recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken ebogsreader?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken ebogsreader?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rikkesfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rikkesfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken ebogsreader?
    Sendt: 23-Januar-2012 kl. 08:48
Hej, min kone ønsker sig en ebogsreader, men hvilken er det bedste køb?
 
Jeg har absolut ingen viden om dem, så enhver hjælp er velkommen. Evt. med henvisning til et forum med debat om emnet, da jeg ikke umiddelbart har kunnet finde noget her på recordere.dk.
 
 
På forhånd tak.
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 09:07
Følger lige med her ;o)
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Rikkesfar Rikkesfar skrev:

Hej, min kone ønsker sig en ebogsreader, men hvilken er det bedste køb?
 

Jeg har absolut ingen viden om dem, så enhver hjælp er velkommen. Evt. med henvisning til et forum med debat om emnet, da jeg ikke umiddelbart har kunnet finde noget her på recordere.dk.

 

 

På forhånd tak.


Allerførst, jeg bruger selv en ipad, og det er for mig det bedste valg til indendørs læsning. Jeg skal have kigget på en Kindle når det bliver vejr til udendørs læsning.

Mit råd at at få mulighed for at røre ved forskellige enheder.

Og så et par links, der har hjulpet mig:

http://digitaludvikling.dk/nykindle

http://www.booksnob.dk

http://www.ereolen.dk

Og så handler det ikke kun om hardware. I bliver også nødt til at se på software også. Og for ikke at komplicere med for mange produkter, så kan jeg anbefale Calibre til at holde styr på bogsamlingen.

http://calibre-ebook.com/

God læsning....

Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 15:17
Og så er der selvfølgelig også økonomien at tage hensyn til
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 15:23
Jeg har ikke prøvet andre end kindle på min iPad, men den er i hvert fald lysstærk nok til at jeg kan læse udenfor i sollys. Så er der jo en hel masse andre funktioner som er gode at have.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 17:11
Jeg har heller ikke prøvet ,ed andre e readere end dem der er installeret på min Acer Pad, og de virker fint, og har et pænt udvalg, med ikke på Dansk, kun US/UK.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lars N. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2012
Sted: København S
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 14:56
Problemet med Kindle er at du ikke kan låne bøger på de danske biblioteker der kan læses på en Kindle.
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 15:32
Kan sonyen det?
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Tektronix Tektronix skrev:

Kan sonyen det?

sonys elæsere understøtter udlån fra ereolen.dk

Til top
frisendahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frisendahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 08:37
Hej
Jeg bruger en HTC Flyer som d.d. kan købes hos elgiganten.dk til Kr. 1.499,- (røverkøb).
Den bliver opdateret til Android 3.2 når du kobler dig op første gang.
derefter downloader du et readerprogram der hedder Aldiko Premium til kr. 20,- der giver dig mulighed for at downloade DRM beskyttede bøger fra e-reolen.dk ( danske biblioteker) fra android market.
Du skal samtidig oprette en brugerprofil på adobe digital editions.

Det fungerer perfekt for mig og giver mulighed for lån af 5 bøger pr. måned.

Du kan iøvrigt om få uger købe den nye Samsung Tab2 også på 7" til kr. 2.350,-.

7" er perfekt til bøger men kan i mine øjne være lidt småt til almindelig surfing osv.

God jagt

john hansen
Til top
frisendahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frisendahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 08:48
Hej igen

Jeg glemte at oplyse at hvis du bruger en Ipad kan du downloade et readerprogram Blue reader,der giver dig mulighed for at bruge e-reolen.
Jeg synes valget står imellem at købe en dedikeret e-bogslæser med e-ink skærm og utrolig lang batteritid da skærmen ikke er baggrundsbelyst og en decideret tablet-pc med de fordele den nu har.

Du kan købe en e-bogslæser til DRM beskyttede filer fra kr. 700,-og opefter, hvis du søger grundigt.
john hansen
Til top
Rikkesfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rikkesfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 09:00
Hej, jeg takker for de mange brugbare indlæg. Jeg fravalgte Kindle, og alle enheder som ikke var med E-ink skærm.
 
Tilbage stod den "nye" Sony PRS-T1 som det bedste valg. Problemet var bare, at konen jo havde fødselsdag, og man kan ikke sådan lige udskyde den. Så, da jeg ikke kunne finde Sony'en nogen steder uden mindst 14 dages levering plus evt. yderligere udsættelser, faldt valget på en Denver EBO-600INK, som Fona sælger.
 
Den er hun blevet rigtig glad for. Den er let at anvende, og kan bruges til de bøger man kan låne på biblioteket, som sammen med E-ink skærm var de væsentligste kriterier.
 
En enkelt ting er dog smuttet for mig: Da hun ville låne en lydbog på biblioteket, kom readeren til kort. Den kan ikke klare WMA-DRM filer, og kan derfor ikke bruges til lydbøger fra biblioteket, men kan kun afspille almindelige WMA og MP3 filer.


Redigeret af Rikkesfar - 27-Februar-2012 kl. 08:16
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu