recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Blu Ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Blu Ray afspiller

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
pgen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Blu Ray afspiller
    Sendt: 27-Januar-2008 kl. 21:19

Hej eksperter

Efter længere tids overvejelser er jeg hoppet på Blu Ray vognen, så er nu på udkig efter en afspiller til brug sammen med mit Sony 40D3000.

Jeg har lidt et godt øje sådan generelt til Sony's produkter, så inden dette "bestemmer" for meget for mig vil gerne høre jeres mening? Er sony S300 en god afspiller eller kan det bedre betale sig at købe en PS3 til dette? Jeg tænker også lidt på Sony's tilbud med at registrere afspilleren og få film med i hatten gratis

Hvilken afspiller mener I lige nu man får mest ud af? Det skal siges at jeg ikke går meget op i hvorvidt man kan se meget eller lidt ekstra materiale (profile 1 1,1 eller 2)

På forhånd tak

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 21:34
S300 er den absolut mest skrabede Blu-ray afspiller på markedet. Den kan ikke engang dekode TrueHD! Jeg har meget svært ved at forestille mig et setup, hvor den kan være et direkte godt køb. PS3'en er en langt bedre samlet pakke, og kommer med al sandsynlighed til også at kunne dekode DTS-HD MA engang i den nærmeste fremtid.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 21:54
Joh - og jeg vil helt sikkert mene, at Samsung BD P1400 er det bedste bud pt, hvis man altså ikke behøver en spillemaskine
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 22:09

Hvis man ikke bruger surround, så er det lige meget med dekodning af div. super lydformater.

Jeg ved ikke om BD P1400 har et markant bedre billede end S300 set på kun 40". Jeg vil tillade mig at tvivle.

Hvis du har en stak optagelser på DVD+R, skal du være opmærksom på at BD P1400 ikke vil kunne vise dem.

Kuro
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Hvis man ikke bruger surround, så er det lige meget med dekodning af div. super lydformater.

Selvfølgelig er det ikke ligemeget! Der er stor forskel på 'normal' lyd og f.eks. TrueHD på mit ikke-surround setup.
Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Jeg ved ikke om BD P1400 har et markant bedre billede end S300 set på kun 40". Jeg vil tillade mig at tvivle.

Hvis du har en stak optagelser på DVD+R, skal du være opmærksom på at BD P1400 ikke vil kunne vise dem.

Der er lige kommet en ny Firmware er det stadig et problem?

Mv. Ivan

Til top
pgen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 22:56

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

S300 er den absolut mest skrabede Blu-ray afspiller på markedet. Den kan ikke engang dekode TrueHD! Jeg har meget svært ved at forestille mig et setup, hvor den kan være et direkte godt køb. PS3'en er en langt bedre samlet pakke, og kommer med al sandsynlighed til også at kunne dekode DTS-HD MA engang i den nærmeste fremtid.

Okay, ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men så vidt jeg har forstået kommer der løbende opdateringer til PS3 så den kan holdes up to date så kan den kode nuværende og evt. fremtidige lydformater?

Lydformaterne som TrueHD og DTS-HD MA, ligger de på Blu ray diskene i dag eller kommer det først efterhånden som formatet bliver mere udbredt og kan man tydeligt høre forskel på en 3 år gammel NAD reciever?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 23:13
Ja, PS3'en opdateres løbende via firmwareopgraderinger, og grundet maskinens avancerede natur, kan den opgraderes til også at understøtte BD-Live, som den eneste maskine på markedet indtil videre. Derfor regner man også med, at DTS-HD MA-understøttelse kommer inden længe, men sandsynligvis først når Sony (eller andre) har afspillere ude, der kan det samme.

DTS-HD MA or TrueHD findes allerede på mange forskellige udgivelser. Der er dog stadig flest med PCM, som er upakket og ukomprimeret lyd, og altså ligeså meget 'high definition' som de andre HD-lydformater.

Problemet med din 3 år gamle NAD receiver er at du ikke vil kunne få HD-lyd ud af PS3'en overhovedet! Det kræver HDMI-indgange på receiveren, medmindre afspilleren har analoge lydudgange, og det har PS3'en ikke.
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 23:16

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Selvfølgelig er det ikke ligemeget! Der er stor forskel på 'normal' lyd og f.eks. TrueHD på mit ikke-surround setup.

Hvori består det selvfølgelige? Jeg har ikke bemærket nogen forskel på dd 5.1 og 2.0 i mit stereo setup.

Kuro
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 00:38
Kan man ikke bruge Optisk / tos , fra ps3 til receveren... mener jeg da jeg hade hørt fra en her inde..!!?
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 00:41
Jo
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 08:42
jeg har heller ikke hdmi indgang på min forstærker ,så jeg bruger coaxial indgangen.Du udnytter ikke hd lyden optimal,men du kan godt høre forskel på alm dolby og hd via coax
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu