recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Projektor

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
houbakrene Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-November-2009
Status: Offline
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Projektor
    Sendt: 02-Maj-2010 kl. 14:43
Hej Alle.

Nå kommer endnu en af disse tråde, hvor den irriterende lillebror spørger "de kloge" om hjælp. Jeg har, som så mange andre, fået øjnene op for projektorverdenen og er nu ved at være parat til en invistering på billedsiden. Jeg har indtil nu brugt mange penge og meget tid på lydsiden. Jeg føler jeg er ved at være nået dertil, hvor opgraderinger på lydsiden minimum koster 10.000,- og så alligevel kun marginalt forbedrer lydbilledet. -Derfor mener jeg nu det er tid til at få opgraderet mit 40" Samsung LCD, til projektor.
-Det skal dog indledningsvis siges, at jeg ikke har den helt store viden på dette område, men jeg har fulgt meget med på denne side de sidste par måneder, for at finde noget inspiration.

På lydsiden består mit setup af NAD Master og komplet 5.1 Helicon 800 MK2 surround. Jeg er selvfølgelig interesseret i at finde en projektorløsning, som matcher den gode kvalitet jeg føler jeg har på lydsiden, og som udgangspunkt vil jeg helst ikke låse mig fast på et prisleje (men jeg her en forestiling om at det ville være mellem 10.000,- og 25.000,- inkl. lærred), men alle gode løsningsforslag modtages gerne... Jeg har intet imod at købe brugt!
Projektoren skal naturligvis være Fuld-HD, men ellers har jeg ikke de store præferencer. Jeg har kigget lidt på BenQ W6000, men må indrømme at jeg syndes den støjer lige til den gode side...

Anyways, ved godt det er et meget åbent spørgsmål, men jeg føler virkelig jeg trænger til at blive sparket i "den rigtige" retning, da jeg føler jeg famler lidt rundt i en verden, som jeg ikke helt kender og kan overskue...

På forhånd tak for hjælpen...

Mvh. René
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
René's HD-Bio
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 14:48
Hvis du har "støjallergi" så er du næsten nødt til at kigge på LCD projektorer. F.eks. har Panasonic AE4000 fået mange gode ord med på vejen, og den kan klares indenfor dit budget, inkl. et fornuftigt lærred.

Ellers kig her:

..og her:

Redigeret af Pallec - 02-Maj-2010 kl. 14:49
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 14:51
Prøv at kikke på England her skulle de samme projektor kunne få en del billige end her Wink

Men du skal helt sikke op minimum 25.000 kr. for en samlet løsning.

Ville også sige at en Panasonic AE4000 er et god valg (købe den i England, er set til 17.150,60 kr. (koste 23.000 kr. i Danmark)) kan du bruge et fastramme lærred kan må få nogle til omkring 6000 kr. (dansk priser) i en høj kvalitet.

Redigeret af Startrek - 03-Maj-2010 kl. 11:12
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 10:58
Tak for responsen.

Jeg ved ikke helt med Panasonic, er det en god projektor? Må indrømme at jeg havde en idé om at min fremtidige projektor skulle være: BenQ, InFocus, Optoma, Sony, JVC, eller ligende... Er det helt hen i hegnet?

Et tillægsspørgsmål: Hvilken teknologi er værd at satse på. Jeg kan jo forstå, at der er flere forskellige, bl.a. DLP, LCD, DiNA (eller hvad det nu hedder). Hvilke styrker / svagheder har de forskellige teknologier?

Mvh.
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
René's HD-Bio
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 11:10
JCV har du slet ikke råd til på dit budget, men har du som mig problemer med støj, så er det AE-4000 du skal købe.

Der kommer en Z4000 som måske også er værd at vente på (sanyo).

ALT DLP larmer. DILA er dog væsentlig mere lydsvage men så er du 30k+ på projektor

Ved min Z3000 er enormt lydsvag, og jeg kan ikke leve med støjen. dog giver DLP et bedre billede, men om det er marginalt, er jo noget med dine tolerancer at gøre.

Ved visse steder ser en AE4000 som bedre på mange punkter end W6000, omend W6000 smækker den rundt med hensyn til lysstyrke. DOG har man hjemme bio med lærred, så skal man være klar på at mørklægge, og så er lysstyrken ikke så vital længere.

Kører selv ECO på min Z3000 da jeg har 100% mørklagt. for at få et mere normalt billede, end noget der er overbelyst.

ligegyldigt hvad få dig en med lensshift, og vil du spare så er Hivilux.de et fint sted at købe et motorlærred / tabtension (køber du hængende lærred så skal det være med tab tension)

Generelle svagheder er vel (nogle projektorer har dem vel mere end andre) skal siges det er bare baseret på hvad jeg ved, OTTO og andre af de store gutter ved selvf. en DEL mere om dette

LCD
- Ikke lysstærk, kan have et dårligere sortniveau, folk siger at ved MANGE timers drift (3000timer +) så kan lcd panelernes farve smide lidt. på LCD skifter man kun pære, GODE LCD projektorer er 15.000kr+
+ Lydsvag, generelt vertisil, fin til spil, billig at skifte pære på, dyr LCD projektor er god

DLP
- Larmen, dyrer at skifte pære i (noget med man skifter hele farvehjulet.
+ fin farvepalette, godt sortniveau (alt efter projektor), billige DLP projektorer kan levere okay kvalitet (har set en lille 720P Optoma til 5k levere fint 120" omend den også har mange fejl og mangler)

Men det er jo alt sammen baseret på personlige preferancer, og de priser du falder over..

Har haft en W5000 ved siden af min Z3000 og ved ikke om jeg ville bytte, selv hvis W5000 var samme lydniveau, nogle LCD´ere er side om side i de fleste forhold.

kommer jo alt sammen an på billedbehandling, og så mange andre ting. og kalibrering..

Out of box er der jo nogle projektorer der ikke levere godt billede men som har potentiale, hvor nogle billigere ikke så gode projektorer, reelt rammer bedre. så kommer også an på om man bare vil have noget plug and play.

Personligt er jeg meget positiv over OPTOMA, kontra BENQ, JVC har også vist sig positivt med hensyn til billedkvalitet, nok en JVC Jeg bytter med næste gang

derudover SIM også fine maskiner. og Sanyo er jeg super glad for, omend deres Z3000 er stærkt forældet i dag.

eneste der holder mig fra at bytte min med en AE4000 er at jeg er PISSE sur over den skal være så MEGET dyrere i danmark.

Redigeret af Rasmusdc - 03-Maj-2010 kl. 11:20
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 11:32
Hvem sige at man skal købe en AE4000 i Danmark (ca. 18.000 kr. i UK og ca. 23.000 kr. i DK) Wink

Har aldrig hørt om at man også skifter hele farvehjulet når man skifter en pære på en DLP, men man huske på at pære til DLP projektorer er kraftige og derved dyre en pære til LCD projektorer.

Men selvfølgelige ville det være en god ide også at skifte hele farvehjulet på en DLP projektorer, da det blive påvirket at varme og lyset fra selve pæren og derved kan begynde at aftage i farven.

Desværre er Danmark ikke det land man skal købe projektorer i, de er nemlig så MEGET dyrere her i lille Danmark.

Mine drømme projektorer er inden for LCD, JVC HD-990 og inden for DLP, Sim2 CX3 1080, man de koste også en del.

Redigeret af Startrek - 03-Maj-2010 kl. 11:35
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 15:52
Til rasmusdc, tak for den meget grundige forklaring... Wink

Jeg er blevet tilbudt en Sony Bravia VPL HW10 projektor. Den skulle benytte en teknologi, som hedder SXRD. Nogen som kan forklare hvad det går ud på? Var denne projektor måske en mulighed til min hjemmebio?

Mvh

Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
René's HD-Bio
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 16:10
Og hvad med denne her: Sony VPL-VW100
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
René's HD-Bio
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af houbakrene houbakrene skrev:

Her koste bare en pære over 7000 kr. og kræver sikke at man skal havde speciale sikkerhed udstyr på når man skifte den, den bruge en kostbare 400W Xenon lampe, af samme type som sidde i ægte biograf fremviser  Confused

Og den kan ikke vise 1080/24p, her skal man op i en Sony VPL-VW200.

Redigeret af Startrek - 03-Maj-2010 kl. 16:23
Til top
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Oktober-2009
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 23:50
Man finder pt-ae 4000 til 19500 hvis man ser sig for....

Redigeret af brfcjon - 03-Maj-2010 kl. 23:50
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 13:50
Jeg er ved at være meget hooked på den Sony VLP-HX10, som jeg er blevet tilbudt... Slet ingen, som kan sige noget for eller imod denne projektor?
Hvilken skærm vil I anbefale?
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
René's HD-Bio
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af houbakrene houbakrene skrev:

Her koste bare en pære over 7000 kr. og kræver sikke at man skal havde speciale sikkerhed udstyr på når man skifte den, den bruge en kostbare 400W Xenon lampe, af samme type som sidde i ægte biograf fremviser  Confused

Og den kan ikke vise 1080/24p, her skal man op i en Sony VPL-VW200.
Sony vw100 var en af de første projektorer til hjemmebrug der kunne vise 1080/24. Den er bare opgivet til at vise 1080/48, hvilket er det samme. Så den kan/kunne godt vise 1080/24

Ang. Sony projektorer - GLEM DET, de er ringe... Alt alt for lidt lys, dårlige paneler = slidtage. De anvender en slags andensorterings paneler. Skæve farver uden mulighed for grundfarvejustering i samtlige modeller. Gode ting, fedt design, støjsvage. Men rent billedmæssigt, forget it.

Hilsen tidligere Sony VW50 ejer Wink

Redigeret af Lexicon forever - 04-Maj-2010 kl. 15:23
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu