recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken (Pioneer) afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken (Pioneer) afspiller

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Av, det vil jeg gerne vide Exxtreme - hvorfor er Oppo verdens bedste BD afspiller?

Av, det vil jeg gerne vide Hother - Hvor har jeg skrevet at Oppo er verdens bedste BD afspiller?

At den så måske er det alligevel, er så en helt anden sag...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 15:20
Den udtalelse vil jeg da lige Oppo-nere imod
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 15:34

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Av, det vil jeg gerne vide Exxtreme - hvorfor er Oppo verdens bedste BD afspiller?

Av, det vil jeg gerne vide Hother - Hvor har jeg skrevet at Oppo er verdens bedste BD afspiller?

Nej jeg fejlciterede dig - beklager. Jeg er meget hurtig til at læse -og ind i mellem forkert.

Men du udnævnte nu alligevel Oppo til at være "foregangsmand" billedmæssigt på BD.

Når jeg spørger er det såmænd ikke for at provokere eller lign., det er mere det faktum, at der ikke rigtigt er sket noget egentligt nyt på BD siden i ret lang tid. Og mig bekendt (kan være anderledes), så tilfører Oppo´en heller ikke noget nyt her.

Ingen tvivl om at Oppo´en er super som DVD afspiller, men hvordan den er som CD afspiller er jo en anden sag.

At det formentlig er verdens "bedste" kombiafspiller (BD, DVD, CD og SACD), er ikke utænkeligt.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 15:41

Nej jeg fejlciterede dig - beklager. Jeg er meget hurtig til at læse -og ind i mellem forkert.

Helt iorden... Det sker for os alle...

Men du udnævnte nu alligevel Oppo til at være "foregangsmand" billedmæssigt på BD.

Nja... Jeg bad ham om at finde en der har bedre funktionalitet og bedre billedkvalitet... Men hvis du er uenig med mig må du da nævne en der er bedre...

Når jeg spørger er det såmænd ikke for at provokere eller lign., det er mere det faktum, at der ikke rigtigt er sket noget egentligt nyt på BD siden i ret lang tid. Og mig bekendt (kan være anderledes), så tilfører Oppo´en heller ikke noget nyt her.

Her er vi enige... Så snart vi snakker afspillere af god kvalitet, så er forskellen på BD billedkvalitet ikke ret stor på de forskellige afspillere...

Ingen tvivl om at Oppo´en er super som DVD afspiller, men hvordan den er som CD afspiller er jo en anden sag.

Jeg har nu heller ikke sidestillet dens CD-egenskaber med dens DVD-egenskaber... Men den er rigtig god som cd-afspiller også...

At det formentlig er verdens "bedste" kombiafspiller (BD, DVD, CD og SACD), er ikke utænkeligt.

Er det ikke stadig den eneste BD, DVD, CD, DVD-A, SACD på makedet? - For så MÅ den jo være den bedste...

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 15:44

Er det ikke stadig den eneste BD, DVD, CD, DVD-A, SACD på makedet? - For så MÅ den jo være den bedste...

Der er også PS3 60GB ;)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 15:45

jamen i bund og grund spørger jeg af nysgerrighed, for jeg har slet ikke haft den - skal vi sige helt tæt på.

Jeg skulle få den hjem meget snart, og er jo lidt spændt på, hvordan den hænger sammen.

Præcis, det er den eneste kombiafspiller.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Der er også PS3 60GB ;)

Jeg var ikke klar over at den kunne afspille DVD-A og SACD i fuld opløsning, men så er der da 2... Men mit gæt er så stadig, at Oppo'en er en tand eller to bedre end PS3'en...
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 16:01
Det mener jeg da i hvert fald at den kan. Men er nu heller ej e sekund i tvivl om at Oppo er bedre.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 16:20

Nu må vi vel hellere gå tilbage til topic, men for mig er Oppo´ikke umiddelbart så interessant, og det skyldes, at jeg for 95% vedkomne ser BD, og her tror jeg ikke på en forskel mellem Pio og Oppo.

Dernæst benytter jeg en del CD, og her er Pio´en fornem, og formentlig (ved det ikke) ikke dårligere end Oppo´en - vi får Lytte.

Hvis jeg endelig ville satse på SACD, så vil jeg heller købe en CD/SACD afspiller særskilt, for jeg vil da egentlig frygte, at jeg ville slide en Oppo op på no time

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 16:36

Nu må vi vel hellere gå tilbage til topic, men for mig er Oppo´ikke umiddelbart så interessant, og det skyldes, at jeg for 95% vedkomne ser BD, og her tror jeg ikke på en forskel mellem Pio og Oppo.

Jeg tror heller ikke forskellen er ret stor, iøvrigt heller ikke mellem de resterende "gode" afspillere på markedet...

Dernæst benytter jeg en del CD, og her er Pio´en fornem, og formentlig (ved det ikke) ikke dårligere end Oppo´en - vi får Lytte.

Det ved jeg ikke, for jeg har ikke hørt CD på en Pio 71'er, men hvis vi snakker analog, så skal Pio'en være god for at spille op med Oppo'en.

Hvis jeg endelig ville satse på SACD, så vil jeg heller købe en CD/SACD afspiller særskilt, for jeg vil da egentlig frygte, at jeg ville slide en Oppo op på no time

Den kan ikke slides op... Den er bygget som en kampvogn

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har læst div postulater omkring pcm og bitstream.vi var 10 personer nede ved otto,og der var absolut ingen tvivl.forskellen var ret så markant. [....]

De påstår jo heller ikke der ingen forskel er. Dolby mener så bare at forskellen kommer fra forstærkerens forskellige behandling af henholdsvis LPCM og Dolby TrueHD. Det konflikter vel sådan set heller ikke med jeres oplevelse hos Otto?

en interesant ting er ,at under testen af den nye Oppo(mener det er home secret)måler de outputtet fra hdmi.når den outputter bitstream er der mere støj end når det pcm.Hvad kan man udlede af det?

Har du et link til den artikel? Den lyder til at være interessant at læse.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

jeg har læst div postulater omkring pcm og bitstream.vi var 10 personer nede ved otto,og der var absolut ingen tvivl.forskellen var ret så markant. [....]

De påstår jo heller ikke der ingen forskel er. Dolby mener så bare at forskellen kommer fra forstærkerens forskellige behandling af henholdsvis LPCM og Dolby TrueHD. Det konflikter vel sådan set heller ikke med jeres oplevelse hos Otto?

en interesant ting er ,at under testen af den nye Oppo(mener det er home secret)måler de outputtet fra hdmi.når den outputter bitstream er der mere støj end når det pcm.Hvad kan man udlede af det?

Har du et link til den artikel? Den lyder til at være interessant at læse.

Jeg tror faktisk den udtalelse stammer fra en af de anmeldelser du selv linkede til (den sidste)

Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu