recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket beslag?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket beslag?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket beslag?
    Sendt: 13-Marts-2013 kl. 17:33
Jeg har nu haft projektor i en del år, men har et tilbagevendende irritationsmoment.

Mit beslag bliver løst så billedet falder uden for lærredrammen. Jeg kan stramme beslaget, men det kræver at jeg piller projektoren ned og piller beslaget af og strammer skruen.

Når jeg så skal montere projektoren igen skal jeg justere lidt for at sætte den korrekt og hvis jeg ikke lige får justeret korrekt i 1 eller 2 forsøg bliver beslaget løst igen og jeg kan starte forfra.

Nogen som kan anbefale et godt beslag til menneskepenge som ikke lider af dette problem?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Nogen som kan anbefale et godt beslag til menneskepenge som ikke lider af dette problem?

Chief.
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 19:12
Kender du nogen som fører dem i København?
Og er der en bestemt model du vil anbefale til loftmontering af min Optoma HD82?
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 19:20
Kan du ikke bare bruge lodt locktite, eller en anden skruelim hvorend det bliver løst? Så skulle den være hjemme :)
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 19:29
Jeg kan ikke komme til skruen når projektoren er monteret. Så jeg ville skulle lime skruen mens den er nede og så håbe på at jeg limer den i den rigtig position... Ikke særlig optimalt.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 19:58

Og er der en bestemt model du vil anbefale til loftmontering af min Optoma HD82?

Prøv at kontakte importøren, www.imagosonas.dk mht. forhandler i KBH.

Du burde umiddelbart kunne klare dig med en RSM. Lad være med at gå efter den billigere RSA, den kan ikke justeres efter montering, det kan RSM (og den større RPM).

Bemærk at RSM modellen ikke kan holde alle projektorer, f.eks. ikke JVC. Hvis du vil lave en langtidsinvestering som du kan bruge til eventuelle kommende projektorer du kunne finde på at investere i hen ad vejen, er RPM et mere sikkert valg.
Til top
Østergaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2008
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Østergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 22:10

KT Radio på Vesterbrogade har nogen. Jeg har selv en RPAU og den er bare supernem at indstille og af-/påmontere.

http://ktradio.dk/products.asp?mode=prod_selector&pick=222&fkLounge=7
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 11:14

Jeg har nu haft projektor i en del år, men har et tilbagevendende irritationsmoment.

Mit beslag bliver løst så billedet falder uden for lærredrammen. Jeg kan stramme beslaget, men det kræver at jeg piller projektoren ned og piller beslaget af og strammer skruen.

Når jeg så skal montere projektoren igen skal jeg justere lidt for at sætte den korrekt og hvis jeg ikke lige får justeret korrekt i 1 eller 2 forsøg bliver beslaget løst igen og jeg kan starte forfra.

Jeg har et vogels loftsbeslag EPC 6545 det koster lidt under1.000,- så vidt jeg husker og det fungerer udemærket. Bemærk jeg har kun haft projektoren hængende i et par måneder så erfaringsgrundlaget omkring hvorvidt der er noget der løsner sig over tid er måske lidt tyndt.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
wadia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2009
Point: 423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wadia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 17:38
Jeg har lavet et beslag selv og det virker som det skal på min JVC HD-750

Redigeret af wadia - 18-Marts-2013 kl. 17:40
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu