recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken telefon bør jeg vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken telefon bør jeg vælge?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 11:27

Til det originale spørgsmål, så står jeg selv i øjeblikket for at skulle købe telefon og står og vakler imellem iPhone 3GS og HTC Hero. Min oprindelige plan var at købe iPhone 3GS (Har haft 3G tidligere, men solgte den umiddelbart inden 3GS blev lanceret). Min kæreste har nu købt HTC Hero og jeg er blevet lidt i tvivl.

Hero har en rigtigt lækker brugerflade. Især er jeg vild med Androids måde at bruge Widgets på Home Screen - en ting jeg synes mangler i iPhone. HTC's Sense UI er rigtigt lækkert. Det virker dog som om det er lidt på bekostning af ydeevne. Dette skyldes nok også førtnævnte Widgets, som jo kører som programmer i baggrunden. Grundet dette er det svært at sammenligne ydeevnen med iPhone, som jo netop ikke kan køre programmer i baggrunden. Slog man Widgets og baggrundsprogrammer fra på HTC Hero, er jeg dog overbevist om at man ville få en rigtigt hurtig telefon. Med Widgets + diverse programmer kan den dog til tider være lidt sløv. Især oplever jeg det når man skriver. Det indbyggede tastatur har som standard heller ikke æøå, og den indbyggede ordbog, kan ikke kombinere sig frem til æøå (ligesom iPhone kan, hvis man bruger tastatur uden æøå som nu er standard). For at skrive "før", skal man derfor trykke "f", holde "o" inde til man får en liste over alternative bogstaver frem, slide helt til venstre hvor "ø" ligger og derefter trykke "r". besværligt i forhold til iPhone. Jeg kan heller ikke ramme mellemrumstasten hver gang, men det er nok bare tilvænning. En lille (men alligevel basal IMO) funktion som den har, som iPhone mangler, er en knap til at skjule tastaturet med.

Integrationen af kontaktbogen og sociale tjenester som Facebook virker umiddelbart ret godt (kræver jo selvfølgeligt at man bruge dem), men tør ikke sige så meget da det jo er min kærestes kontaktbog og ikke min egen som jeg har prøvet med. Det er også integreret i fotodelen, så hvis man åbne sit billedalbum, så kan man her også se album fra ens Facebook og Flickr venner.

Den generelle fornemmelse er dog at Android (selv med Sense UI) virker en smule upoleret, i forhold til iPhonen. Ikke fordi der er fejl og bugs, men den virker bare mere "rå" i udførslen. Ikke nær i samme grad som Windows Mobile dog. Det er selvfølgeligt også et næsten helt nyt styresystem, så det er jo klart forståeligt.

Jeg tror jeg ender med at købe en iPhone 3GS, selvom jeg som sagt synes der er rigtigt mange positive ting ved HTC Hero.

 

[edit]Med hensyn til HTC Hero vs. HTC Magic, så havde jeg klart valgt HTC Hero. Fysisk synes jeg er den er meget pænere. At man kan få Sense UI på HTC Magic, har jeg ikke hørt om. Kun uofficielt, hvor man skal installere en modificeret udgave af Android, hvilket så kan medføre mulige problemer samt at du ikke kan få officielt support.



Redigeret af jonaskp - 12-August-2009 kl. 11:30
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Chrizzy.

Hvad med den nye SE Satio (tidl. kaldet iDou):

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overvi ew/satio?lc=en&cc=gb

M.v.h.



Har skam også overvejet den - men hørte bare fra en kammerat at touch skærmen på den var mega ringe og langsom.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 11:34

Man skal ikke "tro", man skal vide.

At finde en og prøve selv...

M.v.h.

Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 18:05
Havde lige en HTC Hero i hånden i dag, og må sige at selvom den "hage" er på den nede i bunden, så lægger man slet ikke ret meget mærke til den.
Kæft den var nice at arbejde med, og tror sagtens jeg kan vænne mig til at bruge den.!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 19:05
Har prøvet HTC magic og iPhone 3GS.

Synes HTC Magic og tidligere Iphone 3G er meget ens vægtet. Der er nogle få ting på HTC'en som virkede upoleret, men det er jo også et meget nyere produkt og det skal de nok få styr på.
Men generalt, ville jeg nok være tilfreds med enten den ene eller den anden.

Jeg har leget i nogle timer med den nye iPhone 3GS og den er imponerende hurtig. Jeg havde ikke regnet med at den var SÅ meget hurtigere end forrige model, men det kan virkelig mærkes.
Hvis man vægter den op imod HTC Magic, så vinder iPhone 3GS klart, da hurtigheden forbedre brugeroplevelsen meget.

Jeg har desværre ikke prøvet HTC Hero endnu, men hvis den ikke hurtigere end HTC Magic, så vil jeg klart mene at vejen frem er Iphone 3GS.
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 20:43

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Integrationen af kontaktbogen og sociale tjenester som Facebook virker umiddelbart ret godt (kræver jo selvfølgeligt at man bruge dem), men tør ikke sige så meget da det jo er min kærestes kontaktbog og ikke min egen som jeg har prøvet med.

iPhone har nu også integration med Facebook, hvis du benytter en App, i stedet for iPhones normale kontaktbog. Applikationen ligger vist på top 10 i øjeblikket på AppStore.

Edit: For lige at komme nogen i forkøbet: Ja, den koster penge. Men hvis man har givet 5000 kr. for sin telefon, så er det nok ikke de 18 kr. for et program, der vælter båden.



Redigeret af T-Ras - 12-August-2009 kl. 20:44
Til top
Palleraa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:18
Her er en fight mellem iPhone 3GS og HTC Hero, bemærk der er 3 dele.
Endda i HD :D

Dog Fight mellem Hero og 3GS

Jeg har en iPhone 3GS og det har jeg ikke fortrudt. Der lille bitte lag jeg
kan ane på en HTC er nok til at jeg holder mig væk. Er vild med at iPhone
3GS er så sindsygt hurtigt til alt hvad den laver. Klart at widget delen af
Hero er overlegen på visse områder, og få Apple ikke noget lignende dør
iPhone stille og roligt. Dog syntes jeg ikke det virker til at HTC har fået
det implementeret 100% perfekt endnu desværre. Det kommer nok, men
sikkert på noget nyt hardware.

Redigeret af Palleraa - 12-August-2009 kl. 21:20
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

det virtuelle keyboard vender du dig hurtigt til.

Gad godt se hvem af os to, som vandt, hvis vi skulle taste tallene 1 til 20 på ryggen udfra telefonen startes "låst". hvor meget tror du selv at dine finger kan "føle" sig frem til på virtuelle oplevelser.

Iphone er nok det sidste man skal vælge hvis man bruger telefonen aktivt i hverdagen og ikke til leg. Jeg lader iphone blive i legetøjs afdelingen og går videre til telefon afdelingen.



Du ville sikkert vinde konkurrencen. Desuden fatter jeg ikke helt hvad du mener med "hvis vi skulle taste tallene 1 til 20 på ryggen udfra telefonen startes "låst". Hvad skulle formålet være med at taste tallene på ryggen, mens telefonen er låst .

Jeg skriver, på ganske normal vis (altså mens jeg kigger på skærmen), et moderat antal SMS'er og e-mails. Skal jeg skrive lange beskeder, vender jeg telefonen på langs, således at tastaturet bliver stort. Så går det som en "leg", ordbogen virker samtidigt fortrinligt. Øvrigt er det skønt med et qwerty-tastatur med æ, ø og å.

iPhonen er ubetinget den bedste telefon jeg til dato har haft - og jeg har haft 15+. Jeg siger ikke at en bedre telefon ikke kommer i morgen eller lige er kommet - men at påstå at det er en telefon der hører til i legetøjsafdelingen, antyder en vis, skal vi kalde det, uvidenhed om tingenes tilstand .

Update: Jeg opdagede lige at Jonaskp, allerede havde svaret på dit lettere blaserte svar på mit indlæg. Og Joneskp's svar var meget mere omfattende og klart end mit eget svar .

/Nils


Redigeret af nbu001 - 12-August-2009 kl. 21:47
           
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

iPhone 3Gs er det eneste rigtige.


Medmindre man gerne vil have et rigtigt tastatur, eventuelt af qwerty-typen. Jeg har en Nokia E71 og har leget en del med min kammerats 3GS. Mens browseren er rigtig fed, så skal jeg altså have et rigtigt tastatur, istedet for det der touch-halløj. Det dur bare ikke til længere beskeder og e-mails, for mine fingre.


Nogen vil ha' det HARD mens andre foretrækker det SOFT - og det er en diskussion som ingen ende vil tage. Jeg har allerede været igennem den flere gange. Til dem der endnu ikke har prøvet iPhone 3G/3Gs soft-keyboard, kan jeg kun sige, prøv det, langt de fleste vil hurtigt komme til at synes om det. "Rigtigt" tastatur eller ej, i mine øjne er iPhonens tastatur altså meget tæt på at være "rigtigt" qwerty.

/Nils
           
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 23:02
Må bare sige at da jeg prøvede HTC Hero og at skrive på den, der blev jeg positivt overrasket hvor nemt det var for mig også, som har været vandt til almindelige knapper siden 1997.

Da jeg bedst kan lide HTC frem for Apple, så tror jeg sgu at jeg hopper med på HTC vognen. Er villig til at teste Android, og da jeg "bare" mest bruger email + facebook + sms'er, så er det lidt et fedt efterhånden tror jeg.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 00:20

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

  Desuden fatter jeg ikke helt hvad du mener med "hvis vi skulle taste tallene 1 til 20 på ryggen udfra telefonen startes "låst". Hvad skulle formålet være med at taste tallene på ryggen, mens telefonen er låst .




der står startes låst.. og hvordan ringer du til en personen når din telefon er låst? du åbner ... doh!

og derved vil dit hold og fingre på telefonen komme lidt ud og bevæge sig oven i, som nok allerede der er mere besværligt end på andre knap telefoner..men kan se du forstod problematikken.

Sålænge de ikke kan ændre på touch skærme så de afgiver movements ændringer i overflade, vil de aldrig hjælpe folk på farten med faste routiner.

 

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 01:53
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

  Desuden fatter jeg ikke helt hvad du mener med "hvis vi skulle taste tallene 1 til 20 på ryggen udfra telefonen startes "låst". Hvad skulle formålet være med at taste tallene på ryggen, mens telefonen er låst .




der står startes låst.. og hvordan ringer du til en personen når din telefon er låst? du åbner ... doh!

og derved vil dit hold og fingre på telefonen komme lidt ud og bevæge sig oven i, som nok allerede der er mere besværligt end på andre knap telefoner..men kan se du forstod problematikken.

Sålænge de ikke kan ændre på touch skærme så de afgiver movements ændringer i overflade, vil de aldrig hjælpe folk på farten med faste routiner.

 



Ja, indrømmet jeg fattede godt hved du mente - overordnet i hvert tilfælde . Men hvorfor skulle man dog konkurrere omkring noget som man aldrig ville få brug for i virkeligheden?

Altså, der var også en gang hvor touch screens var nyt for mig. Og vi er åbenbart nogen der ER i stand til at ændre vores rutiner - også dem af os der er på farten. Doh..., glem det, den her touch/ikke touch debat, er ved at blive den nye religionskrig - så vi kan blive ved til dommedag (de er i 2012 ifølge Roland Emmerich) .

Sov godt!

/Nils
           
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu