|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Jeg syntes anbefalinger af gode plasma som eks. PV60 der nu fåes til en god pris - er rigtig gode og fornuftige anbefalinger. Jeg er ikke det mindste uenig med plasmatilhængerne om dette TV's kvaliteter. Ej heller i de generelle forskelle der er mellem plasma og lcd (og crt for den sags skyld). Jeg tvivler heller ikke et sekund på at i har de bedste motiver og at jeres anbefalinger gives fordi i vil folk det bedste. Det har jeg aldrig tvivlet på. Det der irriterer, ihvertfald for mit vedkommende, er ikke de gode anbefalinger i kommer med, men den tendens til nyreligiøs plasma fundamentalisme der har udviklet sig det sidste stykke tid, hvor kun plasmatilhængernes holdning og jeres anbefalinger af plasma er accepterede. Alle efterfølgende indlæg om LCD, det være sig anbefalinger af et bestemt LCD, svar på konkrete spørgsmål om konkrete LCD, eller bare en forsigtig forespørgsel om et LCD, fra nye såvel som gamle brugere mødes gentagne gange igennem trådene af bedrevidende, sarkastiske, halvhånende, nedværdigende, latterliggørende, irettesættende osv. følgekommentarer fra plasma folkene over de næste 3-4 sider. Og det er simpelthen bare ikke acceptabelt Man behøver ikke være hverken dum, kompetencebegrænset, useriøs, blind, have lavere kvalitetskrav eller nogen af de mange andre prædikater jeg har set der smides efter de formastelige der kommer til at nævne LCD, eller nævne noget ved plasma de ikke finder hensigtsmæssigt. Og selvom man var en af ovenstående prædikater - så har plasmafolkene alligevel ikke med deres nyfundne sandhed samtidig opnået en automatisk håneret af de vantro der måtte være tilfredse med den ydelse deres LCD giver, eller som af en eller anden grund overvejer et LCD Det handler ikke længere om hverken religionskrig eller forskelle mellem plasma og lcd, men om simpel takt og tone, netetikkete og respekt for andres meninger på samme måde som man forventer respekt for sine egne meninger. Det bør være muligt på recordere.dk at stille et konkret spørgsmål om LCD, eller give en anbefaling af et LCD man syntes er godt (uanset om der findes et plasma der er bedre), eller blot være tilfreds med den ydelse ens LCD giver, uden at man efterfølgende skal tromles ned af Plasma tilhængerne. Det bør være muligt på recordere.dk at føre en nuanceret debat, hvor alle har ret til at udtrykke sin mening uden at blive angrebet også selvom den ikke harmonerer med Plasma tilhængernes. Der findes andre tv end PV60 og Pio427 i denne verden og der findes brugere i denne verden som kan leve med andre tv end lige et af disse, og måske ligefrem være tilfredse alligevel. Det skal man altså have lov til. |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1269 |
![]() |
|
Tjae...jeg kan kun svare for mig selv, men hvis nogen stiller spørgsmålet "Bedste LCD til under 15000" er det meget svært for mig ikke at spørge "Har du overvejet plasma?"
Og hvis brugeren så afviser plasma, jamen så skal jeg da nok anbefale et LG LCD eller et JVC eller et Toshiba eller et XXX. Det der nu er det bedste indenfor LCD. Det får dog ikke min mening til at skifte, jeg mener 112% stadig at plasma er bedre end LCD. SÅFREMT man ikke har LCD-specifikke ønsker, såsom at kunne spille X-Box 360 i 20 timer uden pause, eller pause optagelsen med moster Oda i en dags tid. Er ønsket et godt allround-TV som konen skal være tilfreds med er det for mig at se plasma LIGE NU. Det kan være at det er SED om 2 år, fint så anbefaler jeg det! Jeg var med konen ude og kigge på TV og alle de LCD jeg præsenterede hende for rynkede hun på næsen ad, fordi billedet bare ikke var godt nok. Det var først da Tape Connection reddede min røv og hun så de plasma-skærme der var hos dem at husfreden var sikret. |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Helt enig Spawn - selvom jeg er til plasma - men det er jo også kun et Samsung
![]() ![]() ![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
hehe - et Samsung plasma er vel også godt nok
![]() ![]() |
||
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
|
Det er da ufatteligt at du for gud ved hvilken gang gider klage over det!!! ![]() Desuden har du ret i at der er fordele og ulemper ved begge teknologier, men kun den ene kan komme nogenlunde tæt på at gengive et billede korrekt, hvilket nu nok engang er de fleste brugeres mål... |
||
![]() |
||
Spunk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
|
Spawn - er enig i dit indlæg, men jeg må så også sige at jeg har oplevet det samme den anden vej...
Men det positive i alt dette er vel at plasma, i det mindste er kommet tilbage i debatten, efter det hele en årgang kun handlede om LCD.. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja - det har jeg også, og det er selvfølgelig nøjagtigt ligeså galt
Helt enig - en lang overgang blev vi bombarderet med LCD propaganda, og mange fik det indtryk at plasma var en "død sild" - heldigvis viser det sig at det er det så absolut ikke, så plasma er meget velkommen "tilbage i debatten" for min skyld. Jeg har intet imod plasma eller debat om plasma kontra lcd - jeg har kun noget imod usaglig debat hvor argumenter for ens holdning forsøges understreget ved "personangreb" |
||
|
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
|
Fordi jeg er nysgerrig, gerne vil lære lidt nyt hver dag og er teknisk interesseret: Jeg vil gerne spørge pænt og seriøst, hvad der er ved plasma som du mener gør at plasma skulle være bedre end LCD til at gengive billeder korrekt? |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
|
Bedre billedbehandling. Du kan MÅLE dig til ting, som er vigtige for at
lave god billedgengivelse, som plasma faktuelt er bedre til.
Jeg kan anbefale at du kigger på nogle indlæg fra Otto. Både herinde og på Hifi4All. Han har skrevet side op og side ned om dette emne, og jeg forstår ikke hvordan du har formået aldrig at falde over blot én af disse tråde, for dit relativt simple spørgsmål er blevet besvaret adskillige gange før, og langt bedre end jeg kan/gider. Jeg kan godt finde nogle af disse tråde, men ikke før i morgen eftermiddag/aften. Redigeret af Naiera - 10-Oktober-2006 kl. 23:21 |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
|
Ok - jeg tror faktisk godt jeg kan mindes et emne (langt emne) som jeg aldrig har fået læst - jeg har været meget lidt aktiv i august / september, så jeg er nok gået glip af noget. Det emne var vist også noget med plasma vs. LCD i titlen, så først troede jeg at det var et af de emner vi har gang i lige nu, men det er det ikke. Mon ikke det var denne her: Køb Plasma TV - og glem alt om LCD TV ! - den er i hvert fald lang og med en meget provokerende overskrift. Nå jeg har desværre ikke tid til at læse så meget af den lige nu.
Redigeret af Thorvald - 11-Oktober-2006 kl. 07:18 |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej, det er egentlig ikke den jeg tænker på. Der har været flere andre,
som også har været baseret på mere saglige indlæg fra starten af.
|
||
![]() |
||
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
|
Har du tænkt på at hvis du købet et 50" plasma er det stort set tyveri sikker I starten da jeg så på FladTv var jeg overbevist om at LCD var bedst pga. at de var en del dyrere og opløsningen var større, men så begyndte jeg at så på plasma, så gik der ikke lang tid før jeg hade valgt plasma, pga det så bedst ud. Jeg har købt et Panasonic TH42PV60 og er meget tilfreds Jeg så Heros i går i 720P, med X264 codec, utroligt flot, super farver og ingen forstyelser, der er mange det syntes at designet er grimt, men jeg syntes det er fint. Lad nu være med at købe de små fladskærme køb stort Ang. LCD vs Plasma, jeg tror hvis du tager en plasma og en LCD skærm til samme pris og størrelse, vil plasma vinde hver gang, selv om jeg meget gerne vil have et TV med en opløsning på 1080P. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |