recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken service bruger i til musik streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken service bruger i til musik streaming

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Det er så endt med at være med en fordel at jeg bruger Tidal på hjemmefronten, da jeg nu også kører Roon derhjemme, så jeg nemt kan afspille mine lokale flac filer jeg har rippet fra mine cd'er og diverse køb fra hd tracks mv. Roon er integreret med Tidal, så det er for mig en rigtig fed måde at have adgang til al min musik på via Roon.


Jeg har heller aldrig prøvet Tidal uden Roon. Det ville ikke fungere med mit setup (Mac Mini forbundet til DAC, styret med telefon og iPad) uden, så hvis jeg anbefaler Tidal, er det med udgangspunkt i at lydkvaliteten er den bedste. Også selvom "CD MQA"-trenden udvander fordelene.

Hvordan køber du fra HD Tracks?


jeg bruger en us adresse og en anden email jeg har som er uden dk.domæne, og så kunne jeg godt.
men på det seneste har jeg oplevet mange flere albums jeg ikke kan købe, hvor de er region restricted, så det tyder på at mit trick ikke virker længere. Ærgeligt.
jeg kan anbefale dig https://www.highresaudio.com/ den bruger selv
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xstatic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 16:27

Hvordan køber du fra HD Tracks?[/QUOTE]

jeg bruger en us adresse og en anden email jeg har som er uden dk.domæne, og så kunne jeg godt.
men på det seneste har jeg oplevet mange flere albums jeg ikke kan købe, hvor de er region restricted, så det tyder på at mit trick ikke virker længere. Ærgeligt.
[/QUOTE] jeg kan anbefale dig https://www.highresaudio.com/ den bruger selv[/QUOTE]

Tak T-Duck, kan godt huske highresaudio, men jeg fandt ikke lige så mange titler jeg var interesseret i hos dem, som jeg gør hos HD audio, men super godt alternativ.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg kan anbefale dig https://www.highresaudio.com/ den bruger selv


De har jo nærmest ingenting, medmindre man er til jazz eller klassisk. Jeg bruger den også, når de rent faktisk har noget.

Bandcamp er selvfølgelig det foretrukne sted, men der er udvalget jo også stærkt begrænset.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Dammark Dammark skrev:

Jeg køber min musik på Tidal og Bandcamp, og så streamer jeg det fra min egen Plex server.
Så får musikerne den bedste pris, og jeg betaler kun for det jeg skal bruge.

Men du mister så hele tilgangen til at tracke nyt musik,som umiddelbart ligger udenfor din horisont. Jeg synes det fedeste ved streaming,er muligheden for feks at læse anmeldelser - og så derfra selv lytte og evaluere . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg kan anbefale dig https://www.highresaudio.com/ den bruger selv


De har jo nærmest ingenting, medmindre man er til jazz eller klassisk. Jeg bruger den også, når de rent faktisk har noget.

Bandcamp er selvfølgelig det foretrukne sted, men der er udvalget jo også stærkt begrænset.
ved da toto, Dido, Ozzy Osbourne, daft punk, Miley Cyrus, green Day, red hot chili Peppers. Bare får at nævne få, ikke er jazz

Tror du skal kigge der igen. For ved ikke hvordan det var før i tiden. Men de har meget pop og rock, og elektronisk musik i alle afskygninger, den dag i dag

Redigeret af T-Duck - 31-Januar-2021 kl. 19:14
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 20:07
YouSee musik er efter min mening ganske god, og Mr. Niel Young’s Harvest ligger i 2 udgaver, den almindelige og den remaster’ede udgave

“Hvis du kan finde det fremragende album “Harvest” med Mr. Niel Young er du mere end dygtig. 
Stor var min skuffelse da det ikke er at finde på tidal—


Redigeret af gah - 31-Januar-2021 kl. 20:13
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

ved da toto, Dido, Ozzy Osbourne, daft punk, Miley Cyrus, green Day, red hot chili Peppers. Bare får at nævne få, ikke er jazz

Tror du skal kigge der igen. For ved ikke hvordan det var før i tiden. Men de har meget pop og rock, og elektronisk musik i alle afskygninger, den dag i dag


Nej, det skal jeg ikke. Jeg søger når det er relevant, og de har altså ikke særligt meget. Det er irrelevant at de har det du nævner, når der er 1000 andre kunstnere de intet har med.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

ved da toto, Dido, Ozzy Osbourne, daft punk, Miley Cyrus, green Day, red hot chili Peppers. Bare får at nævne få, ikke er jazz

Tror du skal kigge der igen. For ved ikke hvordan det var før i tiden. Men de har meget pop og rock, og elektronisk musik i alle afskygninger, den dag i dag


Nej, det skal jeg ikke. Jeg søger når det er relevant, og de har altså ikke særligt meget. Det er irrelevant at de har det du nævner, når der er 1000 andre kunstnere de intet har med.
det lidt svært at vide hvad præferencer du har. Du nævner der kun var jazz på hiresaudio. Så kommer jeg med nogle eksempler på hvad der er der. Du skal lige tænke på at hiresaudio har strænge krav, til at blive lukket ind i butikken
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 22:45
Jeg skrev absolut ikke, at HRA kun har jazz.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg skrev absolut ikke, at HRA kun har jazz.
ja okay du nævnte også klassisk. Men der tager du fejl der. Men igen. Hvis der ikke er noget i din sammag af det pop og rock. Det er fair nok. Men så t sige der ikke er andet end jazz klassisk. Det er ikke rigtigt.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 23:24
Det skrev jeg heller ikke. Du mangler virkelig evnen til at læse og forstå hvad folk skriver.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2021 kl. 05:53
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

jeg bruger en us adresse og en anden email jeg har som er uden dk.domæne, og så kunne jeg godt.
men på det seneste har jeg oplevet mange flere albums jeg ikke kan købe, hvor de er region restricted, så det tyder på at mit trick ikke virker længere. Ærgeligt.


Jeg har lige købt The Smiths Complete Jeg skrev bare det samme postnummer som jeg bruger på min amerikanske iTunes-konto, og så tog den uden problemer imod betaling med PayPal.

Jeg anede ikke, at det kunne være så nemt

Med en pris på lige over $70 var det en god anledning til at bruge velkomstrabatkoden på 20%
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu