recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken boks?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af thecollector thecollector skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Jeg har kigget efter Miraclebox 9 HD COMBO, ved dog ikke helt, prisen er lidt peberet, ca 2600 Kr.
vil bare gerne have den med 2 DVB-C tunere hvis det er muligt.

Jeg har den selv og den virker umiddelbart ganske godt. En kort beskrivelse af den er, at man kan optage 3 programmer samtidig og se et fjerde. Du kan enten tilslutte harddisken internt, eller eksternt via E-sata eller USB. E-sata er klart at foretrække, hvis du tilslutter eksternt. Enheden kan også netforbindes, så du kan se f.eks. Youtube videoer på dit tv.

Vil du have 2 C-tunere, så er dette modellen du skal gå efter http://www.miraclebox.se/product/55/miraclebox-9-hd-c-t2-twin.html. Der er tale om kombi tunere, dvs. at de fungerer både som C tunere og T2 tunere. Tunerne kan nemt udskiftes, hvis der kommer en ny standard, så på den måde er den rimelig fremtidssikret.
Hmm det var en dejlig opæysning at de kombi tunere kan bruges som både C og T2 Tunere.
Sidder der harddisk i den Miraclebox??
//Guldhammer
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike S. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 22:25
"Og hos Stofa (som er leverandør) er alle digitale kanaler vistnok på 346 MHz. Det ville være godt vis den kan det."

Så ville jeg nok vælge Stofas egen boks - den har dual tuner og mulighed for StartForfra og arkiv - så den kan meget mere end de fleste andre bokse derude. Prisen er hvis små 2.000 kr.

Redigeret af Mike S. - 22-Februar-2013 kl. 22:25
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
thecollector Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thecollector Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 22:29

Hmm det var en dejlig opæysning at de kombi tunere kan bruges som både C og T2 Tunere.

Som standard nej, du vælger selv hvilken der skal sidde i den. Der er dog enkelte forhandlere som sælger den med harddisk præinstalleret. Hvis det skal være en intern harddisk, så husk at det er en 2½ tommer, du skal have fat på.

Jeg har også fået den til at virke med tvbrowser, jeg kan dog ikke lige huske hvad jeg gjorde, for at få det til at spille. Med tvbrowser, kan du programmere den fra din pc (på samme netværk som afspilleren). Med VPN og wake on lan, så kan man gøre det fra hele verdenen. Der findes også et plugin, som skulle få den til at blive programmeret via emails, som bliver sendt til den. Dette har jeg dog ikke afprøvet.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thecollector Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 22:33

Som standard nej, du vælger selv hvilken der skal sidde i den. Der er dog enkelte forhandlere som sælger den med harddisk præinstalleret. Hvis det skal være en intern harddisk, så husk at det er en 2½ tommer, du skal have fat på.

Jeg har også fået den til at virke med tvbrowser, jeg kan dog ikke lige huske hvad jeg gjorde, for at få det til at spille. Med tvbrowser, kan du programmere den fra din pc (på samme netværk som afspilleren). Med VPN og wake on lan, så kan man gøre det fra hele verdenen. Der findes også et plugin, som skulle få den til at blive programmeret via emails, som bliver sendt til den. Dette har jeg dog ikke afprøvet.

Og jeg glemte det bedste ved den. Du kan hente filmene du har optaget ud fra den og brænde dem på DVD eller Bluray. Alle optagelser ligger ukrypteret på harddisken. Ganske godt, når børnene f.eks. gerne vil have en dvd med MGP eller lignende.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 19:30

Men den kører med Linux ikke, skal man så hente en Linux som er bygget til den, eller hvordan fungerer det??

Det var ret smart at man selv kan brænde det ud som man har optaget.
//Guldhammer
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thecollector Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 19:45

Men den kører med Linux ikke, skal man så hente en Linux som er bygget til den, eller hvordan fungerer det??

Det var ret smart at man selv kan brænde det ud som man har optaget.

Det er rigtigt, at den er baseret på Linux, men du skal ikke hente noget til den, med mindre du ønsker at installere et plugin eller opgradere firmwaren. Du kan finde opgraderinger på www.miraclefiles.net. Er det en ny firmware du vil installere, så pakker du den ud (en fil med endelsen ird) i roden på en usb nøgle. Så genstarter du miracleboxen med usb nøglen i og den kommer selv og spørger om du ønsker at opgradere. Det er nærmest peg og klik. Du skal dog huske, at stoppe alle plugins inden du genstarter boxen og opgradere dem efterfølgende. Dette er dog ret nemt igen nærmest peg og klik.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thecollector Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 19:59
Forresten, så er det dette plugin som skal installeres, hvis du skal have tv-browser til at virke
http://miracleforum.net/viewtopic.php?f=19&t=446
Til top
PalleDam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Februar-2013
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PalleDam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 00:01
Som jeg tidligere skrev er Miraclebox 9 til 2600kr for dyr til mig. Guldhammer, hvis du vil vide mere om den (Den lyder smart), så vil jeg venligst gerne bede dig oprette din egen tråd. Ellers bliver det lidt rodet...

Mht. optagelse har jeg ikke umiddelbart brug for at lægge over på computeren eller brænde dem på en dvd. Jeg skal primært bruge optagefunktionen til udsendelser, som jeg ellers ikke har tid at se. Så det gør ikke noget, at de er krypteret.

Jeg har overvejet Stofas egen boks, men synes den er lidt for dyr i forhold til mit behov.

Er der slet ingen som har erfaring med den Triax C-HD 237 jeg har fundet? Eller andre lignende bokse? Som jeg skrev i mit første indlæg er mit budget max. ca. 1000kr, men hvis den har dual-tuner (som jo giver lidt flere muligheder), så kan jeg nok godt acceptere op omkring 1500kr.

Palle
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af PalleDam PalleDam skrev:

Som jeg tidligere skrev er Miraclebox 9 til 2600kr for dyr til mig. Guldhammer, hvis du vil vide mere om den (Den lyder smart), så vil jeg venligst gerne bede dig oprette din egen tråd. Ellers bliver det lidt rodet...

Mht. optagelse har jeg ikke umiddelbart brug for at lægge over på computeren eller brænde dem på en dvd. Jeg skal primært bruge optagefunktionen til udsendelser, som jeg ellers ikke har tid at se. Så det gør ikke noget, at de er krypteret.

Jeg har overvejet Stofas egen boks, men synes den er lidt for dyr i forhold til mit behov.

Er der slet ingen som har erfaring med den Triax C-HD 237 jeg har fundet? Eller andre lignende bokse? Som jeg skrev i mit første indlæg er mit budget max. ca. 1000kr, men hvis den har dual-tuner (som jo giver lidt flere muligheder), så kan jeg nok godt acceptere op omkring 1500kr.

Palle
Det vil jeg gøre, undskyld at jeg maser mig ind ;-) Wink
//Guldhammer
Til top
PalleDam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Februar-2013
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PalleDam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 23:37
Du er tilgivet. Jeg kunne jo selv komme til det samme...

Palle
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu