recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket plasma

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Afstemningsspørgsmål: Hvilket plasma bør jeg vælge?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
97 [52.15%]
75 [40.32%]
14 [7.53%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
almaus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 20:41

Hvad er man ude i?

Er selv den glade og meget tilfredse indehaver af LGén, og indehaverne af Panasonic og Pioneers skærme  er tilsyneladende lige så tilfredse med deres apparater. Dybest set snakker man nok mindre forskelle i ydelse, da dagens skærme er rigtig gode. Ud og kig. Du bliver ikke snydt med nogen af de foreslåede modeller.

master
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af jstn jstn skrev:

Nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan se Panasonic PV60 eller PV600 i funktion med forskellige signalkilder?

Prøv

http://www.panasoniccenter.dk/PC/Panasonic_center/butikkerne /
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 20:46
Hvad er man ude i?

Er selv den glade og meget tilfredse indehaver af LGén, og indehaverne af Panasonic og Pioneers skærme  er tilsyneladende lige så tilfredse med deres apparater. Dybest set snakker man nok mindre forskelle i ydelse, da dagens skærme er rigtig gode. Ud og kig. Du bliver ikke snydt med nogen af de foreslåede modeller. 

Når folk kan sidde og være glade og tilfredse med deres 42"LCD TV, så betyder forskellem mellem LG, Panasonic og Pioneer Plasma TV ingen ting i forhold.

Redigeret af ticker - 21-August-2006 kl. 20:47
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
HisLogin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 21:50

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Panasonic skriver at det nye 9G panel bruger en ny teknologi, bla en ny type phosfor, så indbrænding nu skulle være bedre end ved CRT.

Det er absolut et vigtigt beslutningspunkt for mig.

Nogen der véd om andre fabrikanter lover tilsvarende ?

Alle fabrikanterne lover forbedringer på dette område - men jeg tror stadig med skal være lidt forsigtig. Selvom problemet er langt langt mindre en tidligere (1-2 år siden!).

Jeg har en kollega som "glemte" sit nye plasma på DR tekst-tv (stod omkring 3 timer). Han kæmpede længe med et stort hvidt DR logo i venstre hjørne, det lykkedes dog at få det væk.

I denne tråd er den en som har oplevet indbræning på et pv60, efter at have anvendt det til pc i et par timer:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14114& PN=1&TPN=2

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 08:51

"The new, propriety phosphor technology in the 9-Series panels enables them to significantly resist burn-in as effectively as CRT displays," said Robert Harris, Vice President of Marketing for Panasonic Broadcast.

Redigeret af ticker - 22-August-2006 kl. 08:53
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af HisLogin HisLogin skrev:

Panasonic skriver at det nye 9G panel bruger en ny teknologi, bla en ny type phosfor, så indbrænding nu skulle være bedre end ved CRT.

Alle fabrikanterne lover forbedringer på dette område - men jeg tror stadig med skal være lidt forsigtig. Selvom problemet er langt langt mindre en tidligere (1-2 år siden!).

Jeg har en kollega som "glemte" sit nye plasma på DR tekst-tv (stod omkring 3 timer). Han kæmpede længe med et stort hvidt DR logo i venstre hjørne, det lykkedes dog at få det væk.

I denne tråd er den en som har oplevet indbræning på et pv60, efter at have anvendt det til pc i et par timer:

De fleste PC skærme kører med meget høj kontrast og lys, hvis han har kørt med fuld blus på panelet for at det skulle stå som på hans 19" kan jeg godt forstå at han får et problem - særlig hvis han gør det inden for de første 200 timer hvilket det tyder på da han lige havde fået det. Phosphor cellerne skal lige selv brænde ind inden man kan sætte kontrast og lys op over de 50.

Redigeret af ticker - 22-August-2006 kl. 09:02
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
HisLogin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 11:39

"The new, propriety phosphor technology in the 9-Series panels enables them to significantly resist burn-in as effectively as CRT displays," said Robert Harris, Vice President of Marketing for Panasonic Broadcast.

Udtalelse fra en vice president for marketing - det er så godt som en halv løgn.  Det skal man nok ta' med et grand salt.

Kender ikke de præcise omstændigheder omkring den omtalte indbræning ifm. pc - kun min kollegas tekst-tv uheld.

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 22:20

Udtalelse fra en vice president for marketing - det er så godt som en halv løgn.  Det skal man nok ta' med et grand salt.

Kender ikke de præcise omstændigheder omkring den omtalte indbræning ifm. pc - kun min kollegas tekst-tv uheld.

Men bedre end hvis det havde været salg
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 00:06

Hejsa

Nogen som kender et sted i København, hvor Panasonic TH-42PV60E og LG 42PC1R(R) kan ses side om side? Helst Storkøbenhavn.

Vil rigtig gerne se dem i aktion i samme butik. Hvis ikke, hvilket sted forhandler så LG 42PC1R(R) i Storkøbenhavn?

Mvh Niels

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 09:07

De fleste PC skærme kører med meget høj kontrast og lys, hvis han har kørt med fuld blus på panelet for at det skulle stå som på hans 19" kan jeg godt forstå at han får et problem - særlig hvis han gør det inden for de første 200 timer hvilket det tyder på da han lige havde fået det. Phosphor cellerne skal lige selv brænde ind inden man kan sætte kontrast og lys op over de 50.

Vil det sige at man ikke kan få det ønskede billede frem på sin plasma skærm før hele 40dage efter man har  købt det fordi man skal være bange for indbrænding og phospor skader... helt ærligt det er da for ringe.

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 09:36
Bare rolig - man kan godt tænde for skærmen de første 200 timer, man skal bare ikke køre det ekstremt med fuld blus på panelet 
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Niller Niller skrev:

Hejsa

Nogen som kender et sted i København, hvor Panasonic TH-42PV60E og LG 42PC1R(R) kan ses side om side? Helst Storkøbenhavn.

Vil rigtig gerne se dem i aktion i samme butik. Hvis ikke, hvilket sted forhandler så LG 42PC1R(R) i Storkøbenhavn?

Mvh Niels

Et skamløst bump i håb på et svar til ovenstående spørgsmål

Mvh Niels

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu