recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken telefon bør jeg vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken telefon bør jeg vælge?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg er godt nok træt af Nokia, dels fordi de ikke er særlige holdbare, der er dumme tekniske detaljer, så som det tynde ladestik, hvor der er risiko for at midterpalen knækker af (er sket for mig 3 gange nu) Så synes jeg også disse "computertelefoner" er frygteligt langsomme, og med det mener jeg at jeg skal vente på at komme ind i menuerne, og hvis man taster forkert tager det flere sekunder (føles det som) inden man er fremme ved det ønskede valg.  Er ellers inkarneret NOKIA-mand...

Touch-screen kan jeg ikke bruge da jeg ofte bruger telefonen uden at kigge på den, og til det skal der være knapper...



Så skulle du prøve E75. Den er hurtig
Surt dog, at den ikke har mikro-usb, som København ellers nu har fået indført generelt.
QWERTY-tastatur er nok lidt mere business... men en fed telefon. Måske 5800 Express Music er noget?

vh s

Edit: Den har usb, og den kan oplade fra stikket, men det er desværre kun et stik, der ligner micro-usb. Jeg er dog yderst tilfreds
Og den har også alt det andet. Ift iPhone er der dog ikke så mange apps, som man kan købe eller hente


Redigeret af Breddam - 10-August-2009 kl. 18:25
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 18:22
htc har vist fået meget bedre styr på deres firmware, så den retning ville jeg nok også kigge...
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 18:25
Gør som "alle" andre køb en iphone, det slår alle de andre uden prolemer.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg ville vælge en HTC Hero - der er flere videoer inde på youtube med folk som viser telefonen frem, og den er bestemt ikke for langsom i menuerne.

Der er en tråd på nerds om den med links.


Tjaa, eftersom Magic har fået opgraderet Firmware med Sense UI osv. så tiltaler den mig godt nok en del mere
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 01:58
iPhone 3Gs er det eneste rigtige. Den funker bare, er bare for lækker, en million apps, det bedste interface (som HTC gør deres yderste for at kopiere) og det virtuelle keyboard vender du dig hurtigt til.

/Nils
           
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 02:24
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

iPhone 3Gs er det eneste rigtige.


Medmindre man gerne vil have et rigtigt tastatur, eventuelt af qwerty-typen. Jeg har en Nokia E71 og har leget en del med min kammerats 3GS. Mens browseren er rigtig fed, så skal jeg altså have et rigtigt tastatur, istedet for det der touch-halløj. Det dur bare ikke til længere beskeder og e-mails, for mine fingre.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 05:37
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

iPhone 3Gs er det eneste rigtige.


Medmindre man gerne vil have et rigtigt tastatur, eventuelt af qwerty-typen. Jeg har en Nokia E71 og har leget en del med min kammerats 3GS. Mens browseren er rigtig fed, så skal jeg altså have et rigtigt tastatur, istedet for det der touch-halløj. Det dur bare ikke til længere beskeder og e-mails, for mine fingre.


Også lige præcis der min skepsis kommer ind i billedet... Længere sms'er og email kommer virkelig an på en prøve hvis jeg vælger en touch tlf.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 08:50

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

det virtuelle keyboard vender du dig hurtigt til.

Gad godt se hvem af os to, som vandt, hvis vi skulle taste tallene 1 til 20 på ryggen udfra telefonen startes "låst". hvor meget tror du selv at dine finger kan "føle" sig frem til på virtuelle oplevelser.

Iphone er nok det sidste man skal vælge hvis man bruger telefonen aktivt i hverdagen og ikke til leg. Jeg lader iphone blive i legetøjs afdelingen og går videre til telefon afdelingen.

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 09:28
Jeg er ikke uenig med dig, pendec. Derfor har jeg haft telefoner med QWERTY-tastatur - først 9210, så 9300i og nu E75. Der kan ingen speed-sms'ere følge med

Jeg synes nu, at der er mange gode fordele ved en iPhone. Min søn har én og den er fed på mange måder. Brugerfladen er uforlignelig og funktionaliteten er fantastisk.  (Kameraet er dog direkte dårligt.)
Telefonen kræver noget tilvænning, men som et lille underholdningscenter er den langt foran min E75.

I sidste ende er det nok behovet, der kommer til at afgøre, om man er til det ene eller andet. Når det så er beskrevet, bør man nok en tur i byen og kigge og føle og få demonstreret Det er IMO den bedste måde at træffe en afgørelse. I sådan en tråd som denne vil religionen (og egne behov) have for stor indflydelse på vore anbefalinger
Til top
Gravenslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 10:03

iPhone er den fedeste gadget telefon, dog kan jeg ikke anbefale den hvis du er til sms'er. synes ikke det virker så godt med touch tastaturet. Til mit forbrug er det fint (100 sms/md.)

Har leget lidt med en magic og den virker også meget cool, og fedt at det er open source, men som sagt har jeg kun lige pillet i et par minutter og kan ikke udtale mig om der er problemer med OS som der tidligere er beskrevet.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 10:33

Chrizzy.

Hvad med den nye SE Satio (tidl. kaldet iDou):

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overvi ew/satio?lc=en&cc=gb

M.v.h.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

det virtuelle keyboard vender du dig hurtigt til.

Gad godt se hvem af os to, som vandt, hvis vi skulle taste tallene 1 til 20 på ryggen udfra telefonen startes "låst". hvor meget tror du selv at dine finger kan "føle" sig frem til på virtuelle oplevelser.

Det var dog en utroligt biased kommentar. Har du rent faktisk prøvet en iPhone 3G(s) i mere end 5 minutter?

Hvorfor skulle man dog bedømme en telefon egnethed til SMS i forhold til om man kan skrive tallene 1 til 20 (eller noget andet vilkårligt tekst-input) bag på ryggen? Hvor tit er det lige at man har brug for at skrive SMS'er uden at kigge på telefonen. Jeg kan kun komme i tanke om hvis man laver noget andet, fx kører bil eller cykler, og der synes jeg man skal holde sig fra det, men det er så bare min holdning . Hvis du kan komme med en legitim grund til at det er nødvendigt at kunne skrive på en telefon, uden at kigge på skærmen, så trækker jeg det gerne tilbage, men jeg kan ikke se den.

Jeg skrev næsten lige så hurtigt på min iPhone 3G som jeg gjorde på min tidligere tlf med taster, og den smule hastighed jeg mistede, bliver langt opvejet at det 1000gange bedre SMS-del med overskuelige samtale oversigter istedet for blandede enkeltbeskeder. Den eneste anden telefon jeg har set dette på, er på HTC Hero. Er man til MMS er det også fantastisk nemt, både at sætte op og at bruge.

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Iphone er nok det sidste man skal vælge hvis man bruger telefonen aktivt i hverdagen og ikke til leg. Jeg lader iphone blive i legetøjs afdelingen og går videre til telefon afdelingen.

Hvad er det du mener der gør at man ikke kan bruge iPhone aktivt? Som allerede skrevet så synes jeg at SMS delen er alt andet langt overlegent. Jeg mener ikke at den er langsom at skrive på, men selv hvis den var, ville jeg stadig vælge den pga. den overskuelighed der er i SMS-samtaler.

iPhonen er desuden den telefon jeg har brugt mest, af alle de telefoner jeg har haft. Skal jeg finde vej et sted jeg ikke kender, hiver jeg den frem og åbner Google Maps. Er jeg på vej til togstationen, men ved ikke om jeg skal sætte hastigheden op for at nå toget, åbner jeg iTog som viser Realtime-ankomsttider. Jeg bruger programmet Zenbe-lists til at holde styr på min indkøbsseddel, som jeg og kæresten har direkte web-adgang til, så hun kan tilføje nye ting mens jeg er på arbejde.

Blot få eksempler på den måde jeg brugte min iPhone 3G da jeg havde den. Udover det er der App Store som har 50.000 programmer som kan tilføje nye funktioner.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu