|
Hvilken NAS af Synology 415+ og QNAP TS-453 pro |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 786 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-November-2014 kl. 16:06 |
http://www.edbpriser.dk/nas-server/qnap-ts-453-pro-id-8685045.aspx
http://www.edbpriser.dk/nas-server/synology-disk-station-ds415-id-8897450.aspx Hvilken ville I vælge og hvorfor? QNAP har lidt lavere strømforbrug ser det ud til. QNAP har hdmi - ved ikke om jeg overhovedet får brug for det. Hvilken mener I der har den bedste software? Vil gerne høre fordele/ulemper omkring disse og jeres erfareringer.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ingen tvivl i mit sind...
Har haft begge fabrikater og Synology fungerer altså bare bedre og er nemmere/mere brugervenligt. |
|
![]() |
|
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
@Pallec hvor langtid siden er det du har haft qnap?
Der er sket rigtig meget med brugervenligheden ved qnap inden for de sidste 3 år, så det burde ikke være derfor qnap skulle tabe. Dog har jeg ikke prøvet synology, men ud fra billeder ligner de 2 systemer meget hinanden.
|
|
![]() |
|
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 786 |
Jeg har også hørt at QNAP er blevet bedre de seneste år. Har aldrig haft en NAS så skal ikke kunne sige det.
Der er sikkert flere her, som har erfaringer.
|
|
![]() |
|
Larslouis ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2014 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 2 |
Hvad skal den benyttes til?
|
|
![]() |
|
Nick_S ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 385 |
Jeg bruger selv Qnap, og det er en sand fornøjelse! Og meget nemt at bruge!
Lækre features og intuitivt interface. Kan kun anbefales! |
|
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 921 |
Jeg havde en Qnap for 3-4 år siden, men den røg hurtig ud, jeg syntes den var for besværlig, samt udvalget af apps var ringe, men ved ikke hvordan det er i dag.
|
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1246 |
Der er som andre skriver sket rigtigt meget indenfor NAS de seneste 2-3 år. QNAP og også ASUSTOR er absolut rigtigt godt med på deres GUI og de er ligeså brugervenlige som Synology i dag (*).
(*): Både QNAP og ASUTOR har kigget rigtigt langt efter synology mht GUI og det har hjulpet meget. Det skal dog siges at det på mange områder stadigt ser ud til at det er det der er tilfældet. Det er ofte Synology der kommer først med en eller anden feature og så følger de andre med hurtigt derefter. Og selvfølgeligt er der undtagelser i dette udsagn..... |
|
![]() |
|
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
Der er vel også forskel i processoren.
Synology=atom Qnap=Celeron
|
|
![]() |
|
Ja - og Celeron er vel lidt bedre selvom det er 2,0Ghz vs 2,4Ghz Atom ? Jeg har ikke haft en NAS før så jeg kender sikkert ikke alle fordelene. Jeg vil have mulighed for 4 harddiske. Regner med Raid 5. Performance og sikkerhed. Adgang fra hjemmets MAC og PC m.v. Gad vide hvor godt den vil fungere som mediecenter nu hvor den har hdmi.
|
|
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 921 |
Jeg bruger ikke Synology, kun deres software.
|
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
binne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Vallensbæk, KBH Status: Offline Point: 435 |
Jeg har pt begge modeller, og de minder meget om hinanden. Dog vender jeg altid tilbage til at rode mest med Synology. Qnaps photostation, har jeg aldrig fået til at virke ordenligt, hvor synology bare virker.
Just my 50 cent |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |