recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken (Pioneer) afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken (Pioneer) afspiller

Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har læst div postulater omkring pcm og bitstream.vi var 10 personer nede ved otto,og der var absolut ingen tvivl.forskellen var ret så markant. [....]

De påstår jo heller ikke der ingen forskel er. Dolby mener så bare at forskellen kommer fra forstærkerens forskellige behandling af henholdsvis LPCM og Dolby TrueHD. Det konflikter vel sådan set heller ikke med jeres oplevelse hos Otto?

en interesant ting er ,at under testen af den nye Oppo(mener det er home secret)måler de outputtet fra hdmi.når den outputter bitstream er der mere støj end når det pcm.Hvad kan man udlede af det?

nemli ja

Har du et link til den artikel? Den lyder til at være interessant at læse.

Jeg tror faktisk den udtalelse stammer fra en af de anmeldelser du selv linkede til (den sidste)

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 18:35

jeg har læst div postulater omkring pcm og bitstream.vi var 10 personer nede ved otto,og der var absolut ingen tvivl.forskellen var ret så markant. [....]

De påstår jo heller ikke der ingen forskel er. Dolby mener så bare at forskellen kommer fra forstærkerens forskellige behandling af henholdsvis LPCM og Dolby TrueHD. Det konflikter vel sådan set heller ikke med jeres oplevelse hos Otto?

en interesant ting er ,at under testen af den nye Oppo(mener det er home secret)måler de outputtet fra hdmi.når den outputter bitstream er der mere støj end når det pcm.Hvad kan man udlede af det?

det var den samme forstærker der modtog både pcm og bitstream
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 02:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror faktisk den udtalelse stammer fra en af de anmeldelser du selv linkede til (den sidste)

Jeg læser tilsyneladende ikke helt det samme i den anmeldelse. Jeg kan se et afsnit med SACD der enten bitstreames eller først konverteres til PCM, men ellers ikke rigtigt noget jeg forbinder med dette.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 08:06

det var den samme forstærker der modtog både pcm og bitstream

Ja, og der skrives jo at forstærkeren kan behandle de to signaler forskelligt.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 678

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu