|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
||
Se, det er et rigtig godt spørgsmål, for indtil videre er alle film produceret med max 5.1 lyd. Så hvad enten de bliver udgivet på HD skiver i PCM, Dolby Digital TrueHD eller DTS-HD Master Audio, er det altså stadig blot tale om 5.1 lyd! Ægte 6.1 og 7.1 filmlyd er så at sige "fremtidsmusik". |
|||
![]() |
|||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
||
Den hæmning har jeg ikke, hehe. Tilgengæld er jeg ikke bange for at surfe lidt. Mit råd til en non gamer som jeg, er, idet der tilsyneladende højst er marginale billedmæssige forskelle på både SD og HD: Sony S300. Godt bud, hvis man vil have en stak gamle film på BD med i købet. Samsung P1400. Godt bud, hvis man har et her og nu behov for de seneste lydformater. PS3, super bud, idet ... Linux, DivX, H.264, MP3 ... Rigeligt med lyd Man kan fuldt lovligt fjerne DVD/BD reg. kode på PC og afvikle fra (ekstern) HDD i fuld kvalitet. Let opgradering af HDD Surfing fra TV mm. Læs savle manualen her: http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/current/basic operations/index.html Et minus jeg ser i krystalkuglen er, at de fede f/w forbedringer, som flere går og håber på, ikke kommer, hvis formatkrigen stopper. Design og betjening ved jeg ikke rigtig med.
|
|||
Kuro
|
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Øhhh...hvad sådan cirka mener du med kun en marginal forskel mellem SD og HD?
![]() |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
||
Og hvordan får du H.264 afspilning på en PS3? Går ud fra du mener
Matroska (MKV). |
|||
![]() |
|||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
||
At S300, P1400 og PS3 er lige gode til de to discipliner. |
|||
Kuro
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Set i manualen under filtyper, der kan afspilles: H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC) Hvis MKV ikke er understøttet direkte, så kan man nok komme igennem under Linux. |
|||
Kuro
|
|||
![]() |
|||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
||
En ting ved jeg - det virker ikke ihvertfald
![]() Så det er nok MKV containeren som fucker det op. Det er velkendt, at den ikke kan afspille MKV. Så jeg kom lige på mærkerne da du skrev det andet.. troede min lykke var gjort ![]() |
|||
![]() |
|||
stjernholm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
![]() |
||
Se, det er et rigtig godt spørgsmål, for indtil videre er alle film
Ægte 6.1 og 7.1 filmlyd er så at sige "fremtidsmusik".
TE] Masser af film mixes med 7.1 lyd. Husk på at der er stor forskel på formaterne, 7.1 benyttes f.eks på meget store lærreder hvor man har 5 kanaler oppe foran - kendes også som SDDS. 5.1 EX er med en ekstra "center" bagkanal som er matrixet ind i modfase ( lidt som bagkanalen i dolby surround/pro logic ) og DTS 6.1 har en rigtig diskret center bagkanal. I min samling har jeg film som f.eks Top Gun og Titanic som er udgivet på dvd med DTS 6.1 ES soundtracks. |
|||
Morten Stjernholm
|
|||
![]() |
|||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
||
Rigtigt. My mistake. Dog har jeg endnu ikke set HD DVD / Blu-ray udgivelser i ægte 6.1/7.1. Kender du til nogen? Blot fordi der står DD TrueHD eller DTS-HD MA bag på coveret, er det jo ikke ensbetydende med 7.1 lyd... Men i takt med at flere og flere film bliver produceret i ægte 7.1 lyd, vil vi selvfølgelig se dem udkomme i stor stil på HD skiver. Deraf kan man vel godt udlede at det er fremtidsmusik?! |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Jeg har to.
Pans er med DTS-HD 7.1 og Yuma er med PCM 7.1 Den europæriske udgave af Pans er kun med 5.1 lyd. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||
Har dog kendskab til en film i 7.1 : Pan´s Labyrint ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Rart at se, at de er begyndt at udkomme.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |