recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken ny DVDafspiller til mit budget?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken ny DVDafspiller til mit budget?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Men hvad så i forhold til den DV-400K som eftersigende er på tilbud?

Jeg har set modellen større og der er stadigvæk langt op til den Panasonic jeg har, og endnu længere op til Denon 1940.

Jeg ved godt du vrider dig i tøjret, men du må altså ikke spare på billedkvaliteten til dit TV.
Mvh Hans
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 12:49

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Men hvad så i forhold til den DV-400K som eftersigende er på tilbud?

Du får ikke Pioneer kvalitet i DV-400. Jeg har den selv stående i stuen tilsluttet et Pioneer 427XD tv. Udover muligheden for 576i output fra DV-400 adskiller den sig ikke fra andre discount DVD-afspillere på markedet. På fronten kunne der lige så godt stå Denver eller andet supermarkeds mærke i stedet for Pioneer.

Hvis du vil have bedre billedekvalitet end du får fra din nuværende discountafspiller, skal du købe en af de tidligere nævnte Denon DVD1940 eller Panasonic S100.

Til top
PIratossen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 13:00
Hvordan er PS3 til DVD?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Men hvad så i forhold til den DV-400K som eftersigende er på tilbud?

Du får ikke Pioneer kvalitet i DV-400. Jeg har den selv stående i stuen tilsluttet et Pioneer 427XD tv. Udover muligheden for 576i output fra DV-400 adskiller den sig ikke fra andre discount DVD-afspillere på markedet. På fronten kunne der lige så godt stå Denver eller andet supermarkeds mærke i stedet for Pioneer.

Hvis du vil have bedre billedekvalitet end du får fra din nuværende discountafspiller, skal du købe en af de tidligere nævnte Denon DVD1940 eller Panasonic S100.

Jeg er faktisk rimelig uenig med dig omkring billedkvaliteten på den nævnte Pioneer. Vist - den er på ingen måde high-end, men det er jo heller ikke det som spørgeren går efter.

Jeg har faktisk lige holdt den op i mod Pana BD 30 (som DVD mæssigt heller ikke er high-end), og forskellen billedkvaliteten mellem de to afspillere er ret så begrænset.

Jeg har bl.a. lige switchet mellem de to afspillere og DTS Tests disc´s, og helt ærligt at sammenligne Pioneer´eren med en billig Denver, er absolut unfair 

Man kan i øvrigt læse her, hvad andre brugere mener om produktet. Man skal tage den for hvad den er, og ikke samenligne den med produkter der prismæssigt ligger langt over. Lad os nu for en gangs skyld hold os på jorden

http://www.amazon.com/review/product/B000Q6CWA4/ref=dp_top_c m_cr_acr_txt?%5Fencoding=UTF8&showViewpoints=1



Redigeret af Hother - 31-August-2008 kl. 13:55
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PIratossen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 14:08
Hother,

Hvor har du set den DV400K som lagersalg?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 14:12

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Hother,

Hvor har du set den DV400K som lagersalg?

F.eks. her:

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 2000340830

Men få Fona til at vise dig en DVD via et set-up, som matcher dit eget, og se om du er tilfreds

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 14:13

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Hvordan er PS3 til DVD?

I øvrigt er PS3 absolut noget af det bedste (af BD afspillere) til DVD

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 16:39

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg er faktisk rimelig uenig med dig omkring billedkvaliteten på den nævnte Pioneer. Vist - den er på ingen måde high-end, men det er jo heller ikke det som spørgeren går efter.

Man skal tage den for hvad den er, og ikke samenligne den med produkter der prismæssigt ligger langt over.

Jeg sammenligner ikke DV-400 med high end afspillere eller langt dyrere afspillere. Jeg sammenligner den med andre discount DVD-afspillere og det finder jeg helt fair .

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har faktisk lige holdt den op i mod Pana BD 30 (som DVD mæssigt heller ikke er high-end), og forskellen billedkvaliteten mellem de to afspillere er ret så begrænset.

Nu er jeg heller ikke specielt imponeret over den DVD-performance som BD30 har, så for min skyld må du gerne sammenligne DV-400 og BD30 for så vidt angår DVD-afspilning.

Til top
PIratossen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 17:27
Nu forvandler den her tråd sig godt nok lidt, men er jo ved at overveje mine muligheder 

Hvad er mulighederne for en harddiskoptager, findes der nogle som er ok dvdafspillere også?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 17:36
Ja det er der! Panasonic EX87 er en fremragende dvd afspiller. Meget bedre end BD30.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 17:38

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Nu forvandler den her tråd sig godt nok lidt, men er jo ved at overveje mine muligheder 

Hvad er mulighederne for en harddiskoptager, findes der nogle som er ok dvdafspillere også?

Uenighed er et forums stærke side ellers er der bare for meget rygklapperi  (og så taler vi ikke om Onkyo A/V receivere og Pioneer tv).

Harddiskoptagere med DVD-afspilning på nivau med Denon DVD1940 findes mig bekendt ikke. Men kan du nøjes med mindre står det dig frit for at købe en sådan.

 

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 17:45

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det er der! Panasonic EX87 er en fremragende dvd afspiller.

Hvis EX87 er en fremragende DVD-afspiller, hvilket tillægsord vil du så benytte om Denon DVD-A1XVA elller bare DVD3930?  

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu