recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken HTPC

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Har du overvejet en Rpi med RASPBMC?

Koster ca 600 kr.

Jeg bruger den hver dag og uden problemer.

Mvh Daniel
Hvis du havde læst mit første indlæg, ville du have opdaget at jeg allerede har en RPi, og jeg er ikke imponeret over ydelsen. Desuden ville du have opdaget at jeg kræver DTS lyd, hvilket RPi heller ikke kan...
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 18:36
Til top
Kjeldgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2007
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 18:50
Jeg skal også selv til at udskifte mit nuværende setup (Asrock 330). Grunden er at det ikke understøtter hd audio, og så vil jeg gerne have et fanless setup. Min plan er en Haswell NUC og så instalere XBMCbuntu på det. Medmindre du bruger Netflix, kan jeg ikke se nogen grund til at bruge windows.

Det kan nok gøres billigere hvis man bygger selv. Men de nye Haswell NUC med IR modtager og fanless opfylder alle mine krav til en HTPC. Men der går nok nogle uger inden de første Haswell NUC kommer på markedet.

Til top
Kjeldgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2007
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 19:00
2 kommentarer:
-vær opmærksom på at det er med aktiv køler
-hvorfor I5 cpu? Hvis det kun er til HTPC brug vil jeg mene det er overkill.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af Kjeldgaard Kjeldgaard skrev:

2 kommentarer:
-vær opmærksom på at det er med aktiv køler
-hvorfor I5 cpu? Hvis det kun er til HTPC brug vil jeg mene det er overkill.

Jeg har set at de første ikke er fanless, så måske burde jeg vente... Men igen, hvor meget larmer de, og hvor lang tid går der før fanless udgaverne kommer? Jeg gider ikke at vente flere måneder.

Grunden til i5 cpu er mere power i fremtiden, hvor jeg måske finder på at bruge den til noget andet.
Til top
frosty Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2009
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frosty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 09:05
Ville mene det fede ved de der NUC'er er at de netop er lydløse? for ellers synes jeg faktisk de virker lidt dyre i forhold til delene der er sat i.

Men jeg ved ikke alt for meget om de der NUC'er så jeg tager måske fejl :)
HTPC setup

Sony 50w656a, Samsung UE46F5005
Sony STR-DH800, 1x Dali blue C1000, 4x Apart mask6, Apart SUBA165
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Koster ca 600 kr.

Mvh Daniel
Hvis du havde læst mit første indlæg, ville du have opdaget at jeg allerede har en RPi, og jeg er ikke imponeret over ydelsen. Desuden ville du have opdaget at jeg kræver DTS lyd, hvilket RPi heller ikke kan...

Hvad snakker du om? Min køre meget flydende og oplever stort set ingen lag. Og den afspiller fint DTS lyd kræver dog en forstærker.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 09:55

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Koster ca 600 kr.

Mvh Daniel

Hvad snakker du om? Min køre meget flydende og oplever stort set ingen lag. Og den afspiller fint DTS lyd kræver dog en forstærker.
RPi har diverse problemer med DTS decoding m.m. via XBMC (eller havde i det mindste da jeg brugte min) og er et kendt problem... Brug Google.

At du er tilfreds med ydelsen af din RPi er kun godt, men jeg er ikke...
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 10:39
Det er korrekt hvis du ikke har noget udstyr der kan klare DTS så knækker den CPUen. Men du skal jo bare købe ny forstærker så er du kørende. :) Jeg tænker det bare er dig der ikke har sat den ordentlig op. Du spare trods alt en del på el regningen og pengepungen generelt end en HTPC.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 19:08
Ville personligt ikke gå efter en aktiv køler løsning på noget så småt som en Intel NUC, en google søgning omkring støj på NUC giver også hits der modstider hinanden, hvor nogle siger den er støjsvag og andre at de er meget støjende.

Hvis du ikke kan vente på Intel`s egne passive versioner, kan man bygge et setup med eks. et af følgende kabinetter, (hvis det skal være passivt)

(eks. Akasa har lavet specielle løsninger til lige netop NUC)

Men ville være billigere selv at sammensætte og samle i forhold til en Intel NUC løsning, alternativt kunne man overveje et Amd Apu setup.

en anden mulighed, kunne være støjsvage versioner hvor man skal stå tæt på for at høre støj.. (også mulighed for at tænke ud af boksen som Mathiasm87 http://imageshack.us/photo/my-images/30/w6me.jpg/)

Hans setop er for øvrigt også til salg inden for budgettet og lever op til alle krav umiddelbart (http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124790&PN=2&title=core-i7-htpc)

Redigeret af Flmr77 - 07-Oktober-2013 kl. 19:09
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 19:43
kunne også være en mulighed, er dog med aktiv køling, men iflg. tests støjsvagt

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 09:11

Det er korrekt hvis du ikke har noget udstyr der kan klare DTS så knækker den CPUen. Men du skal jo bare købe ny forstærker så er du kørende. :) Jeg tænker det bare er dig der ikke har sat den ordentlig op. Du spare trods alt en del på el regningen og pengepungen generelt end en HTPC.
Det er ikke et opsætningsspørgsmål... Der er rigtig mange der har haft de samme problemer med DTS lydspor, og flere admins fra det officielle forum har også skrevet en hel del om problemerne...

Men ikke mere diskussion om RPi i denne tråd, for jeg HAR valgt at jeg ikke vil bruge RPi...

Back on topic...
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu