recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Projektor?

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 09:24
det ville være fedt med en form for time garanti på lamperne,
det er jo ret dyre.
Det kan godt være at når man købe ny projektor at så har man oftest sådan en garanti,
man findes det også når man køber en ny lampe ?
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

det ville være fedt med en form for time garanti på lamperne,
det er jo ret dyre.
Det kan godt være at når man købe ny projektor at så har man oftest sådan en garanti,
man findes det også når man køber en ny lampe ?

Garantien fra mærke til mærke svinger vist ret meget. Det skulle bestemt ikke undre mig, at nogle giver garanti på lamperne, men ofte er det en ret begrænset garanti i forhold til hvor lang tid lamperne reelt kan køre. Så kan det være "1.000 timer eller 3 måneder - det der nåes først" e.l.

Bortset fra det, hvis omkostningen for en ny lampe gør, at man overvejer at afholde sig fra at købe projektor, så tror jeg bare at man skal lade være. Med projektor, lærrede, mørklægning osv., så kommer det hele jo alligevel til at koste så meget, at en ny pære er peanuts ved siden af hvor meget det hele samlet koster at have kørende.

At handle projektor efter garantien på pæren er i mine øjne ikke den bedste ide. Mig bekendt har der været nogle få projektorer, der har været kendt for at lamperne gik meget tidligt - det er naturligvis rigtig ærgerligt at have en projektor med den type "konstruktionsfejl", men hvis lampen blot holder omkring det normale (som jeg går ud fra er 2-3000 timer), så bør det altså kun være en lille faktor i vurderingen i min optik. Det primære og det man skal vælge ud fra, det bør helt sikkert være billedet.

Hos hifiklubben får du 2 års lampegaranti. Det er egentlig ret god service, der da kan give lidt ekstra trykhed i forhold til den første lampe (jeg ved ikke om det gælder for en løs pære - næppe - eller er den vel blot tilsvarende dyrere):

"2 års lampegaranti i Hi-Fi Klubben
En projektorpære lever ikke evigt, og der er forskel på producenternes garanti i denne henseende. I Hi-Fi Klubben synes vi ikke, du skal spekulere på, om pæren er dækket eller ej, hvis den skulle brænde ud i utide. Derfor giver vi konsekvent 2 års garanti på projektorpæren (dog max. 2000 timer) – endnu et godt argument for at handle i Hi-Fi Klubben!"
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 11:44
jeg handlede desværre ikke i klubben denne gang..
ja og hvis vi kan låne de næste 10 BD i stedet for at købe dem, er der næsten til en gratis lampe.
som du siger, er man til hjemme bio og projektor er det haløj med lampen bare noget man må lære at leve med, dækket kan også punktere på bilen en dag.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 11:45
det med levetiden for pæren afhænger i høj grad også af køling. jo mindre køling/støj - jo kortere levetid.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 11:59
jeg køre altid i eco mode, som også skulle give extra timer til lampen,
i øvrigt så står der i min AE4000 manual at hvis den står tændt i over 10 timer i træk
så koster det extra på lampe levetiden..ok, hvem kan lige overleve at se så mange film i træk :-)

kan man evt forestille sig at brugere af diverse projektore har leveret lampe time tal
for når de har fået en defekt lampe, og at alle disse tal er online ?
Så kan vi hurtigt se om fabrikanternes opgivede time tal, passe statistisk med virkeligheden ??
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 16:05

i øvrigt så står der i min AE4000 manual at hvis den står tændt i over 10 timer i træk
så koster det extra på lampe levetiden..ok, hvem kan lige overleve at se så mange film i træk :-)
Tror min projekter kørte lidt over 30 timer i et træk her i weekenden da der var Le-mans... Smile men det er jo også kun èn gang om året...
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af pmalm pmalm skrev:

Tror min projekter kørte lidt over 30 timer i et træk her i weekenden da der var Le-mans... Smile men det er jo også kun èn gang om året...

Åhåh... så har du lige brugt for 50 kr. pære - katastrofe Wink Det er betydeligt mindre du har brugt på projektorpære på Le Mans i forhold til hvor mange motorer/biler Peugeot kunne nå at bruge på samme tid LOLLOLLOL
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 16:37
Lige præcisLOLLOLClap
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 15:20

>den holder jo kun 2000 timer det svarer til 83 dage uafbrudt
hvad er det for en måde at regne det ud på ?
hvad med at regne på hvor mange timer du bruger dimsen pr dag ?
nogle dage er det måske 2-4 timer, samt andre dage 0
samt de 2000 timer er gennemsnit levetid, nogle lamper holder 1000 timer andre 4000,
det kan man aldrig vide.
Jeg kommer til at have den koerende omkring 8-12 timer HVER dag andre dage mere, saaa deet. kommer lynhurtigt til at gaa staerkt med paereskift, overvejer om det blir en dum investering kontra et stort 65 tommer tv Shocked
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu