|
Hvilken service bruger i til musik streaming |
Besvar | Side <1234 7> |
Forfatter | ||
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tror lige at jeg prøver Tidal. De har jo 30 dages prøve tid.
|
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nævnte album er foreløbigt også på YouSee Musik. Men man kan måske frygte,at det kun er så længe som en eventuel licensaftale er bindende . .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
Bach4life
Ny bruger Oprettet: 30-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 11 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har Spotify, men tester Tidal p.t., som vitterligt har en bedre lydkvalitet.
Spotify virker problemfrit på de fleste enheder, mens det kniber mere med Tidal. De er dog fornyelig kommet med en "connect funktion". Hvis man skal udnytte Tidals Masters / MQA kræver det ofte nyt udstyr. Mine erfaringer: P.t. tester jeg med en PC og USB-lydkort-funktionen i min DAC, hvilket skulle give 24/96. Det lyder faktisk rigtig fint, men det er noget bøvl med afspilning via PC, synes jeg. Desuden tester jeg en Chromecast Audio via Mini-TOSLINK udgangen. Det giver også en fin lyd, men er begrænset til PMC/44.1, såvidt jeg lige kan se på min DAC, når jeg caster. Fordelen er at man kan bruge smartphonen med Tidals app. |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Uh White lies - Elster det band og Friends (delux udgave) er på TIDAL. Det samme er Storm med Heather Nova. Er iøvrigt selv på vej væk fra TIDAL. Kan ikke rigtig komme overens med deres måde at præsenterer de albums og kunstnere jeg har valgt/fremhævet. Og så det faktum at deres app ikke fungerer i CarPlay, et problem de har kendt til i et par år nu. Kaster mig over Deezer HiFi i stedet og ser om det holder.
Redigeret af DanishCanadian - 31-Januar-2021 kl. 14:30 |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er den ucensurerede udgave af The Lonely Islands "Turtleneck & Chain" egentlig på din Tidal?
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er to explicit versioner. Den ene med 19 numre den anden med 28
|
||
Xstatic
Bruger Oprettet: 31-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har forsøgt mig med Apple music, Spotify, Deezer og Tidal.
Jeg har et fornuftigt hifi anlæg hjemme, og rigtig fornuftigt anlæg i bilen, og lytter nok 40/60 % til musik de to steder. Efter at have lyttet til de fire tjenester, er det tydeligt for mig at Tidal giver den for mig bedste lydkvalitet. Har lavet en del tests, hvor jeg fik een (een af mine døtre; min kæreste) til at spille det samme nummer uden at jeg vidste hvilken streaming platform der blev brugt. Hver eneste gang var det Tidal der vandt. Det er som om musikken og dynamikken kommer mere og bedre frem, bunden er stærkere og fyldigere, og toppen er klarere og mere sprød. Sådan oplever jeg det. Jeg er ærgelig over at det er sådan, for jeg ville hellere have Spotify's look og synes bedre om deres playlister + at Spotify's app virker langt bedre i carplay end Tidals gør. Men det er så tydeligt at lydkvaliteten går et hak ned når jeg bruger spotify - øv. Deezer blev nr 2 på min lydkvalitets-hitliste. Jeg tror det kommer meget an på hvilket udstyr man har, om forskellen er tydelig eller ej. Det er så endt med at være med en fordel at jeg bruger Tidal på hjemmefronten, da jeg nu også kører Roon derhjemme, så jeg nemt kan afspille mine lokale flac filer jeg har rippet fra mine cd'er og diverse køb fra hd tracks mv. Roon er integreret med Tidal, så det er for mig en rigtig fed måde at have adgang til al min musik på via Roon. Held og lykke med jagten på den rigtige streaming platform for dig!
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Næ det passer ikke. De sidste numre var videoer som jeg ikke får lov at se. Så to versioner med 19 numre på hver
|
||
Dammark
Bruger Oprettet: 28-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg køber min musik på Tidal og Bandcamp, og så streamer jeg det fra min egen Plex server.
Så får musikerne den bedste pris, og jeg betaler kun for det jeg skal bruge.
|
||
// Sebastian Dammark
www.dammark.net |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt at det ikke er på alle landes Tidal at bandeordene mangler |
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har heller aldrig prøvet Tidal uden Roon. Det ville ikke fungere med mit setup (Mac Mini forbundet til DAC, styret med telefon og iPad) uden, så hvis jeg anbefaler Tidal, er det med udgangspunkt i at lydkvaliteten er den bedste. Også selvom "CD MQA"-trenden udvander fordelene. Hvordan køber du fra HD Tracks? |
||
Xstatic
Bruger Oprettet: 31-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
jeg bruger en us adresse og en anden email jeg har som er uden dk.domæne, og så kunne jeg godt. men på det seneste har jeg oplevet mange flere albums jeg ikke kan købe, hvor de er region restricted, så det tyder på at mit trick ikke virker længere. Ærgeligt.
|
||
Besvar | Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |