recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke rettigheder har jeg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke rettigheder har jeg?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er altså underligt at TC ryger ud i det her sager, og lader dem komme frem på den her måde. Hvad pokker er det der sker for dem??

Er de efterhånden så presset af konkurrencen, så love/regler, forbrugerservice, garanti og sikkerhed for kunderne ved at være en by i Rusland for dem?

Nej, og jeg forstår simpelthen heller ikke at der er grobund for denne tråd. Kunden kontakter os. Jeg siger at jeg er nødt til at checke op på fejlen på hans TV, for at vi kan vurdere om det er den samme fejl der tidligere er blevet reppet og dermed lave en ombytning eller hæve handlen.

Jeg fortæller ham at Der vil gå et par dage før jeg får kigget på det, pga. jeg havde en ekstra fridag og der var en helligdag umiddelbart efter. Alligevel ringer kunden flere gange de følgende dage, sidste gang mandag eller tirsdag, så vidt jeg husker. Jeg får tid til at kigge på hans TV tirsdag morgen, og ringer tilbage til ham umiddelbart efter.

Vi vælger at ombytte kundens TV og jeg lover at se om jeg kan skaffe et Philips 9603. Det kan jeg desværre ikke på det tidspunkt, så jeg tilbyder ham i stedet et Panasonic TX32LZD80, da jeg mener det er det 32" (den størrelse kunden ønskede) der leverer den ubetinget bedst billedkvalitet. Det ønsker kunden ikke da den er 'klam' og han vil i stedet have et 32" Samsung. Dét lover jeg så at undersøge for ham. På intet tidspunkt, er det blevet nævnt at ambilightfunktionen var en overvejende grund til at kunden valgte Philips TV'et, så mit mål var at finde et TV med samme eller bedre ydelse mht. billedkvalitet. Derfor Panasonic'en der er klart bedre end både kundens første Philips og 9603 modellen.

Kunden ringer så igen i dag og fortæller at han kun ønsker handlen ophævet eller et andet Philips TV, og først nu fortæller han så at ambilight funktionen var vigtig for ham og da der ikke er andre end Philips der har denne funktion, gør jeg selvfølgelig endnu et forsøg på at finde et Philips og det lykkedes så faktisk anden gang.

Vi har ikke noget ønske om at genere vores kunder, hvis de har et problem med en vare, men det er da klart at vi ønsker at beholde et salg, i stedet for at give kontanter retur. Det er jo trods alt en forretning vi kører. Hvis kunden ville være glad for en løsning hvor han i stedet fik et Panasonic eller et Samsung, som denne kunde ønskede, hvorfor så ikke finde en løsning vi alle kunne være glade for? Måske var han træt af ambilight og Philips i det hele taget, i betragtning af de problemer han havde haft med TV'et. Det er da klart at jeg aldrig havde tilbudt kunden et Panasonic hvis det i første omgang var blevet afklaret at ambilight simpelthen var enormt vigtigt for kunden.

Nu har jeg som sagt skaffet et Philips til ham som kan leveres i næste uge og han kan se TV med ambilight, sagen er løst og alle er tilfredse!..

Jeg synes det er sindssygt irriterende at hver gang Tape Connection nævnes, så er der nogle stykker herinde der farer i flint, og råber dommedag og det drejer sig altid om de samme 3-4 personer.

Hvis vi end ikke har en uge til at forsøge at løse en reklamation, hvor er vi så henne?

Tja, du mærker blot hvor svært det er, når man først har leveret dårlig service, så er det svært at komme af med det "mærke" igen.
Men vil du ærligt påstå i har haft et TV til rep. 3 gange på én uge ?
Uanset om det er samme fejl eller ej, så ville jeg ikke have det TV tilbage under nogen omstændigheder.
Et godt råd, lav god og ordentlig kundeservice, det vil sige vær på forkant med disse sager, byt heller en gang for meget end en gang for lidt. Du har jo allerede set konsekvensen af de tidligere sager.

Hvis I vil reklamere med god service, så yd en god service.

Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er altså underligt at TC ryger ud i det her sager, og lader dem komme frem på den her måde. Hvad pokker er det der sker for dem??

Er de efterhånden så presset af konkurrencen, så love/regler, forbrugerservice, garanti og sikkerhed for kunderne ved at være en by i Rusland for dem?

Nej, og jeg forstår simpelthen heller ikke at der er grobund for denne tråd. Kunden kontakter os. Jeg siger at jeg er nødt til at checke op på fejlen på hans TV, for at vi kan vurdere om det er den samme fejl der tidligere er blevet reppet og dermed lave en ombytning eller hæve handlen.

Jeg fortæller ham at Der vil gå et par dage før jeg får kigget på det, pga. jeg havde en ekstra fridag og der var en helligdag umiddelbart efter. Alligevel ringer kunden flere gange de følgende dage, sidste gang mandag eller tirsdag, så vidt jeg husker. Jeg får tid til at kigge på hans TV tirsdag morgen, og ringer tilbage til ham umiddelbart efter.

Vi vælger at ombytte kundens TV og jeg lover at se om jeg kan skaffe et Philips 9603. Det kan jeg desværre ikke på det tidspunkt, så jeg tilbyder ham i stedet et Panasonic TX32LZD80, da jeg mener det er det 32" (den størrelse kunden ønskede) der leverer den ubetinget bedst billedkvalitet. Det ønsker kunden ikke da den er 'klam' og han vil i stedet have et 32" Samsung. Dét lover jeg så at undersøge for ham. På intet tidspunkt, er det blevet nævnt at ambilightfunktionen var en overvejende grund til at kunden valgte Philips TV'et, så mit mål var at finde et TV med samme eller bedre ydelse mht. billedkvalitet. Derfor Panasonic'en der er klart bedre end både kundens første Philips og 9603 modellen.

Kunden ringer så igen i dag og fortæller at han kun ønsker handlen ophævet eller et andet Philips TV, og først nu fortæller han så at ambilight funktionen var vigtig for ham og da der ikke er andre end Philips der har denne funktion, gør jeg selvfølgelig endnu et forsøg på at finde et Philips og det lykkedes så faktisk anden gang.

Vi har ikke noget ønske om at genere vores kunder, hvis de har et problem med en vare, men det er da klart at vi ønsker at beholde et salg, i stedet for at give kontanter retur. Det er jo trods alt en forretning vi kører. Hvis kunden ville være glad for en løsning hvor han i stedet fik et Panasonic eller et Samsung, som denne kunde ønskede, hvorfor så ikke finde en løsning vi alle kunne være glade for? Måske var han træt af ambilight og Philips i det hele taget, i betragtning af de problemer han havde haft med TV'et. Det er da klart at jeg aldrig havde tilbudt kunden et Panasonic hvis det i første omgang var blevet afklaret at ambilight simpelthen var enormt vigtigt for kunden.

Nu har jeg som sagt skaffet et Philips til ham som kan leveres i næste uge og han kan se TV med ambilight, sagen er løst og alle er tilfredse!..

Jeg synes det er sindssygt irriterende at hver gang Tape Connection nævnes, så er der nogle stykker herinde der farer i flint, og råber dommedag og det drejer sig altid om de samme 3-4 personer.

Hvis vi end ikke har en uge til at forsøge at løse en reklamation, hvor er vi så henne?

Men vil du ærligt påstå i har haft et TV til rep. 3 gange på én uge ?

Nej, det vil jeg ikke påstå, og det har jeg heller ikke skrevet nogen steder. TV'et har været til rep. 2 gange siden kunden købte det for ca. halvandet år siden.

Tape Connection MKII
Til top
GuffeDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 15:33

Hans j Skrev at det var 3 gang det var sendt ind ikke at det havede været til rep 3 gange.

Simon jo jeg har sagt at ambilight var vigtigt for mig. Men kan godt være vi har misforstået hinnanden så, eller jeg ikke udtrykte det klart nok, det må du undskylde så. Men sagde det allerede dengang jeg snakkede med dig da vi fandt ud af den skulle byttes, der sagde jeg at jeg gerne ville ha et philips igen fordi jeg godt kunne lide billedet og ambilight..

Havede heller ikke lige hørt at du havede en ekstra fridag osv.

Men har os være lidt "gnaven" her på det sidste har haft travlt med alt muligt. Har været lidt stresset osv.. også når lortet ikke virker når man lige vil slappe lidt af med lidt bold i tv efter en hård dag kan det godt være ret træls..

Redigeret af GuffeDK - 16-Juni-2008 kl. 15:44
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 20:57

Nu kommer kommentarene jo altså ikke bare ud af den blå luft, men på baggrund af en oplevelse fra en forbruger. Jeg gad at vide, om du ville være lige så irretabel, hvis vi havde skrevet noget på baggrund af en positiv oplevelse?

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu