recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket plasma

Besvar Besvar Side  <12345>
Afstemningsspørgsmål: Hvilket plasma bør jeg vælge?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
97 [52.15%]
75 [40.32%]
14 [7.53%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af HisLogin HisLogin skrev:

Enig!  Pioneer vil jeg mene er et high end plasma tv.  Så helt enig i din rækkefølge:

1. Pioneer
2. LG
3. Panasonic

Nåh - jeg kan heldigvis se, at der stadigvæk er 57 % som mener at Panasonic skal ligge foran LG.

Siden du er så forelsket i eisa prisen - så må du vel også respektere at det var en Panasonic som blev stemt ind som bedste high end plasma og ikke Pioneer (eller LG).

Jeg her endnu ikke set en eneste test - hvor LG plasmaet får bedre karakter end Panasonic - tværtimod.

Jeg synes det er fint at du er glad for din LG, men helt objektiv synes jeg ikke du er i din vurdering. 

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 15:37

Hmmm- fra 37 stemmer til 60 stemmer på 1/2 time på LG

Suspekt!!! (men det er jo også muligt at det er den samme som har stemt hver gang)

Redigeret af Ullum - 21-August-2006 kl. 15:44
Til top
HisLogin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Enig!  Pioneer vil jeg mene er et high end plasma tv.  Så helt enig i din rækkefølge:

1. Pioneer
2. LG
3. Panasonic

Nåh - jeg kan heldigvis se, at der stadigvæk er 57 % som mener at Panasonic skal ligge foran LG.

Siden du er så forelsket i eisa prisen - så må du vel også respektere at det var en Panasonic som blev stemt ind som bedste high end plasma og ikke Pioneer (eller LG).

Jeg her endnu ikke set en eneste test - hvor LG plasmaet får bedre karakter end Panasonic - tværtimod.

Jeg synes det er fint at du er glad for din LG, men helt objektiv synes jeg ikke du er i din vurdering. 

Jeg giver intet for den slags "ubeskyttede" afstemninger - Ups se nu står de næste lige!!!!  I går rykkede Pana’en på mystisk også meget hurtigt.

Pana’en har trods alt været længere på markedet.

Jeg har fuld respekt for Panasonic også pv60 - jeg har bare argumenteret mod, at kalde pv60 et high end plasma tv. Min oplevelse var at fordi pv60 ikke fik en award, skulle den straks sættes i kategori med pv600 - det kunne jo ikke være rigtigt, at et andet tv i samme prisklasse kunne være lige så godt, ja måske bedre!

Jeg har set en hollandsk test hvor lg'en vandt - men som tidligere skrevet mener jeg man ska' ta' test og awards med et grand salt.  Håber du også forstod humoren i de tidligere indlæg.

Man vel altid styret af en ens subjektive vurdering - det er du vel også ellers havde du ikke modargumenteret.

Jeg mener ikke man objektiv kan svare på om pv60 er bedre en lg'en - eller omvendt.

Det må alt andet lige være en subjektiv vurdering!!!!

Ps.

Sorry, jeg ødelagde afstemningen - den stod 57 til Pana'en. 37 Til Lg'en.

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 16:19

Sat på spidsen ville det være det samme, som at sige: Fordi Renault har udviklet en god bil til formel 1, er alle Renault'er super biler! Med al respekt er pv60 ikke et high end tv.

Det er modellen som får awarden, ikke serien eller mærket!!!!!!

Igen tvivl om pv60 er et super fjernsyn - bare ikke helt så godt som Lg'en efter min og eisa's mening.

Nu er det så nok også ret væsentligt hvad der gør et fjernsyn bedst.
Der er ingen tvivl om at LG måske som helhed har et bedre produkt, når man indbygget HDD osv.

Men et mere vigtigt punkt for mig er billedkvaliteten (Har alligevel en HDD-optager ved siden af). Og mener på ingen måder LG er bedre end PV60 på det punkt.

Og hvad er et highend Plasma??
TH42PV60 yder lige så godt billlede som EISA-vinderen TH50PV600, blot i et andet design og et mindre billede (42" vs 50").

Umidelbart ser jeg kun Pioneers 436-serie som et TV der yder det samme eller måske enda bedre billede på nogle punkter.

Så med mindre der med Highend menes mindst 50" samt ligegyldige funktioner som indbygget HDD, og det ikke er kvaliteten af f.eks. billedet som tæller, så mener jeg bestemt PV60 må betegnes som highend.

Redigeret af ZackGem - 21-August-2006 kl. 16:23
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 16:21

Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

1. Pioneer
2. LG
3. Panasonic

Jeg giver intet for den slags "ubeskyttede" afstemninger - Ups se nu står de næste lige!!!!  I går rykkede Pana’en på mystisk også meget hurtigt.

Pana’en har trods alt været længere på markedet.

Jeg har fuld respekt for Panasonic også pv60 - jeg har bare argumenteret mod, at kalde pv60 et high end plasma tv. Min oplevelse var at fordi pv60 ikke fik en award, skulle den straks sættes i kategori med pv600 - det kunne jo ikke være rigtigt, at et andet tv i samme prisklasse kunne være lige så godt, ja måske bedre!

Jeg har set en hollandsk test hvor lg'en vandt - men som tidligere skrevet mener jeg man ska' ta' test og awards med et grand salt.  Håber du også forstod humoren i de tidligere indlæg.

Man vel altid styret af en ens subjektive vurdering - det er du vel også ellers havde du ikke modargumenteret.

Jeg mener ikke man objektiv kan svare på om pv60 er bedre en lg'en - eller omvendt.

Det må alt andet lige være en subjektiv vurdering!!!!

Ps.

Sorry, jeg ødelagde afstemningen - den stod 57 til Pana'en. 37 Til Lg'en.

PV600 og PV60 har begge det nye 9G panel, samme elektronik og samme billedkvalitet. Eneste forskel er at PV600 er luxus udgaven med "extraudstyr" som SD kort, flottere design, de nye ultra smalle højtalere mm.

Så på billedekvalitet er PV60 og PV600 begge i High End Plasma TV. Men hvis du vil flytte PV60 ned under alm. Plasma TV fordi det ikke har "extraudstyr" som eksempelvis SD kortlæser, så er det op til dig.

En Renault med soltag er vel ikke bedre end en Mercedes uden soltag ?

Tilføjelse:

Panasonics produktstrategi er at mache Pioneer i billedkvalitet og samtidig tilbyde en atraktiv pris. Den attraktive pris opnår de ved kun at have de mest nødvendige features med, samt fod/ophæng skal købes seperat. Så har de prisdifferentieret med en luxusudgave for de kunder der gerne vil betale for "extraudstyr" og bedre design.

Det er jo ikke helt tosset for dem der lægger vægt på billedkvalitet, men ikke lige vil betale topprisen.

Redigeret af ticker - 21-August-2006 kl. 16:56
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 16:58

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Så på billedekvalitet er PV60 og PV600 begge i High End Plasma TV. Men hvis du vil flytte PV60 ned under alm. Plasma TV fordi det ikke har "extraudstyr" som eksempelvis SD kortlæser, så er det op til dig.

Det er vist igen en ikke særlig objektiv vurdering!!!  

I øvrigt står der intet om, at det 50" PV600/PX600 kun får awarden p.g.a af billedkvalitet alene - taler vi udelukkende billedkvalitet tror jeg ikke nogle slå Pioneer (Min subjektive vurdering).

Min subjektive vurdering er at billedkvaliteten på Lg'en og pv'60 er ens - du har en anden mening, fred med det.

Men det ændre ikke på det er et 50" PV600/PX600, og ikke et 42" pv60, som har fået awarden. Sandsynligvis fordi pana’en giver mere for pengene, og er billigere sammenlignet med eks. Pioneer 50”. Pris/kvalitet har såvidt jeg husker altid være et meget vigtigt kriterium hos eisa.

Og igen jeg siger ikke pv60 er et dårligt tv, tværtimod - jeg mener bare ikke det høre til kategorien "high end plasma tv’er", hvilket også normalt har en afsmittende effekt på prisen!  

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

[

Men et mere vigtigt punkt for mig er billedkvaliteten (Har alligevel en HDD-optager ved siden af). Og mener på ingen måder LG er bedre end PV60 på det punkt.

Jeg har ikke sagt LG'en er bedre - jeg mener de er på samme niveau.

Min oplevelse er at Pana'en har flottere farver, mens lg'en mere har et "Pioneer agtigt billede" uden at kunne forklare hvad det er. Måske noget med skarphed/farve kombinationen - Og lad nu være med, at læse det som en kritik af pv60, eller et spørgsmål om indstillinger.

Og Enig billedmæssigt slå ingen Pioneer, hverken pana eller lg.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 18:43

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Panasonics produktstrategi er at mache Pioneer i billedkvalitet og samtidig tilbyde en atraktiv pris. Den attraktive pris opnår de ved kun at have de mest nødvendige features med, samt fod/ophæng skal købes seperat. Så har de prisdifferentieret med en luxusudgave for de kunder der gerne vil betale for "extraudstyr" og bedre design.

Pioneer priserne er nu også excl. bordstand eller vægbeslag...

Redigeret af JesperLund - 21-August-2006 kl. 18:43
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 19:17

Den meget dybdegående test af Pio436 vs Pana60/600 på Areadvd.de konkluderer kort,at Pio vinder m nogle mulehår i alle enkeltdicipliner pånær gengivelsen af sort.Og netop gengivelsen af sort er også mig bekendt, det punkt hvor LG´en stadig halter mest sammenlignet m Pana60/600.

Har selv Pana600, -og min filosofi er,at et godt TV ikke bliver dårligt bare fordi der findes et andet der er lidt bedre !    

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Den meget dybdegående test af Pio436 vs Pana60/600 på Areadvd.de konkluderer kort,at Pio vinder m nogle mulehår i alle enkeltdicipliner pånær gengivelsen af sort.Og netop gengivelsen af sort er også mig bekendt, det punkt hvor LG´en stadig halter mest sammenlignet m Pana60/600.

Har selv Pana600, -og min filosofi er,at et godt TV ikke bliver dårligt bare fordi der findes et andet der er lidt bedre !    

Præcis, kunne ikke være mere enig.

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 19:55
Panasonic skriver at det nye 9G panel bruger en ny teknologi, bla en ny type phosfor, så indbrænding nu skulle være bedre end ved CRT.

Det er absolut et vigtigt beslutningspunkt for mig.

Nogen der véd om andre fabrikanter lover tilsvarende ?

Redigeret af ticker - 21-August-2006 kl. 20:52
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
jstn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 20:37
Nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan se Panasonic PV60 eller PV600 i funktion med forskellige signalkilder?
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu