recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken receiver (Denon, Yamaha, Pioneer)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken receiver (Denon, Yamaha, Pioneer)

 Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked
ChrisB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-August-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChrisB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken receiver (Denon, Yamaha, Pioneer)
    Sendt: 01-December-2013 kl. 19:21
Jeg oververjer at skifte min efterhånden 9 år gamle Denon receiver ud, primært for at få en opgradering på lydsiden men også for at få mange af de nye features (HDMI passthrough, spotify connect, remote app etc.)

Jeg har haft kig på Denon's X4000, Yamaha RX-A2030 og Pioneer SC-LX57.

Denon er lige sat ned og ser ud til at være et godt køb. Det er lidt ærgeligt at den ikke kan skifte HDMI kilde i standby. Det kan de andre så vidt jeg har kunnet finde ud af.

Er der nogen der kender til denne feature? Og er det overhovedet noget i bruger?

Jeg kender Denons lyd og kvalitet. Yamaha og Pioneer kender jeg intet til. De koster dog omkring 2000 mere. Er der nogen der har erfaringer med nogle af ovenstående modeller? Er (efter jeres mening) de 2000 kr bedre end Denon?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 20:55
Marantz eller Anthem
Til top
ChrisB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-August-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChrisB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 06:38
Tak ;)

Det bliver helt sikkert ikke Marantz. Anthem har også været inde i overvejelserne da de fik enormt meget ros sidste år, og de nye modeller ser rigtig godt ud. Jeg synes bare at jeg kommer til at ofre en del "nice to have" features.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 08:07
Hvorfor ikke Marantz?

Klaus

Redigeret af KlausDM - 02-December-2013 kl. 08:07
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 08:20
Jeg tror ikke du bliver skuffet over en Denon X4000. For 8500,- synes jeg det er en rigtig god pris:)
Den kommer jo med XT32 og dual sub correction også.
Hvis ikke det var fordi jeg fik en rigtig god pris på en Anthem MRX 500, så havde jeg købt en Denon X4000.

Hvad er det for nogle 'nice to have' features som du ikke kan undværre ved at vælge Anthem?.
Den nye model kommer med Audio Return Channel, internet radio, 7 HDMI, Usb playback.
Hvis der er noget man mangler, så køb en media player, så får du evt. spotify, netflix og andet der manger :)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 08:21
Marantz er en slags klon af Denon så vidt jeg ved.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 08:30
Nej, det er det ikke. Og selv hvis det var, hvorfor skulle dette så ikke udelukke Denon, i stedet for Marantz?
Til top
ChrisB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-August-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChrisB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 09:32
Marantz er faktisk primærtfravalgt af en praktisk årsag. Jeg bor ikke i nærheden af en forhandler. Så jeg kan ikke lige tage fobi og lytte, og skulle der blive behov for reklamation så kan jeg ikke bare tage forbi og aflevere den.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 17:19
Hvilke højttalere har du?
Denon er mig bekendt lidt lysere i klangen f.eks iforhold til Yamaha.
Dette kan have betydning også.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Marantz er en slags klon af Denon så vidt jeg ved.


På samme vis som en VW Golf, Bora, New Beetle, Touran, Caddy, Golf Plus Tiguan, Skoda Octavia, Seat Leon, Toledo, Altea, Audi A3 og TT er bygget af samme hovedkomponenter (PQ35 platformen og motorprogrammet) indeholder en del Marantz og Denon recievere de samme fysiske komponenter.

Hvis du har prøvekørt nogle af de ovennævnte biler ved du at hver bil er sig egen oplevelse, på samme vis som Denon og Marantz recievere er hver sin oplevelse.

Det er ikke "en slags klon", det hedder at udnytte komponenter på tværs af produktporteføljen i en stor koncern.

Klaus
(der har prøvekørt næsten alle af de ovennævnte biler - og foretrækker Marantz receivere på grund af dens fjernbetjeningsmuligheder)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af ChrisB ChrisB skrev:

Marantz er faktisk primærtfravalgt af en praktisk årsag. Jeg bor ikke i nærheden af en forhandler. Så jeg kan ikke lige tage fobi og lytte, og skulle der blive behov for reklamation så kan jeg ikke bare tage forbi og aflevere den.


Det er sgu ærlig snak :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 10:29
Chris B; er du kommet videre i din beslutning ?
Jeg er selv på markedet efter en "Julegave" til mig selv, og har samme receivere i tankerne - dog ikke Denon'en; har haft den hjemme og den lyd RIGTIG godt i stereo. Men desværre har den slet ingen "muskler", og uden en effektforstærker koblet til kan den slet ikke spille min stue op.
Yamaha'en har jeg ikke lyttet på endnu - men har set at den trækker max.450W fra lysnettet, og så MÅ den også være tilsvarende "muskel-svag" som Denon'en (?)..eller ?
Mit evt. valg er derfor ved at være kogt ned til Pioneer'en - er der nogen som konkret har lyttet til denne ? El. dens forgænger LX 56?
( - jeg har tidligere haft ICE (digital-) forstærker, og fandt faktisk lyden ganske tiltrækkende, især bassen blev holdt i et jerngreb)

Nogle erfaringer ??

MVH
Jesper

Redigeret af JesA - 16-December-2013 kl. 10:42
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu