recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Projektor

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af houbakrene houbakrene skrev:

Og hvad med denne her: Sony VPL-VW100

Her koste bare en pære over 7000 kr. og kræver sikke at man skal havde speciale sikkerhed udstyr på når man skifte den, den bruge en kostbare 400W Xenon lampe, af samme type som sidde i ægte biograf fremviser  Confused

Og den kan ikke vise 1080/24p, her skal man op i en Sony VPL-VW200.
Sony vw100 var en af de første projektorer til hjemmebrug der kunne vise 1080/24. Den er bare opgivet til at vise 1080/48, hvilket er det samme. Så den kan/kunne godt vise 1080/24

Ang. Sony projektorer - GLEM DET, de er ringe... Alt alt for lidt lys, dårlige paneler = slidtage. De anvender en slags andensorterings paneler. Skæve farver uden mulighed for grundfarvejustering i samtlige modeller. Gode ting, fedt design, støjsvage. Men rent billedmæssigt, forget it.

Hilsen tidligere Sony VW50 ejer Wink

Ja og de er næste umulig at sælge som brugt, så ja man skal holde sig langt, langt væk fra Sony projektorer både gamle og nye model, ved ikke hvornår at Sony lære at lave projektorer.

Men hvad har du købet idag Lexicon forever og hvordan kom du af med din Sony VW50 Question

Redigeret af Startrek - 04-Maj-2010 kl. 15:31
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 16:37

Og hvad med denne her: Sony VPL-VW100

Her koste bare en pære over 7000 kr. og kræver sikke at man skal havde speciale sikkerhed udstyr på når man skifte den, den bruge en kostbare 400W Xenon lampe, af samme type som sidde i ægte biograf fremviser  Confused

Og den kan ikke vise 1080/24p, her skal man op i en Sony VPL-VW200.
Sony vw100 var en af de første projektorer til hjemmebrug der kunne vise 1080/24. Den er bare opgivet til at vise 1080/48, hvilket er det samme. Så den kan/kunne godt vise 1080/24

Ang. Sony projektorer - GLEM DET, de er ringe... Alt alt for lidt lys, dårlige paneler = slidtage. De anvender en slags andensorterings paneler. Skæve farver uden mulighed for grundfarvejustering i samtlige modeller. Gode ting, fedt design, støjsvage. Men rent billedmæssigt, forget it.

Hilsen tidligere Sony VW50 ejer Wink

Ja og de er næste umulig at sælge som brugt, så ja man skal holde sig langt, langt væk fra Sony projektorer både gamle og nye model, ved ikke hvornår at Sony lære at lave projektorer.

Men hvad har du købet idag Lexicon forever og hvordan kom du af med din Sony VW50 Question
Jeg har en BenQ W6000 kalibreret. Fed projektor til prisen, mange justeringsmuligheder, og så er den faktisk rimelig støjsvag i low-mode, ikke langt fra Sony 22db, trods BenQ er opgivet til 29db (low-mode) Men på nogen punkter billedmæssigt kan man godt se det er en billig projektor. Men hvad kan man forlange for 15k. - ikke mere i hvertfald Smile
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

LP
- Larmen, dyrer at skifte pære i (noget med man skifter hele farvehjulet.

Nu er det anden gang jeg ser nogen skrive dét, hvem fa'en er det der går og bilder folk det ind?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 17:16

Her koste bare en pære over 7000 kr. og kræver sikke at man skal havde speciale sikkerhed udstyr på når man skifte den,

...og hvor kom dét nu fra?
Til top
houbakrene Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-November-2009
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 17:54
Hej Otto.

Som ekspert på dette område (kan man vel godt tillade sig, at kalde dig!?!), er der så hold i den kritik, som "Lexicon forever" og "Startrek" kommer med, vedr. Sony's projektorer???

Mvh. René
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
René's HD-Bio
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 18:10
Lad os høre hvad Otto siger;

Men du kan da sagtens få en wow oplevelse med dem. billedet er da stadig lækkert. Jeg var da vildt glad for min Sony, dengang jeg købte den, men blev på en måde mindre og mindre glad for den, og nu ved jeg, at jeg har haft alt alt for lidt lys hos mig i stort set alt den tid jeg har haft den. Fra ny pære har du for lidt lys. Ved ikke hvor meget lys der er i de nye modeller, bla. HW10 ift. VW50, men der er jo nok lidt mere. Jeg har noget mere lys i min W6000 nu, efter 350 timer på pæren (i eco-mode, kalibreret), end jeg havde i Sony´en fra ny (i high-mode, ikke kalibreret)

PS - dette er blot min erfaring.
Til top
houbakrene Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-November-2009
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 18:19
[/QUOTE]

Det er helt fint, det er lige nøjagtig det jeg efterspørger!

Jeg har læst nogle anmeldelser på VPL-HW10 og den får også hug for sin lysstyrke (ca. 800 lumens i norm. mode og 900 i best mode).
Bortset fra det, klarer den sig faktisk meget godt i div. test, hvor den bliver sammenlignet med bl.a.: Epson Home Cinema 1080 UB, Mitsubishi HC7000, Sanyo PLV-Z3000, Panasonic PT-AE3000, Epson Home Cinema 6500 UB and Pro Cinema 7500 UB og InFocus IN83.

Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
René's HD-Bio
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 18:37

Det er helt fint, det er lige nøjagtig det jeg efterspørger!

Jeg har læst nogle anmeldelser på VPL-HW10 og den får også hug for sin lysstyrke (ca. 800 lumens i norm. mode og 900 i best mode).
Bortset fra det, klarer den sig faktisk meget godt i div. test, hvor den bliver sammenlignet med bl.a.: Epson Home Cinema 1080 UB, Mitsubishi HC7000, Sanyo PLV-Z3000, Panasonic PT-AE3000, Epson Home Cinema 6500 UB and Pro Cinema 7500 UB og InFocus IN83.

[/QUOTE]
Nu skal man altid kun ta en anmeldelse som et udgangspunkt, og så drage sin egen erfaring. Jeg har dengang jeg var yngere nærmest handlet efter en anmeldelse, og det er ikke en go idé. Kan huske da jeg var yngre og købte mine B&W 603s3. Der var jeg så uvidende og "dum", at jeg næsten købte højttaleren udeen at ha hørt dem - noget jeg aldrig kunne finde på at gøre i dag. Interessen har jeg altid haft, men viden og kendskab har jeg taget til mig som årene er gået. B&W´erne spiller fantastisk, så heldigvis var det et godt køb Wink
Det med lysstyrke forstår jeg ikke helt. Min W6000 er opgivet til 2500 lumens, og i "best-mode" (kalibreret) har den omkring 850 lumens, hvilket er ret godt klaret. Så forstår ikke hvordan HW10 kan ha 900 lumen i "best-mode"??? Den har måske omkring 400-500.... Og hvis du gerne vil ha en projektor der "lever op" til THX krav, som er mellem 12-16 Footlamberts, så er Sony ikke det rigtige valg. Og lys har vel ikke med smag at gøre Smile
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 20:56
Noget jeg ikke forstår, når jeg læser de forskellige tråde under Projektorer er: Man skriver side op og side ned om billedkvalitet, og når man så får sin projektor, så sætter man den i eco-mode, lowlevel (eller hvad det nu hedder). for at "spare" på pærens levetid. Det hænger da ikke sammen....
Sorry OT

Redigeret af BowieCool - 04-Maj-2010 kl. 21:01
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Noget jeg ikke forstår, når jeg læser de forskellige tråde under Projektorer er: Man skriver side op og side ned om billedkvalitet, og når man så får sin projektor, så sætter man den i eco-mode, lowlevel (eller hvad det nu hedder). for at "spare" på pærens levetid. Det hænger da ikke sammen....
Sorry OT
Hvorfor? Hvis der er rigeligt lys at gi af, og i mit tilfælde kører jeg hurtigt 100 timer, så holder pæren jo lidt længere tid.
Det gir ikke bedre billede at stille den i "high-mode", det gir bare mere lys, og i W6000 er der rigeligt lys i "low-mode". Den har dobbelt så meget lys som W5000 Wink Så hvis jeg havde en 5000 ville jeg også køre den i "high-mode" Wink Dertil får man en lille sidegevinst idét at den larmer mindre.
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 09:23

Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Sorry OT
Hvorfor? Hvis der er rigeligt lys at gi af, og i mit tilfælde kører jeg hurtigt 100 timer, så holder pæren jo lidt længere tid.
Det gir ikke bedre billede at stille den i "high-mode", det gir bare mere lys, og i W6000 er der rigeligt lys i "low-mode". Den har dobbelt så meget lys som W5000 Wink Så hvis jeg havde en 5000 ville jeg også køre den i "high-mode" Wink Dertil får man en lille sidegevinst idét at den larmer mindre.
Det kan jeg godt følge dig i Wink Men, jeg synes der er en generel tendens til at køre i low-mode....
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 09:34
Det er vel meget logisk at hvis man kan køre i low-mode, og derved få lysudbyttet ned og især støjen ned, så er der jo meget vundet.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu