recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken mellemklase Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken mellemklase Receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken mellemklase Receiver
    Sendt: 24-April-2013 kl. 13:55
Jeg skal have fat i en ny receiver, og har følgende krav:

3D, incl pass through
2 HDMI out med ARC på den ene
7.1 højttalere + Zone 2 højttalere (Ikke samtidig, men uden at skulle skifte)

Så god auto rum korrektion som mulig, da jeg ikke får den tunet på andet end auto.

Ud over kravene er Airplay et godt plus, og Airplay zone 2 i særdeleshed.

Det hele skal bruges sammen med et 7.1 sæt Focal med 3 SIb Xl og 4 Sib + 1 stk sub.
Jeg har dog en ide om jeg engang i efteråret vil have noget bedre højttalere, evt kun 5.1 opsætning med et par rigtige guldhøjttalere, som receiver må meget gerne have power nok til at kunne trække bare lidt.

Prismæssigt ligger vi med et loft lige omkring de 8000 kr.

Jeg har selv kigget lidt på bla Onkyo 818 (ca 7000,-) Pioneer LC56 (ca 8000,-), Yamaha A1020 (ca 7500) samt Marantz 6007 (ca 6400,-)

Udover det har jeg kigget på den nye onkyo 626 hvis det skulle være billigt, da det er den billigste jeg lige kan finde med dual HDMi, samt på en Yamaha A820 til 6000,-.

Er der nogen der har nogle fordele og ulemper ved de forskellige modeller, når focus skal lægges på så god en standard oplevelse som mulig. Jeg er blevet for gammel til at rode med ting der driller, ting der skal genstartes, ting der ikke kan lave HDMI handshake og alle de slags småting som måske ikke betyder alverden for andre.

På forhånd tak.
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 19:14
Glemte helt at sige at lige pt hedder den 95% film og 5% musik (primært sonos streaming).

Jeg håber dog at musik kunne udvides til 20% engang når jeg får et sæt ordentlige højttalere. Det er også derfor receiverne gerne skulle kunne trække et par nogenlunde gulvhøjttalere i stereo.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 20:52
Køb denne her brugt, den har alle de ting du efterspørger og så koster den mindre end dit budget. Til gengæld er den klassen større end den Marantz du selv har set på, blot et par årgange ældre.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 21:21
Tak for input, jeg havde faktisk selv kigget lidt på den, men efter en nyere erfaring med køb af brugt som ikke gik helt godt, er det faktisk fruen der har smidt et par tusser oven i det oprindelige budget, under forudsætning af at det er nyt og med garanti.

Så i første omgang er brugt ikke interessant.
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 19:46
Er der nogen der har eller har haft en onkyo 818, der kan fortælle om den xt32 kalibrering giver mærkbart mere end hvad de andre har, eller om det mest bare er et buzz ord ?
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 21:05
Jeg har Integra's søstermodel til Onkyo 818 (DTR50.4), og er rigtig glad for den!

Mht. XT32 så var det som at trække en dyne væk fra højtalerne da vi kørte audessey i min stue! En vild forbedring!
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 21:10
Det lyder lækkert. Har også set mig lidt lun på den 818, eller måske smide en smule mere og tage 1010. Men igen, så er der jo også større modeller fra de andre der kommer i spil.

Mangler lidt Info om Yamaha's modeller i forhold til de andre. Kan ikke finde mange med problemer med Yamaha 1020 eller 2020, og enten er det jo godt, eller også er der ikke mange der har dem.
Til top
19Blade83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-August-2009
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 19Blade83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 21:47
Ville da også kigge på en Harman Kardon AVR 370, den er næsten lige kommet ud. Har selv en AVR 270, og synes jeg giver en god lyd også
Til top
Pil-babz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pil-babz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 08:30
Jeg har for 3 måneders tid siden skiftet fra harman avr 365 til onkyo 818. Udover de mange features gav det et løft med rumkorrektionen.. Der var onkyoen et par klasser bedre. Mere styr på min sub og bedre surround gengivelse. Men til musik var avr 365 det samme, ikke bedre.. :-)
Jeg har ihvertfald ikke fortrudt.. :-)
             Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 09:48
Har selv lige erhvervet mig en 818 til fordel fra Denon 3808.

Jeg har i forvejen en apple tv 3. Og den kan 818 styre med dens fjernbetjening (tjekket!) :-) til gengæld har den ikke airplay, but what the hell..

818 har indbygget spotify også ! ;-)

Jeg købte min i tyskland: 6000kr leveret!
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 14:26
Jeg har nu købt en 818. Så må vi se om der er forskel når det bliver koblet til.
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 14:28
😄
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu