Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
|
Sendt: 09-September-2009 kl. 12:30 |
Spørsmålet er vel også om man ikke får en beder scaler med at bruge edge end af bruge den der er indbygget i Oppo BDP-83, selv om det skulle værre samme scale i begge maskine, er det jo ikke umulig at edge tilbyder nogle beder scale mulighed end i Oppo'en
Redigeret af Startrek - 09-September-2009 kl. 12:31
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
hifibo
Super bruger
Oprettet: 17-September-2007
Point: 395
|
Sendt: 09-September-2009 kl. 12:49 |
korrekt, jeg har kigget lidt rundt, i overvejelsen af en seperat blu-ray med source direct, og prisen er over de 3000, så hellere vente på oppo'en. så er det kun en tuner jeg mangler
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 09-September-2009 kl. 13:12 |
hifibo skrev:
korrekt, jeg har kigget lidt rundt, i overvejelsen af en seperat blu-ray med source direct, og prisen er over de 3000, så hellere vente på oppo'en. så er det kun en tuner jeg mangler
| Hvad vil du give for en edge og bd320 tilsammen hvis det var ??
|
SVP03
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 09-September-2009 kl. 13:21 |
Måske et dumt spørgsmål, men har du snakket med Otto om det? Han må da have nogle anbefalinger og/eller erfaringer, da han jo om nogen er fortaler for at behandle skærmen som monitor og så smide alle kilder, inkl. tuner, i som ekstern enhed.
|
hifibo
Super bruger
|
Sendt: 09-September-2009 kl. 15:28 |
Fint spørgsmål jonaskp, men nej, jeg har ikke spurgt otto, da han jo sælges oppo, ikke alternativet. Så jeg vil ikke spørge ham om produkter han ikke sælger. og SVP03, jeg har allerede en edge. men da edge giver mere fleksibilitet imod eks. tuner min Wii og recorder, så behøver prisen ikke være under de ca 5000 som oppoen vel ender på
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 09-September-2009 kl. 16:20 |
Kan se at min kommentar kan misforstås. Jeg mente med henblik på valg af tuner, ikke Blu-ray afspiller. Tænkte at Otto da måtte have nogle erfaringer med tunere.
Udover det, så efter hvad jeg kender til Otto, så vil han i enhver situation anbefale det bedste produkt til kunden - også selvom det er et han ikke selv sælger. Så jeg tror faktisk ikke at han vil blive fornærmet over at du stiller spørgsmålet: "Hvad er argumentet for at købe Oppo Blu-ray hvis jeg alligevel har en DVDO Edge? KAn jeg ikke nøjes med en billigere Blu-ray afspiller?". Men om du kan lide at spørge ham alligevel eller ej er jo en personlig præference.
Redigeret af jonaskp - 09-September-2009 kl. 16:20
|
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 09-September-2009 kl. 18:42 |
hifibo skrev:
Fint spørgsmål jonaskp, men nej, jeg har ikke spurgt otto, da han jo sælges oppo, ikke alternativet. Så jeg vil ikke spørge ham om produkter han ikke sælger. og SVP03, jeg har allerede en edge. men da edge giver mere fleksibilitet imod eks. tuner min Wii og recorder, så behøver prisen ikke være under de ca 5000 som oppoen vel ender på
|
Det gælder jo om at læse det hele. Men så er Oppo jo ike så afgørende, da næsten alle bd afspillere viser bd ens/korrekt, dit dvd problem er løst. Så er der for oppoen, prisen, sa-cd/dvd-audio og at den er forholdsvis hurtig. Ulempen er, hvornår kommer den.
|
SVP03
|
hifibo
Super bruger
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 07:08 |
Du har ret jonas mht Otto, jeg skriver og hører om en tuner, svp03, sacd og dvd-audio lever jeg uden, jeg kører sonos samt en logitech transporter, så de typer lever jeg uden. Opstartstid på Oppo betyder noget, men her er jeg ikke panisk, 6 minutter kontra 3 minutter for T2 er totalt uacceptabelt i begge tilfælde ![](smileys/smiley5.gif) Min reciever, en Onkyo SR605 kan tage de nye formater, og jeg lever uden profile 2.0 Så er spørgsmålet er, hvilken ca 1000-2000 bluray/dvd er derude som kan køre source direct via hdmi, design er ligegyldigt, den skal stå bag en stofluge. Et mere krav er der dog, den må ikke støje meget (det var grunden til at PS3 røg, den larmede meget, selv med åben stofluge). Den Phillips Bilka havde til 1000, opfylder den ikke kravene ?
|
kbh4
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 08:13 |
hifibo skrev:
Du har ret jonas mht Otto, jeg skriver og hører om en tuner,
|
...og bringer selvfølgelig svaret her, ik'! ![](smileys/smiley2.gif) -Kent
|
hifibo
Super bruger
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 08:22 |
det er klart, jeg spurgte også om et alternativ til en Oppo, besparelsen kan jo passende bruges til en ISF kalibrering. Foreslag til begge er dog stadigt velkomne her i tråden !
|
hifibo
Super bruger
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 19:27 |
HM, hverken bilkas phillips BDP3000 eller panasonic DMP-BD35 kan lave source direct på dvd-siden, så de er desværre udelukket.
|
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 11-September-2009 kl. 07:34 |
Hvad med Sony modellerne ??
|