|
Hvilken boks? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sidder der harddisk i den Miraclebox??
|
||
//Guldhammer
|
||
![]() |
||
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
|
"Og hos Stofa (som er leverandør) er alle digitale kanaler vistnok på 346 MHz. Det ville være godt vis den kan det."
Så ville jeg nok vælge Stofas egen boks - den har dual tuner og mulighed for StartForfra og arkiv - så den kan meget mere end de fleste andre bokse derude. Prisen er hvis små 2.000 kr. Redigeret af Mike S. - 22-Februar-2013 kl. 22:25 |
||
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
||
![]() |
||
thecollector ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Status: Offline Point: 11 |
|
Som standard nej, du vælger selv hvilken der skal sidde i den. Der er dog enkelte forhandlere som sælger den med harddisk præinstalleret. Hvis det skal være en intern harddisk, så husk at det er en 2½ tommer, du skal have fat på. Jeg har også fået den til at virke med tvbrowser, jeg kan dog ikke lige huske hvad jeg gjorde, for at få det til at spille. Med tvbrowser, kan du programmere den fra din pc (på samme netværk som afspilleren). Med VPN og wake on lan, så kan man gøre det fra hele verdenen. Der findes også et plugin, som skulle få den til at blive programmeret via emails, som bliver sendt til den. Dette har jeg dog ikke afprøvet. |
||
![]() |
||
thecollector ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Status: Offline Point: 11 |
|
Og jeg glemte det bedste ved den. Du kan hente filmene du har optaget ud fra den og brænde dem på DVD eller Bluray. Alle optagelser ligger ukrypteret på harddisken. Ganske godt, når børnene f.eks. gerne vil have en dvd med MGP eller lignende. |
||
![]() |
||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 913 |
|
Det var ret smart at man selv kan brænde det ud som man har optaget.
|
||
//Guldhammer
|
||
![]() |
||
|
Det er rigtigt, at den er baseret på Linux, men du skal ikke hente noget til den, med mindre du ønsker at installere et plugin eller opgradere firmwaren. Du kan finde opgraderinger på www.miraclefiles.net. Er det en ny firmware du vil installere, så pakker du den ud (en fil med endelsen ird) i roden på en usb nøgle. Så genstarter du miracleboxen med usb nøglen i og den kommer selv og spørger om du ønsker at opgradere. Det er nærmest peg og klik. Du skal dog huske, at stoppe alle plugins inden du genstarter boxen og opgradere dem efterfølgende. Dette er dog ret nemt igen nærmest peg og klik. |
||
![]() |
||
|
Forresten, så er det dette plugin som skal installeres, hvis du skal have tv-browser til at virke
http://miracleforum.net/viewtopic.php?f=19&t=446 |
||
![]() |
||
PalleDam ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Februar-2013 Status: Offline Point: 5 |
|
Som jeg tidligere skrev er Miraclebox 9 til 2600kr for dyr til mig. Guldhammer, hvis du vil vide mere om den (Den lyder smart), så vil jeg venligst gerne bede dig oprette din egen tråd. Ellers bliver det lidt rodet...
Mht. optagelse har jeg ikke umiddelbart brug for at lægge over på computeren eller brænde dem på en dvd. Jeg skal primært bruge optagefunktionen til udsendelser, som jeg ellers ikke har tid at se. Så det gør ikke noget, at de er krypteret. Jeg har overvejet Stofas egen boks, men synes den er lidt for dyr i forhold til mit behov. Er der slet ingen som har erfaring med den Triax C-HD 237 jeg har fundet? Eller andre lignende bokse? Som jeg skrev i mit første indlæg er mit budget max. ca. 1000kr, men hvis den har dual-tuner (som jo giver lidt flere muligheder), så kan jeg nok godt acceptere op omkring 1500kr. Palle |
||
![]() |
||
|
Det vil jeg gøre, undskyld at jeg maser mig ind ;-)
![]() |
||
//Guldhammer
|
||
![]() |
||
PalleDam ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Februar-2013 Status: Offline Point: 5 |
|
Du er tilgivet. Jeg kunne jo selv komme til det samme...
Palle |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |