|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||||||||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() Sendt: 14-Marts-2010 kl. 12:33 |
|||||||||
Jeg vil gerne have en universalfjernbetjening. Mere simpelt kan det ikke siges. Dog er udvalget noget stort, og jeg vil meget gerne have noget input:
Logitech: Harmony 900 - 1800 kroner:
Harmony 1100 - 2500 kroner: Har samme spørgsmål som med 900 - men hvilken er bedst af de to? - er det kun designet som er anderledes? Nevo Q50 - 325 USD Nogen som har denne remote, eller har set den live? Den koster det samme som en Harmony 900, men nyhedsartiklen her på siden omtaler disse fra Nevo som en klasse over Harmony. Kan disse bruges med de stikkontakter fra Harald Nyborg? Jeg har forstået, at man ikke kan købe dansk Z-wave udstyr, og ej heller Nevo connect, men kan dette udstyr købes i USA, og benyttes i DK? - Det er endda en mulighed at jeg flytter til udlandet om et par år, så en fordel ville jo være at jeg ikke skal sælge min fjernbetjening. Her tænker jeg på harmony. Kan Nevo desuden gøre brug af PS3-konvertereren fra Harmony til at betjene sin PS3? S70 - 475 USD Samme spørgsmål som med Q50. S70 er pænere, men er funktionaliteten bedre? Nevo Connect: Denne kan købes til 100 USD. Kan denne bruges i dk hvis både remote og Nevo connect er fra usa? Phillips Pronto -TSU9600 og TSU9800: Ret pebrede fjernbetjeninger, som har nogle år på bagen. Kan de noget som Nevo ikke kan? Er der ellers nogle som jeg burde overveje? - jeg synes ikke jeg kan se at Lintronic-løsningen kan bruges til RF? - Denne løsning virker også ret dyr.. |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|||||||||
Nej. Link?
Normalt ikke, men enkelte apparater kan være anderledes. Eksempelvis er der udbredt besvær (også hos mig) med at styre Stofa's Zaptor ordentligt. (Jeg har en Nevo liggende som jeg skal have testet på Zaptor'en, men er ikke lige kommet til det...)
Nej.
Grundlæggende ja. Det skal siges at jeg ikke har arbejdet med en 1100, kun en 1000, jeg antager at 1100 indeholder de samme opdateringer af programmeringssoftwaren som 900 (der er noget hurtigere at opdatere end f.eks. One).
Nej, men der er begyndt at komme Z-wave stikkontakter til rimelige penge. Det er et langt smartere system, især med en Nevo. Mht. en klasse over - priserne er noget højere i EU end i USA (det er de nu også for Harmony). Der ligger en separat udviklingsafdeling i Europa, og omkostningerne til dét er rent organisatorisk lagt på de europæiske fjernbetjeninger. Nevo ligger reelt mellem Harmony og Pronto prismæssigt.
Du kan mig bekendt ikke lovligt benytte amerikansk Z-wave udstyr i EU, og det vil ikke kunne garanteres at det virker problemfrit, eller at du får den forventede rækkevidde. Jeg tror du får problemer hvis du installerer faste installationer med amerikansk Z-wave.
Ja.
Forskellen er en større og bedre skærm, samt WiFi, som giver dig mulighed for at styre f.eks. Sonos med playlists osv. (og en masse andre IP ting).
Nevo Connect:
Det er samme svar, den kører via Z-wave så det kan give problemer hvis andet udstyr i dit område overlapper frekvenserne, men teknisk set kan du godt bruge den, ja. IR kommandoer, RS-232 osv fungerer grundlæggende ens overalt.
Nevo er generelt en langt mere avanceret og "åben" struktur end Logitech, der er ret fastlåst til de ting systemet nu engang kan. Dette gør også programmeringen noget mere tung (dog meget mere enkel end Pronto), og uden den uddannelse forhandlerne har, vil det tage en del timer at få det optimale ud af den. Det er ikke wizard-baseret, men dog logisk og enkelt opbygget. Der er mange "smutveje" der gør programmeringsarbejdet nemmere, kender man ikke dem kan man bruge en del tid på noget der faktisk kan gøres meget hurtigt. Så køber man det for at programmere selv, skal man være forberedt på en hel del mere tidsforbrug end med Logitech.
Nevo kommer snart med en opdateret software, der fjerner mange af de begrænsninger der har været hidtil, og tilføjer en række nye features.
For en almindelig bruger vil Pronto være ekstremt tungt at arbejde med sammenlignet med Nevo. Alt skal opbygges fra bunden, og det tager tid. En forhandler laver typisk nogle skabeloner én gang for alle ud fra det udstyr han typisk arbejder med, som så kan modificeres til den enkelte kunde, du starter reelt forfra, uden forudgående uddannelse. Forvent MANGE timer foran computeren. Den primære fordel ved Pronto i forhold til Nevo har hidtil i mine øjne været script-programmering, i tilfælde af at man kan håndtere dét. Nevo's nye software giver reelt de samme muligheder, men opbygget lidt anderledes: Widgets, der er en visuel drag-n-drop programmering, samt Plug-ins, der er hardcoding og kræver decideret programmerings-erfaring. Til gengæld er fjernbetjeningens hardware _helt_ åben i plug-in programmeringen, så har man evnerne er der groft sagt ingen grænser for hvad man kan programmere. Derfor synes jeg ikke længere man kan kalde Nevo for en "lillebror" i forhold til Pronto, det er ligeværdige produkter med hver sine fordele.
Nevo kan MANGE ting under overfladen, som er meget mere avancerede end jeg tror du lige går rundt og forestiller dig, men lige præcist at styre ikke-standardiserede RF produkter, det får du ingen universal-remote til. Du må vælge et system der er understøttet, eksempelvis Z-wave. Redigeret af AV Precision - 15-Marts-2010 kl. 08:54 |
||||||||||
![]() |
||||||||||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|||||||||
Det var da en skam! - jeg synes eller lige deres 900 serie virkede som et fint produkt som kunne det jeg skulle bruge den til. Dvs, at for at jeg skal styre et relæ i mine effektforstærkere kan jeg ikke bare bruge dem fra Harald Nyborgs RF-styrede stikkontakt-kit.. bummer.. så bliver det vel en ret dyr omgang.. Ang. Nevo, hvad ligger sådan i, uden programmering, hvis man skulle købe den her i DK? Har du nogen arrangementer/demoaftener i sigte hvor man kunne se hvad forskellen mellem disse remotes er, og måske mere hvorfor Nevo er lidt dyrere? - hvis jeg skal bruge så mange penge på en fjernbetjening, så vil jeg meget gerne lige "få hænderne beskidt" for at se om den er det værd. Tusind tak for dit indlæg! |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|||||||||
5495,- for Q50. Et demo-arrangement kommer formentligt på et tidspunkt, men jeg kan ikke lige sige hvornår.
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
![]() |
|||||||||
Har du overvejet hvad du skal bruge den til ? Har du overvejet om en all-in-one fjernbetjening overhovedet er en god ide ? Mange antager at en all-in-one er den bedste løsning, fordi den jo kan det hele. Personligt er jeg kommet frem til at 2 stk med forskellige egenskaber er det bedste for mit setup, fremfor 1 der ikke er optimal på alle områder. Jeg bruger mest min remote (85% af tiden) til mit tv, derfor skal den være god til tv funktioner. Her vil en med display og trykfølsomme knapper være et minus, da den skal kunne betjenes med en hånd og uden at se på den. Har jeg brug for at høre musik, hvilke ikke sker så ofte, ja så er det fedt med et stort tryksomt display, med evt coverflow. Denne remote vil overhovedet ikke være brugbar til mit tv. Er det besværligt med 2 remotes, måske men kan bedre lide at de virkeligt er gode, fremfor at sidde med en remote der ikke er helt optimalt til noget som helst. Dette var blot en alternativ tanke !! |
||||||||||
![]() |
||||||||||
mbw2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
![]() |
|||||||||
Må man spørge hvilke 2 remotes du er endt med?
Synes jeg mangler nogle specs på de forskellige Nevo remotes. Det er ikke meget information jeg umiddelbart kan finde på deres side. Men Q50'eren understøtter ikke wifi? Det mest interessante med mit setup ville være en remote med wifi og rigtige knapper. Men ikke så nemt at finde. |
||||||||||
![]() |
||||||||||
![]() |
|||||||||
Øh, jeg har ikke købt noget som helst. Jeg er bare ved at undersøge hvad jeg skal bruge de surt optjente penge på. Jeg er mest hooked på en S70, men jeg synes bare det er mange penge at bruge. På den anden side, så er jeg træt af at sidde med 3 fjernbetjeninger som skal rodes med når jeg vil se film, spille ps3 eller bare høre musik. Jeg har udsigt til en DVB-C boks, Tvix 6600 mm, og så bliver helvedet bare endnu større. Otto, har du kendskab til z-wave udstyr generelt? - jeg tænker på om den type udstyr er meget dyre? - jeg er trods alt under uddannelse, men på den anden side prøver jeg at tænke 3-5 år frem. Jeg prøver simpelthen at gøre op med mig selv om en Harmony 900 er "god nok". |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|||||||||
Eller rettere: Man kunne ikke på 900, da den kom frem. Jeg har ikke fulgt med siden, så det kan have ændret sig. |
||||||||||
![]() |
||||||||||
![]() |
|||||||||
Jeg ved godt man generelt skal holde sig væk fra siden, men brugere på CNET har klaget over det, og raser over det ikke bliver nævnt i CNET's review af fjernbetjeningen.
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
![]() |
|||||||||
Tag et kig på www.homee.dk.
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
![]() |
|||||||||
Sequences, det har jeg åbenbart ikke haft behov for i de opstillinger hvor jeg har brugt Harmony 900, har ikke stødt på begrænsningen, så jeg kan ikke lige på stående svare på om det er rigtigt. |
||||||||||
![]() |
||||||||||
![]() |
|||||||||
Det skal siges til deres forsvar at Nevo's fokus er at sælge gennem installatører der laver programmeringen, ikke at levere hardware som kunderne selv skal programmere. Derfor forventer de at du kontakter forhandlerne og spørger til råds. Der er f.eks. heller ingen support til slutbrugere.
Det kræver en S70.
|
||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |