recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken projektor til dette lærrede?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken projektor til dette lærrede?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
houbakrene Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-November-2009
Status: Offline
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af houbakrene houbakrene skrev:

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, Otto. Confused

Dét jeg mener er: Hvis du vil have meget lys, så skal der en stor lampe i. En stor lampe skal køles mere end en lille lampe. Det kan man gøre ved at sætte en mere effektiv - men mere støjende - blæser i, eller ved at investere i mere effektive kølingsformer - større kabinet, køleplader, mere effektiv luftvej osv. Men en billig, lysstærk projektor med lav driftsstøj, det findes efter min bedste overbevisning ikke (ikke hvis den skal have meget lys samtidig med et ordentligt billede i hvert fald).
Okay, jamen så er jeg med.
Jeg kan sagtens følge dig og ved også godt, at man ikke kan få det hele til den halve pris... -Men der er vel (så vidt jeg er orienteret) også forskel på hvilken teknologi, man vælger at satse på... Hvis du kigger et par indlæg oppe, så nævner jeg Sony's LCoS teknologi, som efter hvad jeg har kunne læse mig til, skulle gøre det ret godt (og så er de forholdsvis støjsvage). Clap
Både VPL-HW10 og VPL-HW15 har en lysstyrke på 1000 ANSI. Det er vel okay til min skærm, eller?!?

Mvh. René...
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
René's HD-Bio
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Lys
Støj
Pris

Vælg 2 ud af 3...

Så tror jeg da bare, jeg fravælger støj...
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Så tror jeg da bare, jeg fravælger støj...

Jeg sad lige og tænkte på om der var nogen der ville fange dén... Wink Kvajebajer fra mig.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 19:55

Okay, jamen så er jeg med.
Jeg kan sagtens følge dig og ved også godt, at man ikke kan få det hele til den halve pris... -Men der er vel (så vidt jeg er orienteret) også forskel på hvilken teknologi, man vælger at satse på... Hvis du kigger et par indlæg oppe, så nævner jeg Sony's LCoS teknologi, som efter hvad jeg har kunne læse mig til, skulle gøre det ret godt (og så er de forholdsvis støjsvage). Clap
Både VPL-HW10 og VPL-HW15 har en lysstyrke på 1000 ANSI. Det er vel okay til min skærm, eller?!?

Blandt de støjsvage projektorer, vil jeg mene det er et fornuftigt valg. Personligt ville jeg vælge dét frem for LCD. Der er mere lys i de nyere end i tidligere generationer fra Sony. Der kan stadig findes negative punkter, men det kan der med alle projektorer... Jeg er og bliver DLP-fan, men hvis W6000 er dømt ude, så bliver det svært at finde noget tilfredsstillende i det prisleje.

Jeg vil dog lige indskyde at der altså er væsentlig forskel på at køre i normal og eco mode, så jeg ved ikke helt om jeg synes dit vurderingsgrundlag er fair.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 20:16

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Ja jeg behøver vel ikke at sige så meget, du har allerede fået oplysninger om min, som da den kom ud lå i 30 k klassen.
Hej. Ja du må endelig ikke tro at jeg har glemt dig, men vil bare gerne se hvad alternativer der kunne være på markedet... Og har modtaget dine beskeder. Tongue

Det lyder godt. Du kan jo bare skrive en pris, så kan vi tage derfra..Embarrassed
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Dr.W Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Maj-2009
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 21:36
Prøv og ta et kig på Mitsubishi HC6800. Den har en god lysstyrke og siger "ingenting".

Hvis du kan tysk er der en meget udførlig test på http://www.cine4home.de/ se uder /tests/LCD

Jeg er meget overfølsom overfor regnbuer og vil gerne ha godt med lys, da jeg bruger projektoren som tv og derfor ikke altid har optimale lysforhold. Har bestilt en HC6800 så det er jo spændende om den kan løse opgaven!

Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 23:42
du må lige love at beskrive dine erfaringer med den HC6800 når den dukker op !!!
hvor køber du den og til hvilken pris ?

jeg har lige harft en W6000 hjemme til test i weekenden og vold tested den,
fede sager på rigtigt mange punkter, samt lidt regnbue blur når noget hvidt bevæger sig meget hurtigt, ikke noget stort problem, men nok til at jeg har afleveret den igen og drømmer vidre
inden jeg køber noget andet.
Til top
Dr.W Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

du må lige love at beskrive dine erfaringer med den HC6800 når den dukker op !!!

fede sager på rigtigt mange punkter, samt lidt regnbue blur når noget hvidt bevæger sig meget hurtigt, ikke noget stort problem, men nok til at jeg har afleveret den igen og drømmer vidre
Skal nok komme med et mini review når den er landet!

Pris: Tjek hvad den kan købes til på nettet. Jeg har givet lidt mere + en kalibrering hos csn-teknik.dk. Så er der support og ikke noget bøvl hvis den går i stykker.

Sjovt at du ser regnbuer når noget hvidt bevæger sig. Jeg ser dem kun ved mørke scener eller skift mellem mørk og lys. Har dog ikke studeret det nærmere, da jeg aldrig ville købe et produkt med en sådan konstruktionsfejl Ouch

Redigeret af Dr.W - 11-Maj-2010 kl. 08:10
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af Dr.W Dr.W skrev:

Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

Skal nok komme med et mini review når den er landet!

Pris: Tjek hvad den kan købes til på nettet. Jeg har givet lidt mere + en kalibrering hos csn-teknik.dk. Så er der support og ikke noget bøvl hvis den går i stykker.

Sjovt at du ser regnbuer når noget hvidt bevæger sig. Jeg ser dem kun ved mørke scener eller skift mellem mørk og lys. Har dog ikke studeret det nærmere, da det jeg aldrig ville købe et produkt med en sådan konstruktionsfejl Ouch
konstruktionsfejl ???? hvad vil du så købe uden konstruktionsfejl?
Til top
Dr.W Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 08:17
Der findes desværre ingen teknik uden en eller anden form for fejlkonstruktion/ kompromis i designet, men single chip DLP er i MINE øjne totalt ubrugeligt da jeg ikke kan se bort fra regnbuerne. Og jeg er åbenbart ikke den eneste!
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 09:09
På min Sim2 D80 ser jeg ingen regnbuer - hvis de er der er jeg altså MEGET immun overfor dem og det er jo rart.
I mine øjene nedsætter, disse meget firkantede udtalelser skribenternes net-cred.
Udtalelserne falder muligvis på baggrund af manglende førstehåndskendskab til et bredt udvalg af produkterne. Selv har jeg heller ikke en bred baggrund på alle disse produkter, så jeg vælger at støtte mig til Otto.
Med venlig hilsen FNørd
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

På min Sim2 D80 ser jeg ingen regnbuer - hvis de er der er jeg altså MEGET immun overfor dem og det er jo rart.
I mine øjene nedsætter, disse meget firkantede udtalelser skribenternes net-cred.
Udtalelserne falder muligvis på baggrund af manglende førstehåndskendskab til et bredt udvalg af produkterne. Selv har jeg heller ikke en bred baggrund på alle disse produkter, så jeg vælger at støtte mig til Otto.
Med venlig hilsen FNørd

Nu er den jo langt uden for budgettet der bliver sat op.Shocked
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu