recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket lærred

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket lærred
    Sendt: 19-August-2012 kl. 16:35
Hviket lærred anbefaler I til en LCD projektor? (Mitsubishi HC-7000)
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2012 kl. 17:15
Hvor stort et billede?
Moerkelaegning?
Moerkt/lyst rum?
Rulle eller fast?
Budget?
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2012 kl. 21:30
1- Størrelse: ca. 100
2- Rummet bliver mørklagt. (Projektoren har en lav lys styrke)
3- Rummets vægge er i hvid.
4- Både fast og rulle.
5- Budget er ikke fastlagt.
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 15:46
Projektoren har en rigtig god sort niveau og kontrast, derfor har jeg valgt at kigge efter en mathvid lærred, jeg er bare i tvivl om det skal være en fast eller rulle lærred.

Vil en subwoofer og front højttalere ikke sætte en rulle lærred i bevægelse når de arbejder meget og dermed flytter masser af luft i rummet?

Redigeret af Keyvan - 22-August-2012 kl. 20:47
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 07:46
Jeg tror du er nødt til at ligge et budget før du kan vælge.

0 - 1000
1000 - 2000
2000 - 4000
5000 - 8000

Pris og kvalitet følges ad.

Jeg købte personligt et lærred til 2500 med motor og det hele, men har så fået fænomenet "hotspotting" med i købet. Hvis sådan noget ikke generer dig kan du godt vælge et lærred med et lavt budget.
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 22:02
Ja det har jeg læst noget om i en tråd her på sittet, otto havde et par gode billeder til illustration af hotspot.

Det som optager mig mest er om jeg skal kigge efter en rulle eller fast lærred. Jeg gider nemlig ikke at den sættes i bevægelse af den luft mængde som højttaleren/subwooferen flytter rundt på.

Dem af jer som ejer en rulle lærred må kunne komme med et svar, har I nogen sinde oplevet at jeres rulle lærred bevæger sig når højttalere og subwoofer er på hårdt arbejde. 
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 22:03
Prisen er stadigvæk ikke fastlagt.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Keyvan Keyvan skrev:

Ja det har jeg læst noget om i en tråd her på sittet, otto havde et par gode billeder til illustration af hotspot.

Det som optager mig mest er om jeg skal kigge efter en rulle eller fast lærred. Jeg gider nemlig ikke at den sættes i bevægelse af den luft mængde som højttaleren/subwooferen flytter rundt på.

Dem af jer som ejer en rulle lærred må kunne komme med et svar, har I nogen sinde oplevet at jeres rulle lærred bevæger sig når højttalere og subwoofer er på hårdt arbejde. 

Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har haft issues med at lærredet bevæger sig synligt  når subben spiller. Jeg har oplevet at projektoren hopper, hvis den f.eks. er sat i nogle loftsplader som giver sig, men aldrig lærredet. Når det er sagt, så er en fastramme alt andet lige den bedste løsning hvis man praktisk har muligheden for det, og det er væsentligt billigere for samme kvalitet (hvilket man så enten kan bruge til at spare penge eller vælge en bedre kvalitet...) Et tab-tension hænger ikke 100 komma nulnulnul % udstrakt (slet ikke de billige), sammenlignet med en fastramme, dog er der langt imellem at det er synligt fra siddepladsen. Men altså kort sagt, hvis muligheden rent praktisk er der, så gå efter fastrammen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 14:36
Iøvrigt, uden at jeg har set projektoren under optimale betingelser, så vil jeg mene at kvaliteten af dén godt kan forsvare at investere i et topkvalitet lærred.
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 15:10
Otto: Tak for din respons.

Jeg tror jeg vil gå efter en fast ramme lærred, og lærred fra Lissau står øverst på ønskesedlen.
Spørgsmålet er hvilket model? Lissau plano eller Lissau LS Frame.
Og hvilket kategori indenfor de 2 modeller? f.eks. LS mat hvid, LS True color eller LS flex?

Redigeret af Keyvan - 24-August-2012 kl. 15:29
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Keyvan Keyvan skrev:

Jeg har et fastrammelærred, og det bladrer ved det helt dybe frekvenser :) Sub er så også placeret 5cm bag lærredet og basporten blæser godt med luft ud under 25hz.

Medmindre din sub står direkte bag lærredet, tvivler jeg stærkt på, at det vil være et problem. HVilken subwoofer har du? 
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 16:06
Nej mine sub vil står foran til højre og venstre side af lærred mellem front højttalere.

Jeg har 2 stk. Yamaha YST-SW1500, som muligvis bliver skiftet ud med en Klipsch Palladium P-312W.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu