recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken HTPC

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken HTPC
    Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 07:34
Hejsa

Jeg går og overvejer at købe en HTPC til hovedsageligt at køre XBMC, og har i den forbindelse et par spørgsmål:

1: Kan det bedst svare sig at samle selv, eller købe f.eks. en Asus EEEBox?
2: Windows eller en af de mange distributioner baseret på Linux? (er mest til windows)
3: Passiv køling kontra kraftig/hurtig hardware?

Jeg har ca. 3500,- at bruge på det

Need to have: 3D afspilning, DTS lyd, kraftig nok hardware til at køre XBMC uden at hakke (jeg har en Raspberry Pi som jeg ikke er tilfreds med)

Nice to have: DTS HD Master og Dolby True HD kompatibilitet

Er der mere jeg bør være opmærksom på, eller overser? Og kan det lade sig gøre indenfor prisen?

Mvh Mads
Til top
frosty Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2009
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frosty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 09:15
Jeg har lige lagt mit build op her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126486
Det var ca. det samme jeg søgte da jeg lavede mit nye build i stuen

1. Samle selv IMO
2. Windows da jeg har mest erfaring med et og hvis du vil have Netflix
3. Jeg valgte en aktiv kølet dog stadig meget stille build

Hvis du ønsker at have flere diske i og benytte det som en server kan jeg foreslå BixFenix Prodigy
HTPC setup

Sony 50w656a, Samsung UE46F5005
Sony STR-DH800, 1x Dali blue C1000, 4x Apart mask6, Apart SUBA165
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

1: Kan det bedst svare sig at samle selv, eller købe f.eks. en Asus EEEBox?

Du kan få en langt mere kraftfuld maskine, f.eks. med i5 CPU, for ca. de samme penge ved at bygge selv. Hertil kommer naturligvis styresystem og software.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 17:52
Er der en af jer der gider at komme med forslag til en komplet htpc (uden os og software for det har jeg), som kan det jeg efterspørger... Den skal kunne køre 3D film og vise windows skrivebordet i 1920*1080
Til top
frosty Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2009
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frosty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Er der en af jer der gider at komme med forslag til en komplet htpc (uden os og software for det har jeg), som kan det jeg efterspørger... Den skal kunne køre 3D film og vise windows skrivebordet i 1920*1080

Det stue build jeg har kan vise 3D og 1080p - hvis du ikke kan lide caset kan det jo bare skiftes ud :)
HTPC setup

Sony 50w656a, Samsung UE46F5005
Sony STR-DH800, 1x Dali blue C1000, 4x Apart mask6, Apart SUBA165
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 20:52
Hvis det kan vente lidt så prøv at vent til der kommer nogle Intel NUC baseret på Haswell processoren.
Jeg venter selv på at der kommer nogle fanless. Jeg har ikke helt styr på hvad de vil koste.
Mvh
Bo

Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 21:10
Har du overvejet en Rpi med RASPBMC?

Koster ca 600 kr.

Jeg bruger den hver dag og uden problemer.

Mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 22:16
Intel NUC?
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 22:35
NUC virker oplagt, MEN du kommer ikke langt ad dén vej for 2600 kr. :( Måske falder prisen på de gamle udgaver drastisk når Haswell kommer?
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af RangerJoe RangerJoe skrev:

Intel NUC?

Prøv at se her Smile
Mvh
Bo

Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 12:20
Jeg har en Asus EB1501 den er mega lækker med XBMCBuntu installeret. En af de features som den har er at man kan tænde og slukke den med fjenbetjeningen, og når den står i sove værelset som min gør er det mega lækkert.
Og så synes jeg at de der selvbyggere er alt for store og grimme (for det meste). Den æder fint nok alle mine 1080p rips btw
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

Hvis det kan vente lidt så prøv at vent til der kommer nogle Intel NUC baseret på Haswell processoren.
Jeg venter selv på at der kommer nogle fanless. Jeg har ikke helt styr på hvad de vil koste.
De ser spændende ud, og Haswell versionerne er på gaden nu kan jeg se Smile
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu