recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken NAS af Synology 415+ og QNAP TS-453 pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken NAS af Synology 415+ og QNAP TS-453 pro

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken NAS af Synology 415+ og QNAP TS-453 pro
    Sendt: 06-November-2014 kl. 16:06
http://www.edbpriser.dk/nas-server/qnap-ts-453-pro-id-8685045.aspx

http://www.edbpriser.dk/nas-server/synology-disk-station-ds415-id-8897450.aspx

Hvilken ville I vælge og hvorfor?
QNAP har lidt lavere strømforbrug ser det ud til.
QNAP har hdmi - ved ikke om jeg overhovedet får brug for det.

Hvilken mener I der har den bedste software?
Vil gerne høre fordele/ulemper omkring disse og jeres erfareringer.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 16:30
Ingen tvivl i mit sind...

Har haft begge fabrikater og Synology fungerer altså bare bedre og er nemmere/mere brugervenligt.
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 17:42
@Pallec hvor langtid siden er det du har haft qnap?

Der er sket rigtig meget med brugervenligheden ved qnap inden for de sidste 3 år, så det burde ikke være derfor qnap skulle tabe. Dog har jeg ikke prøvet synology, men ud fra billeder ligner de 2 systemer meget hinanden.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 19:42
Jeg har også hørt at QNAP er blevet bedre de seneste år. Har aldrig haft en NAS så skal ikke kunne sige det.
Der er sikkert flere her, som har erfaringer.
Til top
Larslouis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Oktober-2014
Sted: Taastrup
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larslouis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 22:56
Hvad skal den benyttes til?
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2014 kl. 00:22
Jeg bruger selv Qnap, og det er en sand fornøjelse! Og meget nemt at bruge!
Lækre features og intuitivt interface.
Kan kun anbefales!

Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 921
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2014 kl. 01:10
Jeg havde en Qnap for 3-4 år siden, men den røg hurtig ud, jeg syntes den var for besværlig, samt udvalget af apps var ringe, men ved ikke hvordan det er i dag.
//Guldhammer
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2014 kl. 08:42
Der er som andre skriver sket rigtigt meget indenfor NAS de seneste 2-3 år. QNAP og også ASUSTOR er absolut rigtigt godt med på deres GUI og de er ligeså brugervenlige som Synology i dag (*).

(*): Både QNAP og ASUTOR har kigget rigtigt langt efter synology mht GUI og det har hjulpet meget. Det skal dog siges at det på mange områder stadigt ser ud til at det er det der er tilfældet. Det er ofte Synology der kommer først med en eller anden feature og så følger de andre med hurtigt derefter. Og selvfølgeligt er der undtagelser i dette udsagn.....

Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2008
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2014 kl. 20:10
Der er vel også forskel i processoren.

Synology=atom
Qnap=Celeron
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2014 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Der er vel også forskel i processoren.

Synology=atom
Qnap=Celeron

Ja - og Celeron er vel lidt bedre selvom det er 2,0Ghz vs 2,4Ghz Atom  ?

Jeg har ikke haft en NAS før så jeg kender sikkert ikke alle fordelene.
Jeg vil have mulighed for 4 harddiske. Regner med Raid 5. Performance og sikkerhed. Adgang fra hjemmets MAC og PC m.v.
Gad vide hvor godt den vil fungere som mediecenter nu hvor den har hdmi.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 921
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2014 kl. 23:36
Jeg bruger ikke Synology, kun deres software.
//Guldhammer
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 07:02
Jeg har pt begge modeller, og de minder meget om hinanden. Dog vender jeg altid tilbage til at rode mest med Synology. Qnaps photostation, har jeg aldrig fået til at virke ordenligt, hvor synology bare virker.

Just my 50 cent
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu