recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Sony model har jeg købt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Sony model har jeg købt?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mefisto, der er ikke lang tid til vi er selvforsynende med el. Du siger glasset er halvtomt, jeg siger det er halvfyldt.

VEDVARENDE ENERGI SKAL DÆKKE HELE VORES ELFORBRUG I 2030


Nej, jeg siger at glasset nok ikke engang er 20% fyldt. Den gennemsnitlige dansker bruger meget mere energi på at varme sin bolig op, transportere sig selv, flyve og inddirekte via varer og mad som heller ikke transporteres eller fremstilles med VE.

- min husstand bruger vel for 150,- stærkt afgiftsbelagt kroner strøm om måneden, mens vi ligger på 650,- i varme. Der er også afgifter på men ikke nær så meget så der er ikke nogen tvivl om at 1 MWh fjernvarme er (meget) billigere end 1000 kWh el. Dertil 150km om ugen til og fra arbejde, på diesel. Det er i runde tal 7l diesel. Du kan jo kigge på dine egne tal og se om ikke de ligner lidt.

- Så uden at gå i alt for mange detaljer, som jeg ikke har belæg for, kan man roligt konkludere at el kun udgør en mindre del af mit samlede energi forbrug, og af det er det ikke engang alt der er VE. Resten er i det store hele fossil brændstof (incl gas) med tilskud fra biomasse. Sådan er det også for de fleste andre, med mindre de kører i elbil og har varmepumper mm. Det er trods alt de stadig de færreste.

Beklager men sådan er virkeligheden og historien om vindmøllestrøm der snart dækker danskrnes energibehov er i bedste fald et eventyr, i værste en politisk løgn og propaganda. Vælg selv perspektivet ;-)


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 18:50
Mefisto, du skulle nu sætte dig mere ind i VE planerne. Du skal varme din bolig op med varmepumpe i fremtiden. Sammen med den er jordvarme det nye sort. El fremstilles ikke kun vha vindmøller, der er også solcelleparker på tegnebrættet. Du kan roligt fylde dit glas med - ja jeg foretrækker vin, skål!
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 19:50
Det vill klæde dig, at læse det hele inden du svarer ;-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du skal varme din bolig op med varmepumpe i fremtiden.


Nej fy for satan, så skal man have sådan en grim kasse til at sidde udenpå væggen og en mørk og klar vinteraften uden blæst, skal vi køre på kulkraft fra Tyskland.

Så hellere fjernvarme fra affaldsforbrænding.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du skal varme din bolig op med varmepumpe i fremtiden.


Nej fy for satan, så skal man have sådan en grim kasse til at sidde udenpå væggen og en mørk og klar vinteraften uden blæst, skal vi køre på kulkraft fra Tyskland.

Så hellere fjernvarme fra affaldsforbrænding.


Klaus
Den er da ikke grim, og regningen for opvarmning halveres.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 23:41
Den er grim og den passer overhovedet ikke udenpå min murermestervilla fra 1923.
Desuden skal jeg til at bygge om, for at få plads til klodsen der skal stå indenfor.

Billigere end fjernvarme?
Næppe.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Den er grim og den passer overhovedet ikke udenpå min murermestervilla fra 1923.
Desuden skal jeg til at bygge om, for at få plads til klodsen der skal stå indenfor.

Billigere end fjernvarme?
Næppe.....


Klaus
Det blir da op ad bakke at få dig over på grøn energi LOL
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 09:59
Hov, du glemmer at jeg er på grøn energi.
Vi har et affaldsværk der har tilskudsfyr på træflis.

Alternativet til et affaldsværk er at man grave affaldet ned i jorden, hvilket ikke ligefrem er hverken miljø eller CO2 venligt.


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hov, du glemmer at jeg er på grøn energi.
Vi har et affaldsværk der har tilskudsfyr på træflis.

Alternativet til et affaldsværk er at man grave affaldet ned i jorden, hvilket ikke ligefrem er hverken miljø eller CO2 venligt.


Klaus


Hvor fornemt Thumbs Up
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 13:37
Tænk sig jeg anet ikke der var kommet nye energi klasser.

Utroligt jeg skal opdage det i en trå på et forum og ikke i en artikel på Recordere eller bare i TV avisen. 
Måske jeg bare skal følge bedre med :D hehe
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 16:35
Munch.

Du er godt nok naiv, når det gælder dansk miljø- og energipolitik!

Miljø- og energipolitikken i Dk handler hovedsalig om én ting - skatte- og afgiftsindtægter. Og kun meget, meget lidt om miljø.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Munch.

Du er godt nok naiv, når det gælder dansk miljø- og energipolitik!

Miljø- og energipolitikken i Dk handler hovedsalig om én ting - skatte- og afgiftsindtægter. Og kun meget, meget lidt om miljø.
Det er så din mening, fred være med den.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu