|
Hvilken robotstøvsuger? |
Besvar ![]() |
Side <1234 35> |
Forfatter | |
Coolsmarti ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Status: Offline Point: 163 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg fandt denne ->
|
|
Sony 65" A1 OLED
SONY ST-HT5000 Soundbar PS4 PRO |
|
![]() |
|
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
Hej
Jeg har haft adskillige Roombas og det seneste år en Neato Botvac Connected. Der er sket meget udviklingsmæssigt, og Neato gør det godt - meget systematisk rengøring, og fedt med en god app, der laver en optegning af rum osv. Den er rigtig god, til at fange det finere skidt, mens sand osv ikke er perfekt - her var Roomba bedre IMO. Neato har dog lavet en gevaldig designfejl efter min mening, da lade kontakterne er placeret bagpå, og der er altså spænding på når den kører. Jeg har aluminium sokler i køkken, og det kan godt give lidt gnister. Faktisk overhovedet ikke særlig gennemtænkt... Har set nogle på et tysk forum, klistre diverse skumfiduser bagpå, for at afhjælpe dette problem. Roomba benytter jo et kamera til navigering, og det fungerer ikke når det er mørkt. Modsat har Neato en "Lidar", som kan se i mørke, men som ikke holder evigt, da det er en mekanisk roterende afstands laser. |
|
![]() |
|
Pil-babz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2008 Status: Offline Point: 184 |
Spændene med XIAOMI...
Jeg har længe undgået robotstøvsuger markedet pga. pris.. Men nu er vi da nede i et niveau hvor de fleste kan være med.. Hvordan er erfaringen med robotstøvsugere, slipper man helt for at støvsuge med alm. støvsuger, eller tager den kun lige toppen? - Med 2 mindre børn kan det nok ikke undgåes med at finde den almindelige støvsuger frem.
|
|
Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC |
|
![]() |
|
askernedefragrillen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2015 Sted: Måløv Status: Offline Point: 165 |
Så har jeg bestilt en Xiaomi.
![]() Er lidt spændt på de dørtrin dog. Den ene side bliver ikke noget problem, da de ligesom er "skrå". Men den anden ligger omkring 2 cm med en lige kant, så det bliver nok en udfordring. Time will tell!
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Din underbo skal jo finde sig i du støvsuger uanset hvad. Og ingen robotstøvsuger larmer så meget som en rigtig støvsuger. I hvert fald ikke dem jeg har hørt. Kører du Quiet eller Balanced mode, så larmer den ikke. Kører du Turbo eller Max, så larmer den rimelig, men stadig et godt stykke under vores Meile. |
|
![]() |
|
rskadk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2012 Status: Offline Point: 178 |
Den nye har også "Area cleaning". Dvs. man slipper for virtuelle vægge osv. Eks. hvis køkkenet er blevet beskidt, så kan du markere det område i appen, og så rengører den kun køkkenet og vender retur til ladning :) Det tiltaler mig lidt :)
|
|
![]() |
|
nAlen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2009 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 609 |
Fed tråd, og siden jeg alligevel skal have ny støvsuger vil jeg da godt lige byde ind med lidt spørgsmål til den verden :)
130m2 trægulve, 3 dørtrin. Ganske almindelig støv, ingen husdyr børn eller lignende - Må gerne være nogenlunde støjsvag eller kunne programmeres til at køre når jeg alligevel er på arbejde :) Hvad skal man købe ? pris og kvalitet hænger vel sammen, men derfor må den sjovt nok gerne være "bedst til prisen". Hvor tit tømmer i dem ? Støvsuger de "ordentligt", eller er man tvunget til lige at rende det over alligevel ?
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Til det, vil jeg stadig mene Xiaomi'en er bedste bud. Den er både støjsvag, men kan også programeres. Vi har ikke skullet tømme endnu, selvom den nu har kørt huset igennem 5 gange. Og vi skal ikke rende noget over med den rigtige støvsuger. Vi skal selvsagt selv tage trapperne, og den kan selvfølgelig ikke tage oppe på listerne langs væggen. Men oplever så også, at de ikke samler så meget støv mere, fordi vi nu støvsuger gulvet meget oftere :) Og så skal du selvfølgelig selv tage i små kroge, hvor den er for bred til at komme ind samt bag ved møbler den ikke kan komme forbi. Men her 1½ uge efter vi fik den, har vi stadig ikke haft den rigtige støvsuger fremme. Kun håndstøvsugeren til trapperne. Redigeret af Nagash - 04-December-2017 kl. 20:24 |
|
![]() |
|
nAlen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2009 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 609 |
Ja de fysiske rammer sætter jo sine naturlige begrænsninger. Hvordan klarer den eksempelvis stoleben under spisebordet osv ?
|
|
![]() |
|
Står stolene tæt, så bliver der meget bakken og dreje og frem og tilbage, men den skal nok komme rundt. Bare benene på stolen har afstand nok, så kommer den ind. Vi har dog en søn på 10 måneder og han sidder i en Trip Trap. Den er vi nødt til lige at rykke ud fra bordet, fordi den jo ikke har fra passage mellem benene. Vi rykker også de andre stole ud nu, bare for at spare tid.
Men ja, med en dreng i den alder, så er den virkelig skøn omkring spisebordet. Der ser altid forfærdeligt ud efter han har spist, men helt rent, når den har været forbi. Det anser jeg nærmest som den helt rigtige test :-D Redigeret af Nagash - 04-December-2017 kl. 20:55 |
|
![]() |
|
Men hvordan kører den hos jer ? Kører den bare og støvsuger lidt hele tiden eller kan den timerprogrammeres til eks. at køre mellem kl 8 og 14 på hverdage - og så starte hvor den slap dagen før ?
|
|
![]() |
|
Den kan programmeres lige som du vil. Hver dag, hver anden dag. Hver påskefredag klokken 18, julemorgen kl 5 osv. Det hele styres i deres Mi Home app (den kan dog også startes på maskinen). App'en holder også styr på kortene og du kan altid se, hvordan den tog sine runder. På den måde kan du også se hvilke områder den møder udfordringer, hvis den kun kører, når du ikke er hjemme. Og ja, bliver den afbrudt i sin rengøring, så forsætter den hvor den slap næste gang.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 35> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |