|
hvilken projektor |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Thomasl
Bruger Oprettet: 11-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
skal have rullelærred, at og dømme fra svarene, skal jeg nok have et forholdsvist godt lærred der er gråt men samtidig ikke lider under "gryn", hotspot eller andet sjov. Lyder som om jeg skal have Sony VLP-HW50-ES eller jvc.JVC X35. Runco'en nok for dyr hvis jeg skal have godt rullelærred med tabtension. Nogen der ved hvor i Kbh. jeg kan se sony'en? Mange nævner Lissau True-color lærred, og en enkelt Stewart som efter sigende er dyrere. Hvad enten det bliver sony'en eller JVC, er der vel råd til et Stewart, men er det merprisen værd? Er der synlig forskel eller er det blot "lir" ? |
||
mvh.
Thomas |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nå, jamen hvis du skal have rullelærred, så koster det nærmere 20 end 10k.
|
||
eag1
Bruger Oprettet: 14-Januar-2009 Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vil gætte på du kan se dem i kt radio på vesterbrogade. De sælger dem ifølge hjemmesiden.
|
||
Jonas Bojer
Guld medlem Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ej
Første lærred jeg havde var bagsiden af et mørklægnings rulle gardin i en god kvalitet 500-800kr og ærligt det virkede mega godt. Helt flat flet og hvid farve ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
||
Thomasl
Funktioner
Tak(0)
|
|
nu har du heldigvis en smiley på din kommentar, men jeg tror nu også jeg vil se bort fra dit råd, for det kan du ikke mene seriøst ;-)
|
||
mvh.
Thomas |
||
Jonas Bojer
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo sku det er seriøst kvaliteten af de gode mørklægningsgardiner er gode og de bliver lavet i samme type maskiner som dem der laver lærred.
Hilsen Jonas Bojer
|
||
Jonas Bojer
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv og tage ud og kik på kvaliteten og føl også på dem så kan du selv undersøge om du vil spare 20.000kr og bruge dem på film ;O) ellers er jeg selv med til fastramme lærred ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
||
Thomasl
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er klart at når jeg vil bruge ca 40-50K og foreslagene er på projektorer i prislejet 20-40K, så virker det ikke oplagt at nøjes med at bruge 800 kroner på lærred.
Selv hvis billedet får samme kvalitet, så er mit problem nok bare, at jeg ikke har plads til at fastrammelærred, da TV'et skal sidde på væggen, og lærredet til filmaftenen skal køre ned fra loftet og være foran tvet.
Jeg kunne selvfølgelig tage fastramme lærredet op og ned de dage jeg ser film (3-4 gange om ugen), men så skulle jeg have et sted i lejligheden med plads til et 100" eller 110" fastrammelærred, og det har jeg jo ikke.
|
||
mvh.
Thomas |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg var også rigtigt glad for mine Jamo 307 da jeg havde dem
|
||
Jonas Bojer
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dem har du da endnu ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv at se, om du ikke kan finde plads til et evt. mindre tv på en sidevæg, og så købe et fastramme lærred.
Den løsning bruger jeg, efter 1 1/2 år med udelukkende at køre med projektor, og jeg synes, det er mega rart ikke at behøve mørkelægge hver gang man bare lige skal se lidt tv. Specielt når man har gæster, og bare ser lidt hygge-tv i baggrunden... |
||
Thomasl
Funktioner
Tak(0)
|
|
stuen har reelt kun 1 væg, resten er store vinduespartier, så TV og lærred skal dele væg. TV'et til dagskiggeri og lærred til film/tv om aftenen.
|
||
mvh.
Thomas |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |