|
Hvilken Dreambox, eller andet skal jeg købe ? |
Besvar |
Forfatter | |
leking123
Ny bruger Oprettet: 03-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Januar-2012 kl. 17:43 |
Hej med jer. Jeg har længe gået med ideen om, at købe mig 2 dreamboxes. Eller andre mærker, hvis de er lige så gode. Men jeg kan læse meget omkring det, og kan se at de fleste hælder til DreamBox'en.
Jeg har på nuværende tidspunkt 2 huse, hvor jeg har canal digital, viasat og boxer i dem begge. Jeg ønsker dog en måde at få centraliseret tingene på, så der ikke er alle de her boxe. Samt at streame koderne fra den ene til en anden, så jeg ikke skal have 6 abonnementer. Men derimod 3 ialt. Ydermere, har jeg 3 tv'er i hvert hus. Så det ville også være rart, hvis man kunne lave noget smart. Med at replikere signalet rundt til alle tv i hele huset. Jeg kunne også godt tænke mig at boxen skal kunne agere mediecenter samtidig. Og kunne afvikle 1080p uden problemer via streaming, fra en Windows PC, Synology NAS, Eller en anden Linux box. Så jeg er fri for at have et seperat mediecenter stående samtidig. Jeg er bare helt på bar bund , i hvad jeg skal bruge. Da jeg ikke er så teknisk minded. Og derfor ikke forstår, hvad det er jeg skal bruge. Håber i kan hjælpe mig. Vh og tak |
|
Lytro
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du er ikke teknisk minded,
Så ville du have, vi kommer med alle ulovlighederne. Der er lige en der er taget for samme, det kostede. |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
Sifat
Bruger Oprettet: 12-December-2008 Sted: Denmark, 2000 Status: Offline Point: 58 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dreamboxes har været tilstede i længst tid og har derfor også mest support. Deres topmodel er DM8000, men er efter min opfattelse alt for dyr i forhold til hvad den tilbyder. Derudover har de lige sat DM7020HD til salg som efterfølgeren til deres meget populære DM7020. Ellers er der DM500HD og DM800SE. 500eren er deres mindste tuner uden plads til en intern harddisk og deres 800 skulle vidst lige have plads til en harddisk
Selv hælder jeg mest til Vu+ de producerer linux boxe ligesom Dreambox. Samme kvalitet eller bedre i følge de mest entusiastiske og til en helt klart bedre pris end hvad dreambox præsterer. Vu+Duo er et godt bud på en god box. Deres topmodel er Vu+ Ultimo og single tuneren hedder Vu+ Uno. Hold dig væk fra Vu+ Solo. Da de er relativt nye på markedet (2-3 år) er deres support ikke ligeså fyldestgørende som Dreambox. Jeg har selv en Vu+ Duo og kan ikke klage over den. Den har igennem tiden, jeg har haft den, fået flere software opgraderinger som har sat den i stand til at udføre flere ting.
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
Første gang jeg læste dit indlæg, tænkte jeg, om du bare havde nogle generalle ideer eller om du allerede havde sat dig ind i en masse og bare ønskede nogle få råd til at undgå faldgrupperne. Da jeg anden gang læste dit indlæg og særlig: 'Jeg er bare helt på bar bund , i hvad jeg skal bruge. Må jeg sige, at jeg tror du skal finde andre løsninger.
Jeg kan så tilføje, at mange har store problemer med at komme i gang med den nødvendige indlæring, der desværre har en meget stejl indlærings kurve.
Og der blive endnu færre hardware muligheder når du også ønsker Boxers DVB-T med. Jeg vil foreslå at du køber separate modtagere, De fås normalt med rabat når man tegner abonnement.
Leverandørerne har flerrums løsninger hvor du betaler betydelig mindre for ekstra kort til de andre rum. Men ellers har jeg læst, at nogle brugere deler Canal Digital kort v.h.a. nogle SmartWi Card Splittere. Hilsen Carsten. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |