmelse.
|
 |
Lightyear
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
|
Sendt: 12-April-2011 kl. 18:43 |
Det lyder super
|
 |
Hanzoy
Super bruger
Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
|
Sendt: 12-April-2011 kl. 19:53 |
Fantastisk :)
|
 |
Kratz
Super bruger
Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
|
Sendt: 12-April-2011 kl. 20:41 |
9-ck skrev:
@Hanzoy, Kratz og ikke mindst Lightyear (Lightyear-Ahead ikke  )!
 Tusind tak for hjælp og udveksling af erfaringer i denne lille kamp (som det rent faktisk har været for mig). Fik brændt en CD med filen som en iso-fil og herefter var det en "walk in the park". Valgte wdidle3 /D (for disable) til mine diske og fik bekræftigelse for ændringerne. De vil lige blive holdt under opsyn her de næste par dage men jeg har en rigtig god mave fornemmelse. |
Glad for at høre det lykkedes 
|
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
|
 |
Benton
Guld medlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 571
|
Sendt: 12-April-2011 kl. 21:23 |
Hej. Har fulgt med i tråden her, for jeg køber nok også snart en WD disk til min DS211. Hvad vil i anbefale man sætter wdidle til, hvis jeg ikke har den kørende 24/7 ?
|
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
|
 |
Hanzoy
Super bruger
Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
|
Sendt: 12-April-2011 kl. 21:45 |
Benton skrev:
Hej. Har fulgt med i tråden her, for jeg køber nok også snart en WD disk til min DS211. Hvad vil i anbefale man sætter wdidle til, hvis jeg ikke har den kørende 24/7 ?
|
Udmiddelbart vil jeg gå efter et som Synology selv anbefaler man vælger, nemlig 300 
|
 |
9-ck
Bruger
|
Sendt: 13-April-2011 kl. 09:44 |
Benton skrev:
Hej. Har fulgt med i tråden her, for jeg køber nok også snart en WD disk til min DS211. Hvad vil i anbefale man sætter wdidle til, hvis jeg ikke har den kørende 24/7 ? |
Hej Benton!
Det er tanken at min DS skal køre 24/7. Derfor syntes jeg også at godt og vel 100.000 counts i LCC pr. år er højt set i lyset af at WD garanterer 300.000, så er der så potentiel risiko for at de står af efter 3 år (i mit tilfælde 2 da jeg har rundet de 100.000 på 2 md).
Jeg er godt med på at der er brugere der har et LCC med både 800.000 og 1.000.000 conts.
Såvidt jeg har forstået er brugere af WDIDLE3 /D comandoen (for disable) der får besked om at WDIDLE er sat til 62min - det gjorde mine ikke (men hvad der rent faktisk sker ved jeg ikke).
Min DS er sat til at gå i dvale efter 20 min så jeg har valgt at det primært er den der skal styre den strømbesparende funktion og så accepterer jeg at jeg ikke får den potentielle strømbesparelse der kunne være i at have WDIDLE3 kørende.
Redigeret af 9-ck - 13-April-2011 kl. 09:47
|
 |
9-ck
Bruger
|
Sendt: 15-April-2011 kl. 16:03 |
Hej forum!
Jeg kan nu bekræfte at min WDIDLE3 er fuldstændigt disabled på mine diske. LCC er uændret her nogle dage efter "operationen".
Jeg er har tænkt lidt over beslutningen om at disable WDIDLE3. Hvis jeg har ret i mine forudsætninger ser jeg ingen grund til at have WDIDLE3 kørende. Såvidt jeg har forstået så går HDD i WDIDLE3 hvorefter den straks bliver "vækket". Dvs. at man overhovedet ikke har nogen glæde ved at lade disken gå i idle3-mode.
Min konklusion er således at det måske er mere energibesparende at disable WDIDLE3 (formoder at der bruges strøm til at starte disken efter idle3-mode og at det evt. influerer på de strømbesparende setting man har på sin Synology). Herudover er der selvfølgeligt den besparelse der er i form af mindre slitage på de mekaniske dele.
Kom endeligt med jeres egne betragninger - jeg er som sagt ikke ekspert på dette område.
God weekend og glædelig påske.
|
 |
Lightyear
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
|
Sendt: 15-April-2011 kl. 21:29 |
Min DS211 kører ikke 24/7, men jeg valgte at sætte værdien i wdidle3 til den som de fleste anbefaler - nemlig 300 sekunder. Selvom min NAS nogle gange står tændt i flere dage af gangen, ser mit LCC ganske fint ud. Så jeg er fint tilfreds med mit nuværende setup.
|
 |