|
Hvilken projektor til dette lærrede? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
houbakrene
Bruger Oprettet: 18-November-2009 Status: Offline Point: 155 |
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 19:36 | |
Jeg kan sagtens følge dig og ved også godt, at man ikke kan få det hele til den halve pris... -Men der er vel (så vidt jeg er orienteret) også forskel på hvilken teknologi, man vælger at satse på... Hvis du kigger et par indlæg oppe, så nævner jeg Sony's LCoS teknologi, som efter hvad jeg har kunne læse mig til, skulle gøre det ret godt (og så er de forholdsvis støjsvage).
Både VPL-HW10 og VPL-HW15 har en lysstyrke på 1000 ANSI. Det er vel okay til min skærm, eller?!?
Mvh. René...
|
||
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25 Denon AVR-2808 Denon DVD-1800BD Sony VPL-HW10 Adeo 92" tab-tension René's HD-Bio |
||
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 19:37 | |
Så tror jeg da bare, jeg fravælger støj... |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 19:52 | |
Jeg sad lige og tænkte på om der var nogen der ville fange dén... Kvajebajer fra mig.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 19:55 | |
Blandt de støjsvage projektorer, vil jeg mene det er et fornuftigt valg. Personligt ville jeg vælge dét frem for LCD. Der er mere lys i de nyere end i tidligere generationer fra Sony. Der kan stadig findes negative punkter, men det kan der med alle projektorer... Jeg er og bliver DLP-fan, men hvis W6000 er dømt ude, så bliver det svært at finde noget tilfredsstillende i det prisleje.
Jeg vil dog lige indskyde at der altså er væsentlig forskel på at køre i normal og eco mode, så jeg ved ikke helt om jeg synes dit vurderingsgrundlag er fair.
|
||
Kenzo85
Guld medlem Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 20:16 | |
Det lyder godt. Du kan jo bare skrive en pris, så kan vi tage derfra..
|
||
Dr.W
Junior bruger Oprettet: 31-Maj-2009 Status: Offline Point: 29 |
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 21:36 | |
Prøv og ta et kig på Mitsubishi HC6800. Den har en god lysstyrke og siger "ingenting".
Der er en sammenligning med W6000 her: http://www.projectorcentral.com/mitsubishi_hc6800_home_theater_projector_review.htm?page=Competition
Hvis du kan tysk er der en meget udførlig test på http://www.cine4home.de/ se uder /tests/LCD
Jeg er meget overfølsom overfor regnbuer og vil gerne ha godt med lys, da jeg bruger projektoren som tv og derfor ikke altid har optimale lysforhold. Har bestilt en HC6800 så det er jo spændende om den kan løse opgaven!
|
||
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 23:42 | |
du må lige love at beskrive dine erfaringer med den HC6800 når den dukker op !!!
hvor køber du den og til hvilken pris ?
jeg har lige harft en W6000 hjemme til test i weekenden og vold tested den,
fede sager på rigtigt mange punkter, samt lidt regnbue blur når noget hvidt bevæger sig meget hurtigt, ikke noget stort problem, men nok til at jeg har afleveret den igen og drømmer vidre
inden jeg køber noget andet.
|
||
Dr.W
Sendt: 11-Maj-2010 kl. 07:32 | |
Pris: Tjek hvad den kan købes til på nettet. Jeg har givet lidt mere + en kalibrering hos csn-teknik.dk. Så er der support og ikke noget bøvl hvis den går i stykker.
Sjovt at du ser regnbuer når noget hvidt bevæger sig. Jeg ser dem kun ved mørke scener eller skift mellem mørk og lys. Har dog ikke studeret det nærmere, da jeg aldrig ville købe et produkt med en sådan konstruktionsfejl Redigeret af Dr.W - 11-Maj-2010 kl. 08:10 |
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Sendt: 11-Maj-2010 kl. 08:01 | |
|
||
Dr.W
Sendt: 11-Maj-2010 kl. 08:17 | |
Der findes desværre ingen teknik uden en eller anden form for fejlkonstruktion/ kompromis i designet, men single chip DLP er i MINE øjne totalt ubrugeligt da jeg ikke kan se bort fra regnbuerne. Og jeg er åbenbart ikke den eneste!
|
||
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Sendt: 11-Maj-2010 kl. 09:09 | |
På min Sim2 D80 ser jeg ingen regnbuer - hvis de er der er jeg altså MEGET immun overfor dem og det er jo rart.
I mine øjene nedsætter, disse meget firkantede udtalelser skribenternes net-cred. Udtalelserne falder muligvis på baggrund af manglende førstehåndskendskab til et bredt udvalg af produkterne. Selv har jeg heller ikke en bred baggrund på alle disse produkter, så jeg vælger at støtte mig til Otto. Med venlig hilsen FNørd
|
||
Kenzo85
Guld medlem Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Sendt: 11-Maj-2010 kl. 09:28 | |
Nu er den jo langt uden for budgettet der bliver sat op.
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |