recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken telefon bør jeg vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken telefon bør jeg vælge?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken telefon bør jeg vælge?
    Sendt: 08-August-2009 kl. 20:21
Hey!

Jeg står og skal have mig en ny telefon. Jeg har altid været vild med sådanne gadgets, men hvad skal jeg vælge?

Jeg har altid været stor Sony Ericsson forbruger, og har tænkt på at købe deres W995, da den tiltager mig meget!

Dog har jeg set på den nye iPhone 3GS, eller en HTC Magic/Hero?

Jeg ved dog ikke hvor nedtur det er med det touch der? Jeg har altid været meget skeptisk over for det touch, da man jo ikke kan skrive sms'er særlig hurtigt, og det virker langsomt og det pisser mit temperament af, hvis man er i gang med at skrive en lang vigtig sms, der skal hurtigt frem. Det er det eneste der taler i mod hvorfor jeg skulle vælge en telefon med touch knapper.

Men hvilken telefon af disse tre bør man vælge?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 20:35
Personligt kan jeg godt lide Sony Ericsson da den har almindeligt tastatur. Kender dog ikke Sony Ericsson da jeg har haft Nokia i mange år. Overvejer dog at køøbe netop denne Sony hvis jeg ellers kan vende mig til en anden menu.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 20:41
Ja lige præcis - SE's menu kører mega godt, og det er dejligt med almindelige knapper i stedet for touch - men må sige de der touch telefoner har lækre design og interfaces, specielt den der HTC Hero 
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 20:48

HTC touch,diamond etc, har rigtig mange applikation udvidelser, og TomTom7 support

Nokia symbian er vist kommet med godt med på vognen.

Kender ikke SonyE telefonerne, har brugt Nokia siden begyndelsen da de kom på markedet.

Dog er HTC testet, og ja, det er lidt svært at vendes til touchskærm, det fungerer nok meget fint hvis man konfigurerer og installerer apps til at tilrette evt små problemer som at den tager røret når man løfter den op af lommen, eller at reaktionstiden virker sådan lidt slowmo...
Men jeg kunne godt være på vippen, til at bruge HTC igen.. den kan jo rigtig meget.

Så min dom ville være Nokia (pga tasterne), og så hælder jeg stadig til at kunne bruge HTC hvis jeg skulle skifte type.

hmm,
Iphone er vist for hypet og rent teknologisk først ved at komme med, så den er nok økonomisk set en dårlig satsning. især hvis touchskærmen kan være en forhindring.

 



Redigeret af pendec - 08-August-2009 kl. 20:50
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 21:00

Jeg er godt nok træt af Nokia, dels fordi de ikke er særlige holdbare, der er dumme tekniske detaljer, så som det tynde ladestik, hvor der er risiko for at midterpalen knækker af (er sket for mig 3 gange nu) Så synes jeg også disse "computertelefoner" er frygteligt langsomme, og med det mener jeg at jeg skal vente på at komme ind i menuerne, og hvis man taster forkert tager det flere sekunder (føles det som) inden man er fremme ved det ønskede valg.  Er ellers inkarneret NOKIA-mand...

Touch-screen kan jeg ikke bruge da jeg ofte bruger telefonen uden at kigge på den, og til det skal der være knapper...

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 21:10

jeg overvejede dog en HTC kombi, som også har taster

det er helt korrekt at nokia har en del operativ problemer, som man kunne undvære.

 

Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 21:21
Hvilken HTC model ville du så vælge?

Har set på Hero, og den virker meget god.

Dog har jeg også set på HTC Magic, men da det er det første produkt på det danske marked med Android, ved jeg ikke helt hvad jeg skal synes om det.
Men den bliver jo skam-rost i denne artikel.

Tror Magic ville være mit bud, hvis jeg skulle vælge mellem Magic eller Hero.. Hmm
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 21:22
Er der nogle der har erfaringer med SE 995 ? Overvejer seriøst at nappe sådan en.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Er der nogle der har erfaringer med SE 995 ? Overvejer seriøst at nappe sådan en.


Jeg har ikke haft en, men nogle af mine buddies har en, og den virker til at være sindssygt fed. Jeg overvejer også den kraftigt - hvis ikke jeg nupper en HTC Magic eller Hero.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 23:04

Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Hvilken HTC model ville du så vælge?

HTC Snap, fordi vi i firmaet benytter Blackberry en del, så er den overvejet. er dog ikke helt overbevist omkring blackberry delen, så derfor heller ikke denne. Men det er et delvist kompromis her.

 

Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:


Dog har jeg også set på HTC Magic, men da det er det første produkt på det danske marked med Android, ved jeg ikke helt hvad jeg skal synes om det.
Men den bliver jo skam-rost i denne artikel.

Android i butikker har flere børne sygdomme, og de vil vist ikke tillade du opgraderer OS på den selv, så der mistes garantien, når android nu er linux og kræver nok en del vedligeholdelse. Det er ihvertfald ikke en iphone, hvor dette vist er ok.

Check google og "android Magic", før du køber, for det er en rimlig usikker deal pt. især hvis du er bunden med det os som den købes med.

Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 21:06
Jeg er sgu meget i tvivl om hvilken jeg hopper på.

Tager ned og kigger på både Sony Ericsson og HTC i morgen. Det er i hvert fald bare et krav = den må ikke blive kedelig efter én måned - og tror begge modeller er sjove da både Ericsson W995 og HTC tilbyder WiFi...
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 17:46
Jeg ville vælge en HTC Hero - der er flere videoer inde på youtube med folk som viser telefonen frem, og den er bestemt ikke for langsom i menuerne.

Der er en tråd på nerds om den med links.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu