recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken (Pioneer) afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken (Pioneer) afspiller

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Ronin1979 Ronin1979 skrev:

Kort sagt: Giv mig nogle gode grunde til hvorfor og hvilken pioneer afspiller jeg skal have. [....]

Hvordan kan det være det lige skal være en Pioneer?

Fordi han gerne vil have en matchende afspiller til sit setup, skriver han lidt længere henne afsnittet

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af NesraL NesraL skrev:

Undskyld at jeg lige låner din tråd Ronin, men jeg vil gerne høre om en ting, da jeg står i den samme situation som dig.
Jeg overvejer at skifte min PS3 ud med en Pioneer blu-ray afspiller (enten BDP 320 eller LX52), mest af alt fordi CD-lyden i PS3'en er skuffende, og fordi dens egenskaber til at dekode HD-lyd er lige så.
(Og jeg er afhængig af dekodningen i Blu-ray afspilleren, da min receiver godt nok godt kan modtage lyden via HDMI, men ikke selv kan dekode)..

Jeg skal bare høre: Hvis man sætter f.eks en Pioneer BDP320 til ens receiver med både signalkabler, som skulle være at fortrække til CD lytning, og et HDMI kabel til film afspilning, er den så selv "intelligent" nok til at skifte i mellem de to ting alt efter hvad man hører?

Eller skal man f.eks sætte den op til at sende lyd via signalkablerne når ens receiver står på stereo, og sætte den til at sende lyd via HDMI-kablet når man sætter den til film (multi channel)?

Endnu en gang undskyld jeg lige låner tråden Ronin, men hvis der er nogen der kan svare på dette, kan du jo muligvis også bruge informationen! :)

På forgængeren 51FD, som jeg har, bruger jeg både HDMI og ANALOG STEREO. Der skal ikke foretages andet end aktivering af analog, og herefter virker begge dele. Du skal naturligvis tildele dem forskellige indgange på din reciever.

Til top
NesraL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af NesraL NesraL skrev:

Undskyld at jeg lige låner din tråd Ronin, men jeg vil gerne høre om en ting, da jeg står i den samme situation som dig.
Jeg overvejer at skifte min PS3 ud med en Pioneer blu-ray afspiller (enten BDP 320 eller LX52), mest af alt fordi CD-lyden i PS3'en er skuffende, og fordi dens egenskaber til at dekode HD-lyd er lige så.
(Og jeg er afhængig af dekodningen i Blu-ray afspilleren, da min receiver godt nok godt kan modtage lyden via HDMI, men ikke selv kan dekode)..

Jeg skal bare høre: Hvis man sætter f.eks en Pioneer BDP320 til ens receiver med både signalkabler, som skulle være at fortrække til CD lytning, og et HDMI kabel til film afspilning, er den så selv "intelligent" nok til at skifte i mellem de to ting alt efter hvad man hører?

Eller skal man f.eks sætte den op til at sende lyd via signalkablerne når ens receiver står på stereo, og sætte den til at sende lyd via HDMI-kablet når man sætter den til film (multi channel)?

Endnu en gang undskyld jeg lige låner tråden Ronin, men hvis der er nogen der kan svare på dette, kan du jo muligvis også bruge informationen! :)

På forgængeren 51FD, som jeg har, bruger jeg både HDMI og ANALOG STEREO. Der skal ikke foretages andet end aktivering af analog, og herefter virker begge dele. Du skal naturligvis tildele dem forskellige indgange på din reciever.

Naturligvis. Jeg havde ikke lige tænkt over, at de selvfølgelig vil have forskellige indgange på min forstærker!

Det lyder jo helt ligetil så! Tak for info.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 21:48

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Fordi han gerne vil have en matchende afspiller til sit setup, skriver han lidt længere henne afsnittet

Ja, det kan jeg se nu. Først da jeg læste det tolkede jeg "matchende" som i kvalitet og ikke som i design.

Hvis det absolut skulle være Pioneer, så ville jeg da nok afvente og læse nogle tests af den nye generation. Den generation som er på markedet ville jeg nok ikke selv have tålmodighed til at benytte.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 23:26

Ja, det kan jeg se nu. Først da jeg læste det tolkede jeg "matchende" som i kvalitet og ikke som i design.

Hvis det absolut skulle være Pioneer, så ville jeg da nok afvente og læse nogle tests af den nye generation. Den generation som er på markedet ville jeg nok ikke selv have tålmodighed til at benytte.

Hehe, nej loading tiderne kunne godt være  bedre. Men så kan man da lige nå at tisse af inden filmen starter
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 06:38

Hehe, nej loading tiderne kunne godt være  bedre. Men så kan man da lige nå at tisse af inden filmen starter

Måske, men så når du bestemt ikke at vaske hænder

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ronin1979 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Oktober-2008
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 07:29
Er der ikke en glimrende DAC i min LX71 reciever? Isåfald har jeg forstået det sådan at jeg kunne sætte brugsen CD-afspiller til 100kr op med et HMDI kabel og lyden ville være nøjagtig den samme (fordi der er tale om digital overførelse).

Det jeg mente med "matchede" var både i design og i kvalitet. Men vel og mærke kvalitet som giver mening. Altså kan det lade sig gøre for mig forbedre mit billede og lyd ved bluray og kan jeg forbedre min CD-lyd hvis jeg altså skifter min PS3 ud?
Pioneer LX5090H
Pioneer SC-LX71
Sony PS3
B&W 804S Front
B&W HTM4S Center
B&W PV1 Sub
B&W XT2 Bag
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 07:37

Oprindeligt skrevet af Ronin1979 Ronin1979 skrev:

Er der ikke en glimrende DAC i min LX71 reciever? Isåfald har jeg forstået det sådan at jeg kunne sætte brugsen CD-afspiller til 100kr op med et HMDI kabel og lyden ville være nøjagtig den samme (fordi der er tale om digital overførelse).

Det jeg mente med "matchede" var både i design og i kvalitet. Men vel og mærke kvalitet som giver mening. Altså kan det lade sig gøre for mig forbedre mit billede og lyd ved bluray og kan jeg forbedre min CD-lyd hvis jeg altså skifter min PS3 ud?

Jeg vil bestemt ikke sammenligne CD-kvaliteterne i LX71 med en 100 kr afspiller fra brugsen. På papiret har du ret i forholdet omkring digital overførsel. Men der er simpelthen så mange andre forhold der gør sig gældende før man har en god CD afspiller.

Jeg mener faktisk at jeg længere tilbage i tråden har givet svar på øvrige spørgsmål

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det kommer bestemt an på hvilken film vi taler om... Anmeldelsen her på siden for den nye generation siger så vidt jeg husker mere end 6 MIN! inden man kan vælge noget i menuen ved Terminator 2 BD?!?!? Godt nok er det en BD Live skive, men alligevel... Det er simpelthen bare for ringe, og en af grundene til jeg aldrig kommer til at fortryde min valg af Oppo over Pioneer...

Og medmindre man har holdt sig gennem en 4-dages roskilde festival samtidig med at have drukket 640 øl, så vil jeg gætte på at de fleste kan nå at tisse og vaske hænder på 6 min

Redigeret af Exxtreme - 08-Juli-2009 kl. 10:05
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:15

Har du toilet i gården?

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:32

Har du toilet i gården?

Næh...men nu tænkte jeg nu også mere på de generelle loadtider, og her kan man altså ikke både nå at urinere og vaske hænder

Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 11:13

Har du toilet i gården?

Næh...men nu tænkte jeg nu også mere på de generelle loadtider, og her kan man altså ikke både nå at urinere og vaske hænder

Ikke desto mindre skal man lige tage i betragtning at der faktisk ikke findes langsommere afspillere på markedet end Pioneers, så man skal lige gøre op med sig selv om det er noget man kan leve med...
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu