recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken tuner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken tuner?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken tuner?
    Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 23:47
Jeg hjælper en kammerat med hans HTPC/mediecenter, og vi har nu fået Plex og XBMC til at fungere med serier og film.

Han kunne nu godt tænke sig også at kunne benytte mediecenteret som tv-optager og jeg er derfor gået på udkig efter en tv-tuner.

Han har umiddelbart et DVB-C signal, og vi forestiller os at gøre brug af DVB-viewers recording service.

Jeg har selv en HD-homerun, som jeg er særdeles glad for - ikke mindst fordi jeg slipper for at skulle trække antennekabler igennem hele huset. Men han ønsker umiddelbart et indbygningskort i kabinettet, som er af desktop-størrelse og derfor burde have rimeligt med plads til et internt kort.

Spørgsmålet er nu hvilket tunerkort vi skal gå efter.

Jeg kan se andre spørgsmål i forummet, der beskæftiger sig med dette spørgsmål, men de fleste har nogen tid på bagen og kan derfor være forældede.

Jeg har tidligere haft forskellige modeller af Hauppauge usb-tuner (T1, S1/S2, CI og T2), men var ikke tilfreds med driveropdatering og stabilitet, så det firma ønsker jeg umiddelbart ikke at gå tilbage til.

Jeg har til gengæld haft kig på både digital device og terratec.

Jeg kan desuden se at også DVB-C har udviklet sig til DVB-C2, men jeg har svært ved at vurdere om det er en rimelig fremtidssikring at investere i C2.

Hvilken intern tv-tunerkort kan I anbefale til en HTPC?

Kan I anbefale en dansk forhandler?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 07:50
Har på det seneste anskaffet technotrend CT2 4500, som PCIe tv-kort og bruger dvbviewer recording service.

Det virker lige så godt og velkendt som technotrend TV-kort altid har gjort.
Driver til windows 8 findes f.eks.

Kan købes hos www.dvbshop.net og der er muligvis også en dansk forhandler.

Der er også digital devices, hvor man kan lave et egentlig nettuner setup, ligesom HD-homerun.
Digital devices kan håndtere CI-interface, hvis relevant i modsætning til HD-homerun.

Digitalt Tv har en omtale af denne løsning..
http://digitalt.tv/byg-din-egen-netvaerks-tv-tuner-test-af-octopus-net-rack/

Hvis man kun vil have en TV-server og meget "tynde" tv-klineter synes jeg ikke der er den store ide i at anvende nettuner...  (både kasse til nettuner og TV-server)

Forøvrigt kan man også lave en nettuner løsning med dvbviewer recording service ved at lave en PC med tunere og anvende dem virtuelt fra andre PC-er. (klienter)

Redigeret af avh - 29-Oktober-2014 kl. 08:19
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 08:06
.

Redigeret af avh - 29-Oktober-2014 kl. 08:09
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 09:08
Jeg har et Digital Devices Cine C/T og er meget tilfreds med det. Jeg har dog brugt en del tid på at justere mit interne antenne-setup, da jeg har både en dæmper, fordeling til 7 rum og en forstærker i spil.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10521
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 09:43
Jeg har et Terratec USB tunerkort og et KNC PCI. Jeg er særdeles tilfreds med begge.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 21:57
Interresant at han ikke ønsker en HD Homerun.

Er det fordi han skal bruge et CI slot eller, hvad er grunden til det? 
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 17:36
Baggrunden skal nok findes i citatet "One Ring to rule them all" eller...
Hans mediecenter er af desktop-størrelse, og da der er plads i kabinettet, så ønsker han at undgå en ekstern boks med ekstern strømforsyning osv., men vil hellere have det hele samlet i den samme boks - altså mediecenteret.
Han har ikke brug for CI-slot, men blot DVB-C/T2.

Umiddelbart synes jeg, at Digital Devices's DD Cine C/T2 V7 PCIe (1.500,-)ser ud til at understøtte ønsket bedst.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu